Monthly Archives

syyskuu 2015

0

Rentoutumista ulkoilmassa ja lihaskuntovinkkejä lenkkipolulle

Elämä, Hyvinvointi, Kehonhuolto, Kehonpainoharjoittelu, laihdutus, Treeni, Vaatteet, Yleinen

Ihanat ja upeat syyskelit hellivät meitä, ja nyt kannattaa nauttia ulkoilusta. Reippailu ulkoilmassa tekee hyvää niin keholle kuin mielelle, ja monet kokevat happihyppelyiden myös alentavan stressiä ja lisäävän luovuutta.

IMG_0070

IMG_0055

Itse ainakin rentoudun ihan eri tavalla kun pääsen raittiiseen ulkoilmaan, ja vaikkapa näin Helsingin keskustassa en pääsekään luonnon helmaan, jo meren rauhoittava läsnäolo tekee mielestäkin tyynemmän. Tällä viikolla minulla on ollut mielen päällä paljon, ja olenkin käynyt purkamassa turhautumisia, ja hakemassa sitä mielen rauhaa lenkkipolulta ja ulkoilmasta.

IMG_0054

Kävely- tai juoksulenkin oheen on helppo lisäillä myös lihaskuntoliikkeitä, kuten punnerruksia tai dippejä penkillä, penkille nousuja tai vaikkapa mäkispurtteja. Aivan loistavia keinoja tuomaan sitä extraa peruslenkkiin.

IMG_0009 IMG_0010 IMG_0014 IMG_0019

Muistathan myös kehonhuollon, eli venyttele lenkin lomassa tai lenkin jälkeen, tekee hyvää kireille lihaksille.

IMG_0052 IMG_0047 IMG_0051 IMG_0026

Jos alkaa lapsettamaan ja haluaa “hullutella”, ei ole parempaa paikkaa kuin leikkipuisto tai -leikkitelineet, joissa voi pyöriä ja hyöriä menemään.

 

 

IMG_0160 IMG_0165

Ihanaa viikkoa toivotellen,

Nana

*      *      *     *      *     *

Vaatteet:

Mustapinkit treenihousut ja pinkki huppari Bershka
Pinkit housut SOC Stadium, takki Nike, pipo Double Square

 

 

 

 

0

Miniloma ja irtiottoja Tallinnassa

Elämä, Hyvinvointi, Matkailu, Ruokavalio, Vaatteet, Yleinen

Perjantaina otimme ja lähdimme parhaan ystäväni Riinan kanssa Tallinnaan viettämään pientä irtiottoa omasta arjesta Helsingissä. Reissu tuli kummallekin niin hyvään saumaan, pääsimme höpöttämään tyttöjen juttuja, tuulettamaan päätä, näkemään kaunista Tallinnaa ja hetkeksi saimme laitettua aivot narikkaan. Vaikka miniloma kesti vain perjantai-illasta sunnuntaiaamuun, se teki niin hyvää mielelle. Mielelläni olisin viettänyt kauemminkin aikaa Tallinnassa, mutta olosuhteiden pakosta meidän piti lähteä takaisin jo aikaisin sunnuntaiaamuna. IMG_0169

Matkustimme Linda Linellä Helsingistä Tallinnaan, koska tämän botskin aikataulut sopivat meille parhaiten, ja matka-aika oli vain 1h 40 min. Itse tykkään kyllä enemmän isommista laivoista, joissa on kunnon myymälät joissa kierrellä, sekä joissa voi käydä kuuntelemassa musiikkia tai ottamassa kuohuvat alkavan loman kunniaksi 🙂

FullSizeRender FullSizeRender_1

Olimme vuokranneet Adelle Apartments huoneistohotellin, jossa oli oma keittiö, jätti-iso parveke sekä tietysti kylpyhuone. Erittäin siisti huoneisto, ei mikään fancy, mutta todellakin riittävä tälle touhukaksikolle.

IMG_9763 IMG_9760 IMG_9759 IMG_9761 IMG_9764

Illalla hotelliin päästyämme kävimme ostamassa pullon kuohuvaa, sekä Virukeskuksen ruokamarketista aamupalatarvikkeet sekä vähän muuta evästä. Laittauduimme nopeasti, otimme lasit kuohuvaa ja suuntasimme myöhäiselle illalliselle ravintola Pörguun.

FullSizeRender_1 FullSizeRender IMG_9775 IMG_9778

IMG_9800 IMG_9829 IMG_9825

Ruoka on suhteellisen edullista ja hyvää Tallinnassa, ja tällä kertaa ensimmäisen illan ruokaravintolaksi valitsimme paikallisten suosiossa olevan Pörgun. Ravintola sijaitsi kellarikerroksessa, ja ilman suositusta emme olisi tähän paikkaan kyllä löytäneet. Paikka oli viihtyisä, ei turhan pramea, ja ruoka oli hyvää. Söimme puoliksi alkupalaksi baby ribsit, jotka olivat varmaankin parhaat ribsit ikinä, nam. Pääruoaksi otimme kummatkin ankkaa, itämaistyyppisellä salaatilla. Jälkiruoaksi otimme kahvit ja calvadokset. Ruokajuomana oli puoli litraa punaviiniä. Kaikki tämä kustansi yhteensä 56 euroa.

FullSizeRender FullSizeRender_1 IMG_9824 IMG_9793 IMG_9826

Illallisen jälkeen kävelimme ympäriinsä vanhaa kaupunkia, ja päädyimme ensin, kuinkas ollakaan, karaokebaariin. Siellä tutustuimme erääseen seurueeseen joka oli kotoisin jenkeistä, ja heidän kanssaan vietimme iltaa tanssien ja jutellen, paikkaa vaihdoimme muutaman kerran, ja illan huipentuma oli ehkäpä Michael Jackson ja Thriller tanssilattialla 😀 Hotellille takaisin päästyämme jatkoimme sen verran syvällisiä keskusteluita Riinan kanssa, ettemme huomanneet millä vauhdilla kello oli mennyt eteenpäin, ja aurinkokin oli jo nousemassa kun me päätimme painua pehkuihin 🙂

Lauantaina sitten vähän väsyttikin valvottu yö, kumpikaan meistä ei ole tottunut nimittäin vastaavaan kukkumiseen 😀 Enää tässä iässä ;D Puolilta päivin saimme tehtyä aamupalaa, joimme rauhassa aamukahvit ja suuntasimme kaupungille.

IMG_9820 IMG_9869 IMG_9863

Väsymys teki meistä jokseenkin hervottomia, ja tässä pieni videopätkä juttumme tasosta lauantai-iltana 😀 J

Illalla kävimme syömässä uudella “Hipsteri” alueella sijaitsevassa F-Hoonessa, todella rento paikka, jossa oli paljon pariskuntia deiteillä, kaveriporukoita… Pystyn kuvittelemaan miten kiva paikka tämä Kalamaja-alue on kesäisin, ja varmasti tulemme vierailemaan siellä ensi kesänä terassikelien aikaan 😉

IMG_9917 IMG_9896 IMG_9920 IMG_9902 IMG_9887

IMG_9908 FullSizeRender FullSizeRender_1

Illallisen jälkeen lähdimme takaisin hotellille, koska aamulla oli aikainen herätys. Vatsani myös ärsyyntyi mitä todennäköisemmin ruoassa olleen rukiin takia, ja loppuilta menikin sitten aikamoisissa turvotuksissa :/

IMG_9994

Sunnuntaiaamulla laivamme lähti takaisin 9.40, ja tyylikkäästi olimme satamassa 9.30, mutta onneksi kuitenkin ehdimme laivaan. Ensi kerralla pitää varata vähän enemmän aikaa kävelyyn, haha 😉

IMG_9962 IMG_9966 IMG_9986 IMG_9980 IMG_9998

Kiitos Tallinna, kiitos Riina, upea reissu, ja näitä lisää <3

Nana

//

0

Viime viikon ruokapäiväkirjani

Akrobatia, Elämä, Hyvinvointi, Kalisteniikka, laihdutus, ruokapäiväkirja, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Tässä taas koostetta viime viikon ruokailuistani. Ihmeiden aika ei ole ohi, olen unohtanut kuvata yhden ateriani, eikä pienintäkään muistikuvaa mitä olen silloin syönyt. Kääk, maailman loppu 😉 Muutenkin viikko oli ehkä hieman vähäruokaisempi kuin normaalisti, vaikken nälkää ole nähnyt tms.

Loppuviikko oli suht aktiivinen, torstaina ja perjantaina osallistuin Yuval Ayalonin käsilläseisontaworkshopiin, jossa oli paljon yläkroppapainotteista treeniä, sekä sunnuntaina tuli vietettyä useampi tunti Taitoliikuntakeskuksessa harjoittelemassa human flagia, planchen variaatioita ja muuta kivaa 🙂

Maanantai 14.9.2015

Aamulla tyhjään vatsaan Foreverin aloe vera juoma & argi+ aminohappolisä

Aamupalaksi munakas ja pähkinöitä, lounaaksi kalaa ja vihanneksia, välipalaksi pala raakakakku ja kahvia, toiseksi välipalaksi suolapähkinöitä ja banaani, illalliseksi gluteenitonta pastaa, kanaa ja yrttejä.

Ohjauksia 4

IMG_9736

Tiistai 15.9.2015

Aamulla tyhjään vatsaan Foreverin aloe vera juoma & argi+ aminohappolisä

Aamupalaksi munakas, smoothie ja tomaattia, lounaaksi subway club patonki, välipalaksi banaani ja pähkinöitä, toiseksi välipalaksi raakasuklaata ja pähkinöitä, illalliseksi riisiä, kanaa ja vihanneksia, iltapalaksi omena, munakas ja pähkinöitä.

Ohjauksia 4

IMG_9735

Keskiviikko 16.9.2015

Aamulla tyhjään vatsaan Foreverin aloe vera juoma & argi+ aminohappolisä

Aamupalaksi munakas, smoothie ja pähkinöitä, välipalaksi pähkinöitä ja banaani, lounaaksi kanasalaatti, välipalaksi pieni siivu raakakakkua. Illalliseksi jotain, ei mitään muistikuvaa, eikä kuvaa :O ?

Ohjauksia 3

IMG_9734

Torstai 17.9.2015

Aamulla tyhjään vatsaan Foreverin aloe vera juoma & argi+ aminohappolisä

Aamupalaksi munakas ja tuorepuristettu mehu, lounaaksi pasta bolognese, välipalaksi kanafile, raakakakkupala ja omena, illalliseksi riisiä kanaa ja vihanneksia, iltapalaksi pähkinöitä.

Ohjauksia 2

Treeni 3 h käsinseisonta workshop

IMG_9733

Perjantai 18.9.2015

Aamulla tyhjään vatsaan Foreverin aloe vera juoma & argi+ aminohappolisä

Aamupalaksi munakas ja tuorepuristettu mehu, lounaaksi kanafilee, banaani, raakakakkua, ananasta. Välipalaksi banaani ja raakasuklaata, illalliseksi gluteenitonta pastaa tomaattisella jauhelihakastikkeella, iltapalaksi gluteenitonta pastaa ja tomaattijauhelihakastike.

Ohjaukset 2

Treeni 3 h käsinseisontaworkshop

IMG_9732

Lauantai 19.9.2015

Aamulla tyhjään vatsaan Foreverin aloe vera juoma & argi+ aminohappolisä

Aamupalaksi munakas, pähkinöitä, pala raakasuklaata ja mangolassi, lounaaksi itse tehtyä pizzaa, illalliseksi 2x kanatortillat

IMG_9731

Sunnuntai 20.9.2015

Aamupalaksi mangolassi ja munakas, leipä kalkkunalla, välipalaksi raakasuklaata 2 palaa ja kahvia, illalliseksi kanaa, kalaa ja salaattia, iltapalaksi puolukkakinuskiraakakakkua.

Treeni 3 h kalisteniikka

IMG_9730

Muuten viikko oli ihan tavanomainen, säännölliset ruokailut, ja mukana tietysti herkkujakin 😉 Lauantaina kävin tekemässä herkkupizzaa vanhempieni luona, ja se on vaan aina yhtä hyvää, nams nams 🙂

Mukavaa sunnuntain jatkoa toivotellen,

Nana

0

Tyttöjen matka Tallinnaan

Elämä, Hyvinvointi, Matkailu, Vaatteet, Yleinen

Olen ollut pienen irtioton tarpeessa jo jonkun aikaa, ja kun sunnuntaiaamun yritysluento siirtyi myöhäisempään ajankohtaan ja viikonloppuni vapautui, päätin pyhittää sen tyttöjen laatuajalle ja rentoutumiselle, joten Riina kainaloon ja nokka kohti Tallinnaa 🙂

IMG_9748 FullSizeRender

Olen huomannut, että on vaikea päästä irtaantumaan työjutuista jos istun vaan kotona, joten aina jos mahdollista, kaipaan pientä maisemanvaihtoa. Tällä kertaa vuokrasimme huoneistohotellista pienen yksiön meille, voimme laittaa itse aamupalaa ja lounasta, mutta illalliset aiomme kyllä nauttia pitkän kaavan mukaan jossain kaupungilla, muutaman kuohuviinilasin kera 😉

FullSizeRender_2 FullSizeRender

Joten kohta on aika sulkea sähköpostit ja työmoodi, pientä nettisivuluonnostelua tulee tässä menomatkalla tehtyä, mutta sen jälkeen kun jalat kopsahtaa Eestin maalle, sammuu myös työminä-moodi, ja on aika heittäytyä vapaalle.

FullSizeRender_1

Mahtavaa viikonloppua <3

Nana & Riina

0

Tehotreeni jaloille, pakaroille ja keskivartalolle

Hyvinvointi, Kehonhallinta, Kehonpainoharjoittelu, kotona tehtävä kuntopiiri, laihdutus, mökkitreenit, pepputreeni, rasvanpolttotreeni, Treeni, Yleinen

Harvoin teen salilla enää perinteistä jalkapunttia, vaan tykkään yhdistellä taitoliikkeitä, räjähtävyyttä sekä myös kunnon poltteen tuovia harjoitteita treeniini. Haluan treenin olevan tehokas, myös ajallisesti. Tässä kunnon happotreeni alakropalle, sekä myös vahvistamaan keskivartaloa monipuolisesti.

Alkulämmittelyiden (askelkyykyt, dynaamiset venytykset) jälkeen harjoitan normaalisti taitoliikkeet, kun voimaa vielä on. Tämän treenin yhteydessä tein taitoliikkeenä yhden jalan kyykyt / pistoolikyykyt, jotka toki toimivat myös hyvänä voimaliikkeenä. Jos tuntuu, että pistoolikyykky (jalka suorana edessä) on tekniikaltaan vielä liian hutera tai puutteellinen, tee suosiolla yhden jalan kyykky sopivalla progressiotasolla (jalka kevyesti maassa tukea antamassa, tai jalka nilkan takana balansoimassa liikettä).

Pahoittelen postauksen kuvien huonoa laatua.

IMG_9633

Alkuun 3 sarjaa 1 jalan kyykky 10x/jalka tai pistoolikyykky 6x/jalka

IMG_9635 IMG_9634 IMG_9638

Räjähtävyyttä tuomaan boxihyppy, ei liian montaa toistoa ja kovaa hapotusta, koska sitä on luvassa treenin myöhemmässä vaiheessa 😉

3 sarjaa 5x Boxihyppy

IMG_9641

IMG_9640

Tabata-treeni jaloille, pakaroille ja corelle, 20 sek työtä / 10 sek lepoa, 8 kierrosta, yksi liike kerrallaan

  1. Steppilauta kyykkyhyppy

IMG_9651 IMG_96502. Dragon flag progressio

FullSizeRender_3 FullSizeRender_2 FullSizeRender_1 FullSizeRender3. Jarruttava askelkyykky tasolta, 20sek per jalka ja vaihto toiseen jalkaan, eli 4 kierrosta per jalka

IMG_9647
4. Plance, lankkupito varpaillaan ja lavat pyöreänä, kunnon rutistus vatsalihaksiin

FullSizeRender
5. Hyppynaru

IMG_9649
6. Russian twist lisäpainolla tai ilman

FullSizeRender_1 FullSizeRender

Videolta näet paremmin liikkeet kokonaisuudessaan.

 

Tein treenin eilen, ja voin kertoa, että pakkarissa ja reisissä tuntuu. Kaikkiin liikkeisiin voi lisätä extrapainoja näin halutessaan, ja työosuuden voi tehdä omaan tahtiin ja omaan kuntotasoon sopivalla temmolla.

Treenin voi tehdä myös helposti kotona, steppihyppyliikkeen voi tehdä ilman steppilautoja, penkiltä alastulon voi tehdä tuolilta jne.

Treeni-iloa 🙂

Nana

***********************************************

IN ENGLISH:

Killer workout for legs, glutes and core. Combine skill exercises and explosive movements with more intense Tabata-training:

3* one leg squats with easier progression level 10x/leg or 6x pistols squats per leg
3* 5x box jumps (rest 60 sek between)

Tabata: 20 sec work, 10 sec rest, 8 rounds:

Deep squat jumps with step boards
Butt raise to dragon flag
Negative box climb
Plance hold
Skipping rope
Russian twist