Monthly Archives

toukokuu 2017

TREENIKOOSTE JA RUOKAPÄIVÄKIRJA
2

TREENIKOOSTE JA RUOKAPÄIVÄKIRJA

Hyvinvointi, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Viime kertainen treenikooste ja ruokapäiväkirja toi kiitosta rehellisyydestä, ja näitä toivottiinkin näytettävän useammin. Moni silottelee turhaan omia ruokailujaan, ja välillä sortuu jopa huijaamaan itseään.

Olen varsin selkeästi tuonut esille oman mielipiteeni ravintoon liittyvistä kysymyksistä – kun kokonaisuus on kunnossa, on aina tilaa kohtuulliselle herkuttelulle. Pääpaino on terveellisissä valinnoissa, sopivassa suhteessa proteiinia, laadukkaita hiilihydraatteja sekä hyvälaatuista rasvaa. Ruokarajoituksia ei välttämättä kannata tehdä, ellei tietysti jokin ruoka-aine aiheuta oireita tai yliherkkyyttä.

Mikä on riittävä kesäkunto?
4

Mikä on riittävä kesäkunto?

Hyvinvointi, Lifestyle, Yleinen

Ensi viikolla korkataan kesäkuu ja moni pohtiikin, ehtiikö vielä kesäkuntoon ja mikä on riittävä kesäkunto? Miten pääsisi eroon pläskeistä ja muhkuroista mahdollisimman nopeasti, ja joko tänä kesänä uskaltaisi kävellä ylpeänä uimapuku tai bikinit päällä julkisella rannalla?

Ymmärrän mahdollisen kesäkunto-ahdistuksen, mutta naiset, kerron teille salaisuuden. Tämä salaisuus liittyy omaan bikinikuntooni ja omaan, muutaman vuoden takaiseen älyttömään kriiseilyyn omasta vartalostani. Tuolloin verhosin oman takamukseni aina kun nousin rantatuolista ulos. Näin jälkikäteen ja monet mutkat läpikäyneenä olen löytänyt sen salaisuuden, jolla murheet kesäkunnosta ovat historiaa.

2

Miten pitää paino kurissa treenitauon aikana?

Hyvinvointi, laihdutus, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Joskus tulee eteen tilanteita jolloin treenit jäävät tauolle tai minimiin syystä tai toisesta – loukkaantuminen, sairastelu, kiire, stressi, ylikunto tai muu syy joka pakottaa vaihtopenkille kovasta treenistä.

Tällöin ei kannata kuitenkaan heittää kirvestä kaivoon ja laittaa kaikkea läskiksi, sillä painonhallinta ja sporttisen ulkonäön säilyttäminen on täysin mahdollista, vaikkei hikitreenejä pääsisikään tekemään.

10

Millaisia tuloksia voi kehonpainotreenillä saada aikaiseksi?

Hyvinvointi, Kehonpainoharjoittelu, Treeni, Yleinen

Usein väitetään, että ainoa ja oikea treenitapa on salilla tapahtuva voimaharjoittelu, jos halutaan saada kroppa timmiksi ja urheilullisen näköiseksi.

Lihakset kasvavat voimaharjoittelulla, kyllä. Mutta myös kehonpainotreenit kehittävät voimaa, kasvattavat lihaksia ja pitävät kropan niin ”siistinä” kuin myös toimintakykyisenä. Minulta taannoin kysyttiin, että millaisia tuloksia nainen voi saada aikaiseksi kehonpainoharjoittelulla sekä sitä, että kumpi on tärkeämpää, halutut tulokset vai tekemisen miellekkyys? Nyt avaan asiaa hieman omasta näkökulmasta, lisää aiheesta löydät myös liha kasvaa vain salilla?

Introvertti tyttöjen reissulla Naantalissa
4

Introvertti tyttöjen reissulla Naantalissa

Hyvinvointi, Lifestyle, Matkailu, Yleinen

Ystävien merkitys elämässä on äärimmäisen tärkeä, ja otan mieluummin muutaman hyvän ystävän elämääni kuin kasan tuttuja. Olen aina kuvitellut olevani hyvin sosiaalinen, ulospäin suuntautunut ja extrovertti, mutta näin aikuisiällä on sisältäni paljastunut introvertti, joka tarvitseekin yllättävän paljon omaa aikaa, rauhaa ja joka väsyy helposti ihmishälinässä. Minusta on mukavaa tavata uusia ihmisiä, mutta en jaksaisi pörrätä ihmispaljoudessa päivästä toiseen.

Tästä syystä onkin äärimmäisen tärkeää, että ympärilläni on ihmisiä, joihin pystyn luottamaan, ja joiden kanssa voin olla juuri sellainen kuin olen. Kun lopulta päästän lähelleni uuden ihmisen, on varmaa, että se ihminen tulee pysymään lähellä sydäntäni aina.