welcome-lifestyle
Kategoria

Lifestyle

Katso
welcome-treeni
Kategoria

Treeni

Katso
welcome-ruokavalio
Kategoria

Ruoka

Katso
0

EROON NISKA- JA HARTIASEUDUN SÄRYSTÄ – 6 erilaista liikettä

Hyvinvointi, Treeni

Niskajumit ovat hyvin yleisiä vaivoja, ja kehittelimme hierojani Emili Kumpuniemen kanssa 3 erilaista liikekomboa, joilla pääset sekä vahvistamaan että vetreyttämään niska- ja hartiaseutuasi. Näillä vinkeillä pääset toivottavasti eroon niska- ja hartiaseudun särystä, mutta muistathan tehdä liikkeitä säännöllisesti.

Näet videoilta liikkeiden liikeradat, sekä löydät ohesta myös kirjalliset ohjeet jokaiseen liikkeeseen. Hartiaseutua on hyvä vetreyttää työpäivän mittaan useaan kertaan, ja voit vaikkapa asettaa kännykkääsi hälytyksen muistuttamaan sinua taukojumpasta tunnin välein. 

Laihdutusvinkit, joihin ei kannata uskoa
5

Laihdutusvinkit, joihin ei kannata uskoa

Hyvinvointi, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Erilaiset laihdutusvinkit ja painonpudotussäännöt ovat varmasti jokaiselle tuttuja juttuja, joihin ei nykypäivänä voi olla törmäämättä. Osa näistä vinkeistä ovat kuitenkin sellaista potaskaa, että oikein hirvittää!

On vanhoja uskomuksia tai muuten vain höpöhöpö-tarinoita, joita on syystä tai toisesta alettu viljelemään yleisenä totuutena. Osa näistä vinkeistä voivat kuitenkin päinvastoin vaikeuttaa laihduttamista tai painonhallintaa, ja osa laihdutusvinkeistä voi koitua jopa vaaralliseksi pitkässä juoksussa. Kasasin tähän sinulle sellaiset laihdutusvinkit, joista kannattaa pysyä erossa ja kiertää kaukaa.

6 minuutin vatsalihastreeni - nopeaa mutta tehokasta
2

6 minuutin vatsalihastreeni – nopeaa mutta tehokasta

Hyvinvointi, Treeni, Vaatteet, Yleinen

Ei se määrä vaan se laatu! Kun vatsalihasliikkeiden tekniikkaan keskitytään ja liikkeet tehdään oikein, ei vatsalihasliikkeitä tarvitse hinkata tuntitolkulla tai rutistella satoja ja satoja toistoja ilman tuloksia.

Vatsalihastreenissä tärkeää on oppia aktivoimaan poikittainen vatsalihas, syvin vatsalihaksemme, joka muodostaa koko keskivartalolle tukevan korsetin. Tämä 6 minuutin vatsalihastreeni takaa kunnon tuntuman ja voimistaa tehokkaasti korsettiamme – haluammehan että keskivartalosta löytyy tukea ja potkua! 

5

Kankean kangen venyttelyohjeet

Yleinen

Moni kärsii hyvin kireistä lihaksista, jolloin urheilijan tai kuntoilijan yleiset venyttelyohjeet voivat tuntua liian haastavilta, kun lähtöasentoonkaan ei pääse kireyksien takia.

Venyttely on myös usein se osa hyvinvoinnista huolehtimista, mikä jää tekemättä joko sen tylsyyden vuoksi tai ihan vaan koska ei huvita, tai sitä ei koeta riittävän tarpeellisena (vaikka kyykkyyn ei päästä eivätkä sormet osu lähellekään lattiaa eteenpäin taivutettaessa). Tein koosteen nyt sellaisista venytyksistä, jotka kankeampikin henkilö voi tehdä joko työpäivän lomassa tai esimerkiksi illalla televisiota katsellessa.

Pakara core treeni
0

Pakara core treeni – TABATA 16/20/24 minuuttia

Hyvinvointi, Treeni, Yleinen

Nyt olisi luvassa kunnon poltetta pakara core treenin muodossa, jossa voit itse valita teetkö 16, 20 vai 24 minuutin treenin! Treenissä keskitytään pakaralihaksiin sekä vatsalihaksiin, toki tässä treenissä tarvitaan myös kehonhallintaa.

Voit itse valita teetkö 4, 5 vai 6 liikettä, jonka mukaan myös treenin kesto määräytyy. Tämä on ihanan kamala tapa treenata aina yksi lihasryhmä puhki, ja nyt ei käy ainakaan ajanpuute tekosyyksi 😉