Monthly Archives

tammikuu 2018

Onko kiire tekosyy tai pitääkö liikkumattomuudesta potea huonoa omaatuntoa?
2

Onko kiire tekosyy tai pitääkö liikkumattomuudesta potea huonoa omaatuntoa?

Hyvinvointi, Treeni, Vaatteet, Yleinen

Tammikuun loppua viedään, ja ensimmäiset uuden vuoden lupaukset himotreenaamisesta ovat saattaneet karahtaa karille. Nyt on se aika, kun liikkumattomuudesta podetaan huonoa omaatuntoa, tai kenties vielä yritetään saada itsensä liikkeellä keinolla millä hyvänsä.

Jos treeni tai liikunta ei huvita, kannattaako sitä kuitenkaan repiä selkänahasta tai tehdä hampaat irvessä? Kyllä ja ei. Itse kannustan liikkumaan tavalla, josta itse nauttii. Jos kuitenkin takana on pitkä treenaamaton kausi, ei se liikunta välttämättä heti tunnu kivalta. Sen takia pitäisikin antaa muutokselle aikaa, eikä heittää hanskoja tiskiin heti kun ei huvita. 

7

Spagaatti haltuun näillä venytyksillä

Hyvinvointi, Kehonhuolto, Treeni, Yleinen

Oletko aina halunnut pystyä tekemään spagaatin? Näillä vinkeillä se voi lopulta onnistua!

Moni haaveilee spagaatista ja siihen tarvittavasta liikkuvuudesta, tai pikemminkin venyvyydestä, koska monille spagaatti on se mittapuu, jolla omaa venyvyyttä mitataan. Spagaatti on asento, jossa varsinkin lonkankoukistajat ja takareisi joutuvat äärivenytyksiin, sekä tietysti lonkan hyvää liikkuvuutta tarvitaan.

Keräsin teille kasan venytys- ja liikkuvuusliikkeitä, joita säännöllisesti harjoittelemalla kankean kangenkin pitäisi spagaatti haltuun saada. Riippuen lähtötasosta, tähän voi mennä muutamista viikoista useampaan kuukauteen, mutta sitkeys kyllä palkitaan.

HELPPO ARKIRUOKA - Italialaiset lihapullat
4

HELPPO ARKIRUOKA – Italialaiset lihapullat

Hyvinvointi, Reseptit, Ruokavalio, Yleinen

Tämä maukas mutta helppo arkiruoka on yksi ehdottomista suosikeista verkkovalmennuksieni reseptikirjasta. Toimii sekä valmennettavillani, että itsellä.

Nämä Italialaiset lihapullat sopivat niin hienompaan dinneripöytään kuin arjen keskelle – makuyhdistelmä hivelee makunystyröitä ja tumpelompikin kokki pystyy nämä pyöräyttämään. 

Onnellisuuden rasvaprosentti
7

Onnellisuuden ja hyvinvoinnin rasvaprosentti

Hyvinvointi, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Moni nainen treenaa muokatakseen kehoaan, täydentääkseen ja parantaakseen joitain tiettyjä osa-alueita, joskus (hyvin usein) myös rankaistaakseen itseään tai yksinkertaisesti suorittaakseen taas jotain kovemmin ja paremmin onnellisuuden rasvaprosentti kiikarissa. Vaikka stressitasot olisivat taivaissa, takana huonosti nukuttu yö, ohjelmoitu treeni on tehtävä, tai muuten olo on kuin luuserilla.

12 MINUUTIN KOTITREENI - liikkeet jokaiselle tasolle
0

12 MINUUTIN KOTITREENI – liikkeet jokaiselle tasolle

Hyvinvointi, Treeni, Vaatteet, Yleinen

Näen hyvin paljon kaikki tai ei mitään -ajattelutapaa treenien suhteen: jos ei ole tuntia aikaa treenaamiseen, jätetään treenit väliin kokonaan. Tämä on kuitenkin hieman hölmö ajattelutapa, sillä jo 12 minuutin kotitreeni tuo tuloksia, antaa energiaa ja parantaa kuntoasi.

Joten jos olet kiireinen uratykki, äiti tai muuten vain aika on kortilla, tämä treeni sopii sinulle kuin nenä päähän! Voit valita oman tasosi mukaan liikevariaatiot, sillä treenistä löytyy oma vaihtoehto aloittelevalle sekä keskitason treenaajalle ja myös edistyneemmälle harrastajalle.