Lomalla ei jaksa kuluttaa tuntikaupalla aikaa treenaamiseen, joten lomalaisen pikatreeni kehonpainolla tulee tällöin tarpeeseen.

Varsinkin keskikesällä aurinko polttaa tukalan kuumasti keskellä päivää, joten treeni kannattaa ajoittaa joko aikaiseen aamuun tai sitten auringonlaskun aikaan tai iltaan. Vettä kannattaa myös varata reilusti mukaan, koska kropasta poistuu hikoillessa huima määrä nestettä.

Tässä ohjeet teille pikatreeniin, jonka voi tehdä vaikka rannalla, mökillä tai vaikkapa juoksulenkin ohessa. Voit tehdä liikkeet joko toistomäärillä tai sitten aikaa vastaan.

Lomalaisen pikatreeni

Voit valita yhden vatsaliikkeistä (5, 6, 7) tai tehdä kaikki putkeen saadaksesi kunnon poltteen coreen. Toistomäärät 15x/liike, tai sitten 45 sekuntia töitä ja 15 sekuntia lepoa liikkeiden välissä, kierrosmäärä 2-4.

1) Askelkyykkykävely takapotkulla

PikatreeniAskelkyykky potkulla

2) Punnerrus

pikatreeni 2pikatreeni 3

3) Tasahyppy eteenpäin

pikatreeni 4pikatreeni 5

4) Dippi

pikatreeni 6pikatreeni 7

5) Jalkojen ojennukset istuen

pikatreeniIMG_5854 pikatreeniIMG_5855

6) Vartalon kierto istuen

pikatreeniIMG_5857 pikatreeni 8

7) Jalkojen ojennukset vuorojaloin

pikatreeni 9

Hiki virtaamaan ja treeni-iloa!

Xo,
Nana

Tallenna

Tallenna