Monthly Archives

maaliskuu 2016

123

Peitto heilumaan superfoodeilla

Arvonta, Elämä, Hyvinvointi, laihdutus, Reseptit, Ruokavalio, Yleinen

Tietyillä superfoodeilla on seksuaalisuutta lisäävä vaikutus, ja näitä onkin käytetty kautta historian tuomaan vipinää vällyjen väliin sekä parantamaan sukupuoliviettiä. Tällaisia afrodisiakumeja, eli sukupuoliviettiä lisääviä aineita, löytyy historiasta satoja. Nimitys juontuu Afroditesta, kreikkalaistaruston lemmen ja kauneuden jumalattaresta.

Erilaisia lemmenruokia ja -rohtoja, jotka vaikuttavat ihmisten hormonitoimintaan, on olemassa pilvin pimein, ja niillä on aina ollut vahva linkki seksuaalisuuteen – oli kyseessä sitten kiinalainen lääketiede, intialainen ayurveda tai perinteinen yrttilääkintä. Erilaiset luonnon omat potenssinnostattajat ovat kasvattaneet tunnettuutta pikkuhiljaa, mutta tässä koosteena muutamat vinkit ja superfoodit piristämään sinun rakkauselämääsi 😉

cuddle pienetshutterstock_207759277

MACA

Andien vuoristossa kasvava maca-juures on yksi kaikista tunnetuimmista luonnon viagroista. Se vaikuttaa muun muassa hormonitoimintaan sekä lisää siemennesteen määrää ja laatua. Maca on hyvin voimakas adaptogeeni, jolla on lukuisia terveyttä edistäviä ominaisuuksia. Seksuaalisen vietin lisäämisen lisäksi macaa käytetään muun muassa kuukautiskierron häiröitä korjaamaan, anemiaan, krooniseen väsymykseen, masennukseen, seksuaaliseen haluttomuuteen, aliravitsemukseen, heikkoon muistiin, vatsasyöpään, vastustuskykyyn, stressiin, muistin parannukseen ja keskittymiseen, kilpirauhasvaivoihin, uniongelmiin, verenpaineeseen ja kohonneeseen kolesteroliin sekä tuberkuloosiin.

Maca sopii myös loistavasti urheilijoille tukemaan esimerkiksi testosteronin tuotantoa.

pienetIMG_7188

Itsellä on käytössä Foodinin Maca-jauhe, jonka löydät täältä.

ASHWAGANDHA

Intiassa kasvava ashwagandha on pari metriä korkea pensas, jonka juurien jauhetta miehet käyttävät potenssilääkkeenä ja naiset hedelmällisyyttä lisäävänä lääkkeenä. Ashwagandha eli rohtokoiso on yksi ayurvedan kulmakivistä. Ashwagandhan ainesosat sisältävät mielihyvähormonia serotoniinia, ja sitä kutsutaankin myös “Intian Ginsengiksi”.

Ashwagandha-jauhetta voi käyttää kuurinomaisesti potenssilääkkeenä – teelusikallisen esimerkiksi veteen sekoitettuna kahdesti päivässä. Perinteisesti juurijauhetta on keitetty hunajalla makeutetun lämpimän maidon kera ja otettu kupillinen kahdesti päivässä. Voit sekoittaa jauhetta myös mehuun tai pirtelöiden joukkoon sekä käyttää raakasuklaan valmistuksessa.

pienetIMG_7191

RAAKASUKLAA

Suklaa on ehkäpä kaikista tunnetuin lemmenruoka, ja moni pitääkin sitä rakkauden korvikkeena, tai oivana lohtuna suruun. Prosessoitu suklaa ja raakasuklaa ovat kuitenkin kaksi täysin eri asiaa, sillä prosessointi tuhoaa miltei kaikki raakasuklaan terveyttä edistävät vaikutukset. Muun muassa raakasuklaan fenyylietyyliamiini, rakkaushormonina tunnettu aine, jota rakastuneella ihmisellä erittyy runsaasti, tuhoutuu suklaan käsittelyssä. Sen sijaan raakasuklaassa tämä on vielä tallella, ja vaikuttaa aivokemiallisesti rakkaushormonin tavoin. Oletko kuullut joskus raakasuklaapilvestä tai flowsta? Tämä on juuri sitä 🙂pienetIMG_7195

Raakasuklaa sisältää lisäksi huimat määrät antioksidantteja sekä muun muassa paljon magnesiumia, ja kun se valmistetaan laadukkaista ja luomulaatuisista raaka-aineista, se on varsinainen terveyspommi 🙂 Raakasuklaan sekaan voi hyvin sekoittaa erilaisia afrodisiakeja, kuten macaa, mulpereita, gojimarjoja, siitepölyä… Joten kipin kapin patojen äärelle ja loihtimaan mitä ihanimpia raakasuklaareseptejä, lähtee lempi leiskumaan ihan eri tavalla 😉

Täältä löydät myös Monnan reseptin herkullisen näköisiin herkkupalleroihin, ja näihinhän voit lisätä vähän macaa boostaamaan seksivireyttä!

pienetIMG_7196

LAKRITSINJUURI

Lakritsi on suosittu lemmenjuomien raaka-aine, ja se sisältääkin terveydelle hyödyllisiä ainesosia, jotka vaikuttavat hormonitasapainoon ja sitä kautta rakkauselämään. Se on yksi maailman tutkituimmista rohdoskasveista, ja lakritsi on myös tunnettu makeuttaja. Sitä on käytetty myös mm. lievittämään yskää ja irrottamaan limaa.

Lakritsilla on tutkittu olevan antibioottisia vaikutuksia, ja sitä onkin käytetty perinteisessä kiinalaisessa lääketieteessä jo vuosituhanten ajan. Lakritsista on löydetty 80 aktiivista ainesosaa, mm. flavonoideja, isoflavonoideja ja kalkoneita.

pienetIMG_7194

MÄNNYN SIITEPÖLY

Varsinainen testosteronipommi, jolla on vahva yhteys etenkin miesten seksuaalisuuteen, mutta on erityisen suosittua hormonaalisten ongelmien kanssa kamppailevien keskuudessa.

Foodinin Männyn siitepöly on todellinen pieni ravinnepommi, sillä se sisältää yli 20 aminohappoa ja kaikki 8 välttämätöntä aminohappoa. Se sisältää myös Alfa-linoleenihappoa(ALA), androtestosteronia, antioksidantteja, DHEA, kuituja, flavonoideja, ligniiniä, eläviä coentsyymejä, MSM:ää, monosakkarideja, nukleiinihappoa, oleiinihappoa, polysakkarideja ja tyydyttymättömiä rasvahappoja. Männyn siitepöly on myös erittäin vitamiini-, ja mineraalirikasta, siinä on: A-, B1-, B2-, B3-, B6-, D-, ja E-vitamiinia sekä beta-karoteenia, ja foolihappoa, kalsiumia, kuparia, rautaa, mangaania, magnesiumia, fosforia, kaliumia, seleeniä, silikonia, natriumia ja sinkkiä. Noin 30% siitepölyn painosta on proteiinia.

Ei varmaan tarvitse muuta tästä ihmeaineesta sanoa 😀

LEMMENÖLJYT

Erilaiset luonnon omat öljyt kuten kaakavoi tai kookosöljy toimivat hyvin hekuman hetkellä hierontaöljyinä tai liukkareina. Tuoksu itsessään virittää jo tunnelmaan, mutta nämä tehokosteuttajat tekevät myös hyvää iholle ja limakalvoille.

pienetIMG_7193

Sisältää mainoslinkkejä:

Otsikkojen alta löydät linkkinä Foodinin tuotteet, jotka ovat itsellä käytössä. Kaikista Foodinin tuotteista saat -10% alennuksen koodilla NANA.

Arvonta:

Onko nämä superfoodit sinulle entuudestaan tuttuja, tai oletko kuullut näiden seksuaalisuutta lisäävistä ominaisuuksista? Arvon kommentoijien kesken seuraavanlaisen tuotepaketin (yhteisarvo 28,60 €)*:

1x Maca-jauhe (9,95€)
1x Ashwagandha-jauhe (7,95€)
1x Lakritsinjuuri-jauhe (arvo 4,80€)
1x Raakasuklaalla kuorrutetut mulperimarjat (arvo 5,90€)

*) Tuotteet ovat saatu yhteistyössä Foodinilta

Arvonta päättyy 3.4.2016, ja voittaja ilmoitetaan 6.4.2016.

Herkullisia superfood-hetkiä ja erityisesti niitä jälkimaininkeja <3

Nana

 

8

Uskomattoman paska tsägä

Elämä, Hyvinvointi, Yleinen

Joka kerta sama juttu. Aina kun loma on koittamassa, tai jotain kivaa tapahtumassa. Oli se sitten parin päivän vapaat, tai pidempi loma. Tätä on jatkunut nyt pari vuotta. Juuri ennen kuin h-hetki koittaa, niin se tapahtuu.

FullSizeRender_3

Nimittäin tulen kipeäksi. Jos oikein muistan, putki alkoi 2013/14 vaihteessa Kuubaan lähtiessäni. Takana oli rankka vuosi, ja kauan odotetun loman ensimmäinen viikko meni kuumeessa ja räkätaudissa. Seuraava loma Nykissä kesällä 2014 meni muistaakseni terveenä, hurraa! Mutta siitä sitten taas seuraavat 3 lomareissua on mennytkin toipilaana. Keväällä 2015 ensin Vierumäen treenileirillä olin kipeänä, sitten Balille lähtiessäni olin kipeä, ja suuren osan reissusta olin toipilaana. Elokuussa oli täpärällä edes reissuun pääseminen, kun vielä 2 päivää ennen lomaa makasin sairaalassa tiputuksessa. Pienellä riskillä lähdin kuitenkin lepolomalle Turkkiin viikoksi, ja reissu olikin yksi parhaista koskaan, vaikka iisisti pitikin ottaa. Seuraava lomapätkä olikin tiedossa vasta tämän vuoden tammikuussa, kun bloggaajamatka Leville kutsui. Ja enköhän onnistunut sairastuttamaan itseni ennen tätä reissua, ja koko viikonloppu meni lämpöillessä ja räkätaudissa. Tässä välillä on ollut pieniä orastavia flunssia, tai lähinnä pientä vetämättömyyttä, mutta lepäämällä olen välttänyt varsinaiset sairastelut.

Nyt taas pääsiäisenä kun tiedossa oli 4 päivän ohjausvapaat, onnistuin saamaan kunnon flunssan itselleni. Lauantai-iltana alkoi pieni lämpöily, sunnuntaina oli vähän vetämätön olo ja maanantaiaamuna kuulostinkin jo ihan kuutilta yskiessäni, ja olo on vaan pahentunut siitä. Olen joutunut peruuttamaan ohjaukset, eikä voimia riitä oikein edes koneella tehtäviin hommiin. Pienissä pätkissä pystyn konetta katsomaan ja näpyttämään, silloin kun netti suostuu edes toimimaan.

FullSizeRender_1

Tässä olenkin pohtinut nyt niitä syitä, minkä takia sairastun aina ennen lomaa? Onko stressitasot sen verran korkealla muulloin, että kun tiedossa oleva loma ehkä laskee stressiä sen verran, iskee myös kaikki mahdolliset pöpöt? Olen kyllä tietoisesti yrittänyt ottaa iisimmin ja muistanut levätä, mutta ehkä se työjuttujen päässä pyöriminen vaikuttaa kuitenkin alitajuntaisesti, ettei sitä kunnon lepoa ja rauhaa ole ollut tarpeeksi.

Mietin myös nyt, että miten paljon huonot ruokavalinnat ovat vaikuttaneet sairastumiseen? Olenhan syönyt nyt epäterveellisemmin, olen syönyt sokeria huomattavasti enemmän kuin normaalisti, sekä myös vuorokausirytmi on ollut hieman vaihtelevaa, eikä nukuttua ole tullut ehkä tarpeeksi. Uskon itse asiassa näiden vaikuttavan aika paljonkin tällä kertaa, mutta tietystikään aikaisempia sairastumisia ne ei selitä.

Olen suunnittelemassa viikon lomaa toukokuulle, mutta tällä hetkellä vähän jännittää sen kohtalo… Äitini ehdottikin, että minun tulisi pitää valeloma ennen varsinaista lomaa, kirjoittaa kalenteriin kissankokoisin kirjaimin LOMA, mutta toisaalta näin yrittäjänä se ei kuitenkaan mitään auttaisi, yhtä lailla ne hommat pitäisi hoitaa, tai sitten ohjaukset peruuttaa, ja siirtää vaan eteenpäin. Mutta puhtaaseen ravintoon ja riittävään lepoon tulen ainakin panostamaan, en vain ennen lomaa vaan ihan täyspäiväisesti.  Back to basics, juu nou.

Mutta summa summarum, lomailu on ihan yliarvostettua muutenkin, niin miksi turhaa ottaa riskejä ja sairastua? Helpompi vaan keskittyä duuneihin ja jättää lomailut muille 😉

Köh köh ja niisk,
Nana

 

 

2

Pala Porvoota

Elämä, Matkailu, Tyyli, Yleinen

Porvoo on ollut itselle sellainen paikka, jossa on tullut käytyä ehkä sen kerran kesässä, vähän fiilistelemässä ja ihastelemassa tunnelmaa. Kaupunki on kuitenkin jäänyt hyvin pintapuoliseksi tuttavuudeksi, eikä sen historiakaan ole kovin tuttu.

Nyt kuitenkin tiet ovat vieneet Porvooseen yhä useammin, ja oikein odotankin kesää, että pääsen tutustumaan tähän kauniiseen kaupunkiin paremmin ja syvällisemmin. Sunnuntaina kävin kävelemässä vanhassa kaupungissa ja räpsimässä muutamia kuvia, rakastan vain näitä värikkäitä ja toisistaan poikkeavia rakennuksia, taloja ja pikkukujia. Joku päivä käyn kyllä koluamassa kaikki sisustuskaupat läpi, ja varmasti kirjoittelen täälläkin sitten parhaista löydöistä 😉

8

Toissa viikon ruokapäiväkirja

Elämä, Hyvinvointi, laihdutus, Reseptit, ruokapäiväkirja, Ruokavalio, Yleinen

Viikon ruokailu ei mennyt ihan putkeen tällä viikolla, ja tästä kirjoittelinkin jo edellisen ruokapäiväkirjan puolella. Tuli syötyä jonkun verran ulkona, koska en ollut jaksanut valmistella eväitä, ja tästä syystä kuvakollaaseissa näkyykin mm. valmispatonkeja, wrappeja yms. Mutta kuten sanottu, aina ei tarvitse olla niin säntillinen, ja joskus vaan ”ote lipsuu”.

Maanantai 14.3.2016

Aamupalaksi 3 siemenleipää kylmäsavuhärällä, paistetut munat, tomaattia, kahvia ja sitruunavesi, lounaaksi lohta, tankoparsaa ja seesaminsiemen parsaa, illalliseksi riisiä, tankoparsaa ja lohta, iltapalaksi vesimelonia.

IMG_0759
Tiistai 15.3.2016

Aamupalan kuva unohtunut, mutta muistaakseni 2 palaa siemenleipää ja smoothie, lounaaksi treenin jälkeen kanaa, bataattia, paprikaa ja tomaattia, välipalaksi 3 riisikakkua kalkkunalla ja härän kylmäsavupaistilla ja pieni lasi smoothieta, toiseksi välipalaksi banaani, kahvia ja pähkinöitä, illalliseksi pizzaa.

IMG_0758

Keskiviikko 16.3.2016

Aamupalaksi paistetut kananmunat, 3 riisikakkua naudanpaistilla, kahvia ja vihermehu, lounaaksi riisikanajämät ja pala pizzaa, muutama naudanpaistileikkele. Välipalaksi pieni kevätpörriäinen smoothie Jungle Juice Barista, toiseksi välipalaksi banaani ja pähkinöitä, illallisella alkupalaksi 2 haarukallista carpaccio-lihaa, pääruoaksi naudan sisäfileepihvi punaviinikastikkeella ja lohkoperunat.

IMG_0757

Torstai 17.3.2016

IMG_0756

Aamupalaksi banaani ja pähkinöitä, toiseksi aamupalaksi paistetut kananmunat, lounaaksi kuvauksissa Picnicin paahtopaistipatonki, välipalaksi raakasuklaata ja banaani, ohjausten välissä Mc kanawrap ilman kastikkeita, illalliseksi gluteenitonta pastaa jauhelihakastikkeella.

Perjantai 18.3.2016

IMG_0755

Aamupalaksi paistetut kananmunat, kahvia, vihersmoothie ja parapähkinöitä, lounaaksi gluteeniton pasta jauhelihakastikkeella, välipalaksi raakakakkupala ja vihersmoothie, iltapalaksi 2 ruisrouhesämpylää kalkkunalla ja vesimelonia.

Lauantai 19.3.2016

Aamupalaksi paistetut kananmunat, parapähkinät, 3 riisikakkua kalkkunalla, kahvia ja vesimelonia, kuvauksissa banaani, kalkkunaleikkelettä, pähkinöitä, mandariini ja kurkkua, lounaaksi gluteeniton pasta ja jauhelihakastike, iltapalaksi 2 gluteenitonta leipää kalkkunalla ja kylmäsavupaistilla, sekä 1/3 vanhasta Tupla proteiinipatukkajämästä.

IMG_0754

Sunnuntai 20.3.2016

Aamupalaksi paistetut kananmunat, 3 mini karjalanpiirakkaa, granaattiomenan siemeniä ja vesimelonia, tomaattia ja parapähkinät, lounaaksi jauhelihapihvi ja kasviksia, jälkiruoaksi kakkupala ja kahvia sekä 2 after eight suklaata, illalliseksi jauhelihapihvi ja kasvikset, iltanaposteluna maalaisperunalastuja kermaviilidippiä.

IMG_0753

Kuten ruokapäiväkirjasta näkyy, mukaan mahtuu myös paljon hyviä juttuja: marjoja, hedelmiä, vihanneksia, sekä myös hyviä hiilarin ja proteiinin lähteitä. Parapähkinöitä pyrin muistamaan syömään joka päivä noin 4-5 kpl, jotta saan päivittäisen seleenin tarpeen täyteen. Seleeni on erittäin tärkeä varsinkin kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiville, joten jos kärsit kilppariongelmista, kannattaa omaan ruokavalioon sisältää parapähkinät 🙂

Pääsiäinen vetelee viimeisiä, itse olen ollut nyt pari päivää vähän kipeenä. Eilen olo ei ollut vielä niin huono, mutta tänään koko päivä on mennyt vaan kotosalla, paitsi koirien kanssa on pitänyt käydä ulkona. Kurkussa on kaktus, ja aamulla säikähdin itsekin omaa yskääni, joka kuulosti enemmän kuutin poikaselta kuin ihmiseltä 😀

FullSizeRender-23 FullSizeRender-22

Netti on edelleen poikki, joten en pääse vieläkään vastailemaan kommentteihin, ja kaikki postaussuunnitelmat jäävät nyt loppuviikkoon 🙁 Herrrrrrrmo menee! 😀

Hei, toivottavasti siellä on ollut mitä mahtavin pääsiäinen, aurinkoista viikon alkua ja pääsiäisen jälkeistä elämää <3

Nana

2

Shoppailuja ja pääsiäisen viettoa

Elämä, Hyvinvointi, Kaunes, Ruokavalio, Tyyli, Vaatteet, Yleinen

Rentouttavaa pääsiäissunnuntaita! Olen itse viettänyt pääsiäistä ihan vaan kotosalla, ja eilen sain serkkuni Kokkolasta tyttöjen shoppailupäivää viettämään. Kävin hakemassa hänet juna-asemalta heti aamusta, söimme aamupalan luonani ja sitten olikin aika lähteä tositoimiin. Itsellekin tuli löydettyä kaikkea kivaa, kaikkia juttuja en tosin sovittanut, joten näissä on vielä palautumisoptio 😀 Mutta teki hyvää maleksia kaupoilla, käydä kahvilla ja lounaalla, viettää ns. laiskaa lauantaita. Tässä ostoskorin saldo:

pienetIMG_7135

Stadiumista SOCin liivit, ihan vaan kauniin selän takia 🙂 Hinta 27,90 €

pienetIMG_7136

Treenitoppi H&M 9,95 €

pienetIMG_7132

Sukkia XXL:stä, 0,50€/pari

pienetIMG_7134

Zarasta kaksi neuletta á 12,95€ ja musta alustoppi 7,95 €

pienetIMG_7142

pienetIMG_7143

Poskipuna H&M, huulipuna Kicks, korostushelmiäispuuteri Kicks

pienetIMG_7139

Zarasta tunika, sovittamatta, 29,95€

pienetIMG_7138

Zarasta paita sovittamatta, 17,95€

IMG_0715 IMG_0714 IMG_0701 IMG_0716

Olin suunnitellut pääsiäispyhiksi paljon kotitöitä ja suunnitteluhommia, mutta tietysti sopivasti pyhiksi netti otti ja kaatui. En ole saanut puhelimenkaan nettiä kunnolla toimimaan koneellani, joten tästä syystä myös blogi jäi päivittämättä eilen. Joten pientä wifi ragea on ollut ilmassa. Mutta no stress, ehkä tällainen pieni nettitauko tekee ihan hyvää välillä 🙂

Eilen illalla oli synttärijuhlat Ravintola Maxinessa, jossa kävimme piipahtamassa ja moikkaamassa vanhoja tuttuja. Minulla oli kuitenkin vähän lämpöä jo alkuillasta, ja olo huononi iltaa kohden, joten bileistä poistuimme jo kymmenen aikaan, kävimme kotimatkalla yhdellä drinksulla A21 baarissa, joka oli muuten super positiivinen yllätys. Jos kaipaatte Helsingissä rentoa ja tunnelmallista, vähän parempaa drinkkipaikkaa, kannattaa käydä testaamassa Annankadun A21. Itse sain custom made drinkin, koska halusin mahdollisimman kirpeän ja happaman juoman. Mukiin päätyikin muun muassa karviasmarjoja ja yrttejä, harmi että kerkesin jo unohtamaan mitä kaikkea drinksuun tuli 😀

IMG_0707 IMG_0712

Kotimatkalla poikkesimme vielä Mäkkärin kautta, ja itse vedin napaani Mc Feast aterian. Jo illalla vatsa alkoi protestoimaan, ja aamulla vatsa oli ihan oikeasti kipeä ja pisteli ikävästi. Viimeksi olen käynyt mäkkärissä hampparilla viime syksynä, joten tämä 2 krt vuodessa on ihan hyvä väli, ei tarvi taas hetkeen mennä 😉IMG_0710

Unohdin ihan tyystin ottaa eiliseltä asukuvia, mutta tällaisessa mekossa tuli synttäreillä pyörähdettyä.

FullSizeRender-21
Muuten pääsiäinen on mennyt kivasti, perjantaina piipahdin vanhemmillani, ystävä oli kylässä perjantai-iltana, ja tänään lähden käymään Porvoossa. Orastava flunssa ja kipuilu pitää kuitenkin menon iisinä, joten treenaamaan ei auta lähteä jos haluan olla kunnossa ja terveenä ensi viikolla.

IMG_0688

Pääsiäisateriana kuhaa ja lammasta, kylkeen salaattia 🙂

IMG_0685
Leppoisaa pääsiäisen jatkoa, toivottavasti olette saaneet ladattua akkuja <3

Nana

Psst. Lisää tunnelmia löydät snapchatin puolelta, nanafit_pt 🙂