Monthly Archives

joulukuu 2018

0

Näin saavutat pysyviä tuloksia painonhallinnassa ja hyvinvoinnissa, lempeästi ilman pakkoa tai itseruoskintaa!

Hyvinvointi, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Painonhallinnassa ei ole kyse ainoastaan syödyn ruoan määrästä, tai sen vähyydestä. Toki syöty energiamäärä on oleellinen seikka hyvinvoinnissa ja painonhallinnassa, mutta jos kehosi ei ole terve eikä aineenvaihduntasi toimi normaalisti, on turha haaveilla myöskään suurista painonpudotuksista terveellisesti toteutettuna.

Ihminen on kokonaisuus, ja kun keho toimii normaalisti ja tietyt asiat laitetaan kondikseen, energiatasot nousevat, hyvä olo lisääntyy ja painokin lähtee tippumaan (jos pudotettavaa on). Rasvanpoltto käynnistyy kuin itsestään, ja painonhallinta ja hyvinvoinnista huolehtiminen muuttuu helpommaksi.

Kovaa treenaava, palaudu paremmin kovan treenisuorituksen jälkeen
0

Kovaa treenaava, palaudu paremmin kovan treenisuorituksen jälkeen

Hyvinvointi, Treeni, Yleinen

Kun treenataan kovaa tai kokonaiskuormitus nousee korkealle, tietyistä lisäravinteista on ihan tutkitustikin hyötyä. Osa auttaa palautumisessa, osa tehostaa vastustuskykyä – nimittäin kovien treenisettien jälkeen keho on herkkänä erilaisille bakteereille ja pöpöille alenneen immuniteetin takia.

Olin itse reilu kuukausi takaperin Espanjassa omalla treenileirillä, jossa treenejä tuli päivässä parhaimmillaan 3. Syyskuussa olimme myös vetämälläni treenilomalla Portugalissa, jossa annoin treenilomalaisille lisäravinteita, joilla he pääsivät tehostamaan treeneistä palautumista ja saivatkin apua muun muassa kipeisiin lihaksiin. Toki optimaalinen palautuminen tulee huomioida jo itse harjoittelussa lämmittelyiden, treenin rakenteen, kehonhuollon ja loppuverryttelyn muodossa, mutta joskus myös lisäravinteista saadaan kaivattua apua ja saadaan optimoitua palautumista. 

2

Pitääkö joulunakin olla fitti?

Hyvinvointi, laihdutus, Ruokavalio, Yleinen

Blogeissa satelee paljon vinkkejä, miten viettää terveellinen ja fitti joulu, mutta onko niillä muutamalla päivällä oikeasti niin paljon väliä, että se olisi kaiken touhottamisen arvoista? On tietysti eri asia mässäillä jouluaatosta loppiaiseen, mutta jos ruokailujen kanssa ottaa 2-3 päivää vähän iisimmin, se ei vielä venettä kaada.

Vaaka saattaa pompsahtaa ylös pelottavan suuren lukeman, mutta hyvät ihmiset muistakaa, että tästä lukemasta suurin osa on nestettä. Tämä määrä ei siis automaattisesti jää lanteille, vaan terveellisen ja aktiivisen elämäntavan palatessa nestekertymätkin saavat kyytiä!

LISÄÄ VIIHTYISYYTTÄ TOIMISTOLLE - MILTÄ UUSI TOIMISTONI NÄYTTÄÄ?
1

TOIMISTON SISUSTUS LISÄÄ VIIHTYVYYTTÄ – MILTÄ UUSI TOIMISTONI NÄYTTÄÄ?

Lifestyle, Yleinen

Yksi tämän vuoden kohokohdista oli oman toimiston saaminen, ja lokakuun lopusta olenkin kovasti askarrellut ja puuhastellut toimiston sisustamisen ja viihtyvyyden parissa. Mielestäni on erityisen tärkeää, että toimistolta löytyisi edes pieni nurkkaus, joka olisi varta vasten tehty oleskelua ja rennosti ottamista varten – kesken työpäivän tekee hyvää ottaa pieni kahvi- tai välipaussi, siirtyä pois työpisteeltä ja kääntää ajatukset jonnekin aivan muualle kuin työasioihin.

Tämä parantaa luovuutta ja tehokkuutta, ja pienen paussin jälkeen voi palata työpisteelle uudelleen virittyneenä. No mitä kaikkea toimistolle voisi tehdä parantaakseen viihtyisyyttä? Mitkä seikat itse koen tärkeiksi ja mihin ratkaisuihin päädyin omassa toimistossa? Omista ratkaisuistani kerron lisää alla.

1

METSÄSTÄTKÖ SINÄKIN NOPEITA TULOKSIA TAI LAIHTUMISEN PIKAVOITTOA?

Hyvinvointi, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Halu voida hyvin vaatii motivaatiota, tahtoa ja tekoja. Jotta saamme puheet ja ajatukset teoiksi, meiltä täytyy löytyä halua siihen. Tahtoa muuttua, voida paremmin. Tai mikä tahansa onkaan muutoksen aihe, meidän täytyy haluta sitä.

Törmään jatkuvasti samaan ongelmaan, jolloin muutoksia kyllä halutaan tai toivotaan, muttei silti olla valmiita laittamaan tikkua ristiin asian saavuttamiseksi. Keksitään ties mitä tekosyitä, ei ole aikaa treenata, ei ole aikaa laittaa terveellistä ruokaa, liian kallista, liian sitä liian tätä.