Monthly Archives

helmikuu 2016

0

Herkullinen ja kevyt täytetty uunibataatti

Yleinen

Bataatti on yksi kunkuimmista hiilihydraatin lähteistä, ja voi että se maistuukin hyvältä. Olen itse tehnyt bataattia muun muassa ranskalaisten muodossa, uunijuuresten kaverina sekä myös ihan vaan keittänyt, mutta nyt kaipasin jotain pientä piristystä myös bataattirintamalle.

Paljon oli erilaisia reseptejä juustojen ja avocadojen kanssa, mutta itse kaipasin jotain kevyempää täytettä, joten päädyin kehittelemään simppelin paprikasipulikorianteripaistoksen. Se sopi kuitenkin bataatin kanssa kuin nenä päähän, joten tässäpä teillekin herkullinen ja helppo resepti 🙂

kokkailut pienetIMG_6587

Täytetty uunibataatti:

  • iso bataatti
  • paprikaa
  • kevätsipulia
  • korianteria
  • chiliä
  • suolaa & pippuria

Halkaise bataatti pituussuunnassa, ja pistä haarukalla reikiä ympäri bataatin. Laita 200 asteiseen uuniin noin 30 minuutiksi. Sillä aikaa kuutioi paprika, kevätsipuli, chili ja korianteri. Paista kaikki muut paitsi korianteri, mausta suolalla ja pippurilla.

kokkailut pienetIMG_6547 kokkailut pienetIMG_6550
Ota bataatit uunista pois, halkaise keskeltä pituussuunnassa, ja täytä paprikasipulihöysteellä, lorauta päälle vähän oliiviöljyä ja laita uuniin vielä 10-15 minuutiksi.

kokkailut pienetIMG_6552 kokkailut pienetIMG_6558
Ota uunista, ripottele päälle tuoretta korianteria ja hieman suolaa, ja tarjoile vaikkapa kanafileiden ja granaattiomenan siementen kanssa.

kokkailut pienetIMG_6590 kokkailut pienetIMG_6562
Mumskis mumskis ja vatsat täyteen bataattia, toimii muuten ihan mahtavana treenin jälkeisenä ateriana 🙂

Nana

2

Kanaa ja parsakaalia vähän maukkaammalla tavalla

laihdutus, Reseptit, Ruokavalio, Yleinen

Sanon aina, ettei terveellisen ruoan tarvitse olla aina sitä kanaa ja parsakaalia, mutta voi morjens nyt löytyi kyllä sellainen helmiresepti että ihan mielellään syön kyseistä comboa. Resepti on nopea, herkullinen ja simppeli, minulla taisi mennä kokonaiset 10 minuuttia annoksen tekemiseen!

Lisukkeesta vinkkasi yksi asiakkaani, joka oli tehnyt tätä herkkuparsakaalia lohen kanssa. Itseltä löytyi jääkaapista kanaa, ja hieman sovelsin menemään (resepti oli ruotsiksi, enkä rehellisesti sanottuna jaksanut sitä edes lukea loppuun). Vahingossa joukkoon eksyi myös pellavansiemeniä, kun tarkoitus oli laittaa seesaminsiemeniä, mutta ei se ole niin justiinsa 😉

FullSizeRender-14

Seesamikanaa valkosipuliparsakaalilla

Parsakaalia
Valkosipulia
Seesamsiemenöljyä
Seesaminsiemeniä
(Pellavansiemeniä)
Kanafilee
Soijaa

Leikkaa parsakaali ohuiksi siivuiksi, ja tee sama valkosipulille. Valkosipuli erittäin ohuiksi, niin että ne melkein kuultavat läpi. Paista parsaa seesamsiemenöljyssä niin kauan, että se hieman pehmenee, ja lisää valkosipuli. Kuullota valkosipuli, lisää siemenet ja kaada lautaselle. Paista suikaloitu kana samalla pannulla, ja voit lisätä siemeniä myös kanan joukkoon. Kun kana on kypsää, kaada lautaselle, ja viimeistele annos lorauksella laadukasta soijaa. Voit maustaa kanan suolalla ja pippurilla ennen tai jälkeen paistamisen.

Helppoa ja herkullista, nam!

Tänään onkin luvassa pienet ystävänpäivädinnerit, ja voi olla, että tämä resepti päätyy myös yhdeksi lisukkeeksi pääruoalle 🙂

Nana

2

Villasukka-jumppa (+ arvonnan voittajat)

Hyvinvointi, Kehonhallinta, Kehonpainoharjoittelu, kotona tehtävä kuntopiiri, laihdutus, mökkitreenit, Motivaatio, rasvanpolttotreeni, Treeni, Yleinen

Villasukat – yksi fiksuimmista treenivälineistä ikinä 🙂 Tai noh, ehkäpä niitä ei voi välineiksi kutsua, mutta ne ovat loistava tapa saada vähän uutta potkua treeneihin. Tämä tuli todistettua taas Tallinnan reissullamme, jonne alunperin pakkasin villasukat vain ja ainoastaan jalan lämmikkeiksi, mutta sunnuntaiaamuna päätin tehdä pienen villasukka-jumpan teille, ja itselleni 🙂

FullSizeRender_2

Nanan Villasukka-jumppa


1. Luistelupotkut 15x/jalka

FullSizeRender FullSizeRender_1
2. Jalaton liskokävely
(voi aiheuttaa hilpeyttä ympäristössä) 15 sekuntia

FullSizeRender_2
3. Spagu straddle 10x

FullSizeRender_3 FullSizeRender_4

4. Lankku + rullaus (joko jalat suorina, tai helpota pitämällä jalat koukussa)

FullSizeRender_6 FullSizeRender_5 FullSizeRender_7
Tee kierroksia oman tason mukaan, hyvän ja tehokkaan treenin saat jo 3-5 kierroksella 🙂

Tammikuussa oli käynnissä myös muutamia arvontoja, joihin olen nyt arponut voittajat:

XXL 50€ lahjakortin voittaja: Ripsu (kommentti: XXL:stä valitsisin uudet treenitrikoot, koska kaikki vanhani ovat menettäneet elastisuuttaan kovan käytön takia ja näin ollen niistä paistaa ”hiukan” läpi. Noista lajeista lähtisin testaamaan boulderointia. Seinälle olen aiemmin käynyt kiipeilemässä köyttä varmistuksena käyttäen mutta olen kuullut, että boulderointi toimisi hyvänä lihaskuntotreeninä ihan yleisestikin sekä lajisposifinä seinäkiipeilyä ajatellen.)

Sportsetter 50 € lahjakortin voittaja: IG @katjaru

Puhdas+ 99€ tuotepaketin voittaja: Tuulia (kommentti: Olen tähän mennessä käyttänyt marketeista saatavaa magnesiumia ja se auttoi pahimpiin pohjesärkyihin. Treenaan tällä hetkellä aika paljon ja särkyjä on vielä vähän ja unen saannin ja säilyttämisen kanssa on ongelmia paljon (kuten viime yönä :D). Tällaista tehokasta tuotetta olisi mahtava päästä kokeilemaan. Josko vaikka nukkuisin välillä paremmin)

Onnea voittajille, lähetättehän osoitetietonne ja puhelinnumeronne sähköpostitse nana.heikkila@gmail.com.  Kiitos myös  kaikille arvontaan osallistuneille.

Mahtavaa viikkoa ja treeni-intoa, kuka aikoo kokeilla villasukka-jumppaa? 🙂

Nana

VILLASUKAT: HELSINGIN VILLASUKKATEHDAS
HOUSUT: DAVID SPORTSWEAR
TOPPI: H&M