Monthly Archives

lokakuu 2018

MITEN ONNISTUA ELÄMÄNTAPAMUUTOKSESSA?
4

MITEN ONNISTUA ELÄMÄNTAPAMUUTOKSESSA?

Hyvinvointi, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Usein elämäntapamuutokset aloitetaan rytinällä. Ruokavalio uusiksi, salille 5 kertaa viikossa. Monesti motivaatio ja into lopahtaa kuitenkin jo ensimmäisen kuukauden jälkeen, jolloin ollaan takaisin lähtöpisteessä tai pahimmillaan paino on noussut, koska tiukan nälkäkuurin jälkeen herkkuja tuli ahmittua kaksin käsin.

Painonpudotus ja elämäntapamuutokset voi tuntua vaikeilta ja mahdottomilta ajatuksilta, jos näitä tavoitellaan väärillä keinoilla. Näihin ei ole olemassa taikapillereitä, joita niin monet etsivät. Tuloksetta. Elämäntapamuutoksen ei tarvitse olla niin hankalaa, kun se tehdään oikein. Se toki vaatii omaa ajattelukykyä ja jopa ajatusmallien muuttamista. Mutta näiden muutosten jälkeen elämäntaparemontin tekeminen helpottuu, ja sitoudut prosessiin ihan eri tavalla, jolloin myös mahdollisuus omaksua terveelliset tavat pysyvästi osaksi omaa arkea moninkertaistuu. 

RIITTÄMÄTTÖMYYDEN TUNNE VAIVAA TUNNOLLISTA
0

RIITTÄMÄTTÖMYYDEN TUNNE VAIVAA TUNNOLLISTA

Hyvinvointi, Yleinen

Riittämättömyyden tunne. Se olo, kun tunnet ettei mikään riitä, mikään ei ole tarpeeksi hyvää, tai tunnet että teet kaiken väärin. Voit kokea riittämättömyyden tunnetta työelämässä, parisuhteessa puolisona, äitinä, ystävänä, tyttärenä tai poikana. Ympäristö luo meille valtavia paineita, mutta suurimman osan paineista luomme kuitenkin itse päämme sisällä.

Olin itse hyvin syvissä vesissä riittämättömyyden tunteen kanssa eilisaamuna, ja avasinkin tuntemuksiani Instagramin tarinoissa. Selkeästi aihe resonoi ja sainkin paljon yksityisviestejä, joissa kerrottiin miten moni on paininut saman asian kanssa ja helpottui kuullessaan ettei ole ainoa ketä aihe koskettaa. Meillä jokaisella on omat tarinamme, syymme ja kipuilumme, mutta silti sama tunne voi koskettaa meitä samalla tapaa. 

KOKO KROPAN TREENI KUNTOPALLOLLA
0

KOKO KROPAN TREENI KUNTOPALLOLLA

Treeni, Yleinen

Treeniä pukkaa uuden pallotreenin muodossa! Tämä treeni haastaa koko kehon tehokkaasti, ja apuvälineeksi tarvitset kuntopallon. Toki voit tehdä treenin myös ilman kuntopalloa, tai esimerkiksi kahvakuulalla hieman soveltaen.

Osa tämän treenin liikkeistä on ihan peruskauraa, mutta tässä treenissä pääset haastamaan erityisesti takareidet, keskivartalon sekä tarvitset myös kehonhallintaa hieman uudella tavalla. Treeni sisältää 6 liikettä, jotka tehdään aikaa vastaan. Nyt irtoaa hiki ja lihakset tietävät tekevänsä töitä!

Tarkistus-ruokavalioon-valta-nama-6-virhetta
5

Tarkistus ruokavalioon, vältä nämä 6 virhettä

Hyvinvointi, laihdutus, Ruokavalio, Yleinen

Ruokavalion merkitys painonpudotuksessa on noin 80%:ia, joten on äärettömän tärkeää panostaa omaan ruokavalioon, ja tiedostaa mahdolliset sudenkuopat.

Ravitsemus ei ole rakettitiedettä, ja jo muutamalla asialla voit tehdä suuria muutoksia. Tässä muutamia yleisiä virheitä, joihin sorrumme helposti, mutta joita välttämällä pystymme saamaan jo suuria muutoksia aikaan.

TEHOKAS 4 LIIKKEEN VATSALIHASTREENI KOTIIN
2

TEHOKAS 4 LIIKKEEN VATSALIHASTREENI KOTIIN

Hyvinvointi, Kehonpainoharjoittelu, Treeni, Yleinen

Vatsalihaksia tulisi vahvistaa siinä missä muitakin lihasryhmiä, vaikkakin suurissa moninivelliikkeissä myös keskivartalo vahvistuu samalla. Kerran pari viikossa tekee kuitenkin hyvää tehdä erillinen vatsalihastreeni, jolla saamme tehokkaasti vahvistettua koko keskivartaloa sekä myös parannettua kehonhallintaa.

Tämän treenin liikkeet pystyt tekemään hyvin kotona, reissussa tai vaikkapa saliohjelman päätteeksi tai yhdistettynä lenkkiin. Tässä treenissä toimii vastuksena oma kehosi.