Treenikalenterini ja ruokapäiväkirjani viime viikolta

Treenikalenterini ja ruokapäiväkirjani paljastavat, että elän hyvin vaihtelevaa ja rentoa elämää, jossa pääpaino on terveellisissä valinnoissa, mutta joukkoon mahtuu myös niitä “ei niin terveellisiä” valintoja. Arkiaktiivisuus on suhteellisen suurta, vaikkei varsinaisia treenejä viikkoon niin montaa tule.

Viikkoni ja päiväni vaihtelevat suuresti, ja viime viikkoina olen kohdannut haasteita ruokailuissa. En ole saanut syötyä tarpeeksi, ja säännöllinen ruokailurytmi on hieman kateissa. Mutta tähän olen panostamassa koko ajan, ja pyrin vähentämään esimerkiksi proteiinipatukoihin turvautumista. Nämä ovat olleet kuitenkin näppärä välipala kun muuta ei ole tarjolla, tai muuta ei ole jaksanut väkertää.

Perjantaina tuli käytyä pitkästä aikaa mäkkärissä, kun laiskuus ja mieliteko iskivät mökille lähtiessä. Emme jaksaneet alkaa väsäämään ruokaa ennen lähtöä, ja hetken mielijohteesta kurvasimme mäkin kautta kohti Padasjoen mökkiä. Ei morkkiksia, mäkkäriä hyvällä omallatunnolla naamaan!

Tarkoituksena oli syödä päivällinen vielä illalla mökillä (olin tehnyt jauhelihakastikkeen valmiiksi mukaan), mutta olimme perillä sen verran myöhään, sekä mökin siivouksessa ja lämmittämisessä meni niin kauan, ettemme jaksanut enää kokkaamaan alkaa (siis lämmittämään ruokaa, heh!). Tosin mäkkiruoka oli sen verran tuhti setti, ettei kovaa nälkää enää illalla edes ollut.

Viikon treenikalenterini ja ruokapäiväkirjani

Maanantai 8.5.2017

Aamupalaksi kaurapuuroa ja jääkahvi-heraproteiinijuoma
Lounaaksi lihamakaronilaatikko
Välipalaksi hapankorppuja ja Teho Sport proteiinipatukka
Päivälliseksi lohta ja porkkanoita

Aktiivisuus: 2 bootcamp ohjausta, koiralenkit

Tiistai 9.5.2017

Aamupalaksi mustaherukkaproteiinismoothie, pähkinöitä
Välipalaksi marjoja
Lounaaksi lohta, riisiä ja tankoparsaa
Välipalaksi 2 luomukauraleipää kalkkunalla ja marjoja
Välipalaksi puolikas pulla yhtiökokouksessa ja proteiinipatukka
Päivälliseksi Saarioisten jauhelihapizza ja omena

Aktiivisuus: pakara & vatsatreeni salilla, kävely

Keskiviikko 10.5.2017

Aamupalaksi paistetut kananmunat ja riisikakkuja
Lounaaksi lohta ja kasviksia
Välipalaksi Lohilo proteiinijäätelö
Päivälliseksi uunikanaa, bataattia ja uunivihanneksia

Aktiivisuus: aamubootcamp ohjaus, koiralenkit

Torstai 11.5.2017

Aamupalaksi munakas ja 2 kauraleipää kalkkunalla
Lounaaksi nepalilaisessa kanaa tomaattikastikkeessa, vähän riisiä ja naan leipä
Välipalaksi 2 kauraleipää hevosenpaistilla
Päivälliseksi tomaattista jauhelihakastiketta kasviksilla ja täysjyväspagettia (resepti tulossa)

Aktiivisuus: olkapäät & selkätreeni salilla, boxihyppyjä, bootcamp ohjaus jossa hölkkää, koiralenkit

Perjantai 12.5.2017

Aamupalaksi riisikakkuja
Toiseksi aamupalaksi paistetut luomukananmunat, marjasmoothie
Välipalaksi 2 palaa rahkajuustokakkua
Myöhäiseksi lounaaksi ennen mökille lähtöä McFeast ateria
Iltapalaksi 2 karjalanpiirakkaa kylmäsavupaistilla

Naposteluna irtokarkkeja

Aktiivisuus: aamulla 45 minuuttia kehonhuolto-ohjausta (venyttely, rullailu, liikkuvuus)

Lauantai 13.5.2017

Aamupalabrunssi/lounas: 2 karjalanpiirakkaa, 2 luomumunaa, 2 croissanttia minttukrokantti-suklaatäytteellä, tomaattia
Välipalaksi Evoke proteiinipatukka
Päivälliseksi tomaattista jauhelihakastiketta ja spagettia
Iltapalaksi täysjyväpatonkia ja kylmäsavuhärkää

Naposteluna irtokarkkia

Aktiivisuus: kävely, muutaman treenivideon/liikkeen kuvaus (ei varsinaista treeniä), venyttely ja kehonhuolto

Sunnuntai 14.5.2017

Aamupalaksi pala rahkajuustokakkua
Brunssi/lounas: 2 karjalanpiirakkaa, 2 luomumunaa, 2 croissanttia minttukrokantti-suklaatäytteellä
Välipalaksi raakasuklaalla kuorrutettuja mulperimarjoja
Päivälliseksi naudan sisäfilettä, uuniperunaa 1 ½, paprikaa ja tomaattia

Aktiivisuus: FIT with nana treeni, kehonhuolto


Mökillä aterioita ei tule syötyä yleensä niin montaa, mutta ruoka-annokset ovat sitten tuhdimpia kuin normaalisti. Iltaisin tuli naposteltua karkkia, veikkaisin että yhteensä viikonloppuna sellaiset 200-300 grammaa. Illalla tuli nautittua lasit punaviiniä.

Olen kulkenut pitkän tien päästäkseni tähän pisteeseen, jossa pystyn huoletta syömään herkkuja, ilman tuntien hikirääkkejä rankaisuna. Silti voin hyvin, olen terve, sporttinen ja vahva. Toki herkuttelu vaatii vastapainoksi terveellistä ruokaa, mutta sitä syönkin ihan ilomielin, koska terveellisen ruoan ei tarvitse olla tylsää tai mautonta.

Huono vai hyvä esimerkki?

Jossain vaiheessa mietin näitä ruokapäiväkirjoja julkaistessani, että näytänkö toiminnallani huonoa esimerkkiä? Pitäisikö minun syödä kuten mallioppilas, jättää herkut kauppaan ja hifistellä jokaisen aterian kansssa jotta se olisi maidoton, gluteeniton, lisäaineeton ja tietysti sokeriton? Luojan kiitos älliä löytyi sen verran päästä, että olen ymmärtänyt juuri tämän rentouden tärkeyden näyttämisen, koska elämä ei todellakaan mene niin kuin oppikirjoissa! En halua esittää täydellistä, koska sitä en ole, eikä sitä pidä keneltäkään myöskään vaatia.

Ei itseltään, lapsiltaan, ystäviltään tai puolisoltaan. Missään elämän osa-alueessa.

Iloa ja tsemppiä uuteen viikkoon!

Lue myös:

Lasketko kaloreita? Lopeta!

Aktiivisen ja treenaavan naisen hiilihydraattitarve

Miltä hyvinvointivalmentajan ruokavalio näyttää?

Suoritatko hyvinvointia?

Nana-Heikkila

 

 

 

 

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Tallenna