Monthly Archives

kesäkuu 2017

Loma-ajan ruokailut - ruokapäiväkirja
0

Loma-ajan ruokailut – ruokapäiväkirja

Hyvinvointi, Ruokavalio, Yleinen

Loma-ajan ruokailut voivat vaihdella paljonkin normaaliin ruokailuun verrattuna monella ihmisellä. Kannattaako kuitenkaan lomallakaan laittaa ihan lekkeriksi, vai onko loma-ajan ruokailuilla väliä?

Loman pituus vaikuttaa oleellisesti siihen, miten rennosti ruokailujen ja juomien kanssa kannattaa ottaa. Kannattaa myös miettiä omaa hyvää oloa. Haluatko olla turvoksissa koko viikon, vai riittäisikö vähempikin? Esittelen tässä omia Berliinin reissun ja juhannuksen ajan ruokailuja, sekä kerron miten itse yleensä toimin lomalla ruokajuttujen kanssa.

Kehoa avaava treeni palautumiseen
2

Kehoa avaava treeni palautumiseen

Hyvinvointi, Treeni, Yleinen

Menikö juhannus grillatessa ja kenties virvokkeita nauttiessa? Tällöin kehoa avaava treeni on paikallaan, ja hikirutistukset kannattaa jättää muutaman päivän päähän. En nimittäin suosittele liian tiukkaa shokkihoitoa keholle, jos alkoholia on tullut tissuteltua, yöunet ovat jääneet vähälle tai jos kroppa on ollut muuten koetuksella parin päivän ajan.

Liike on lääke, mutta tärkeää on huomioida liikkeen laatu ja määrä. Kävelylenkki voi toimia hyvänä kehon ja mielen virkistäjänä, mutta myös avaavat ja lempeät liikkeet tekevät jäykälle juhannusvartalolle hyvää. Tässä 10 minuutin kevyt, mutta kehoa huoltava ja palauttava harjoitus, jolla saat sopivasti herätettyä kroppaasi ja aineenvaihduntaasi.

terveelliset ja kevyet grilliherkut
0

Terveelliset ja kevyet grilliherkut juhannukseksi – 3 ruokalajin menu

Hyvinvointi, Reseptit, Ruokavalio, Yleinen

Kesästä ja juhannuksesta pitää nauttia, mutta sen voi tehdä myös hieman terveellisemmin. Listasin teille maukkaat, mutta terveelliset ja kevyet grilliherkut kesään, jotka hivelevät makunystyröitä. Näitä ruokia syödessä voi vaan ihmetellä, miten terveellinen ruoka voi olla kuitenkin näin herkullista!

Grilliherkkujen menusta löydät 2 alkupalareseptiä, 4 pääruokareseptiä ja 3 jälkiruokavaihtoehtoa. Saattaa tulla valinnan vaikeus 😉

Vahvistava vatsalihastreeni kolmella liikkeellä
2

Vahvistava vatsalihastreeni kolmella liikkeellä

Hyvinvointi, rasvanpolttotreeni, Treeni, Yleinen

Tämä tehokas vatsalihastreeni on napakka, toimiva ja sopivasti jokaista vatsalihastamme kuormittava. Keskivartalollamme on tärkeä merkitys kaikessa tekemisessämme, joten sen tulisi olla vahva ja kestävä.

Tarvitsemme toimintaamme erilaisia kierto- ja koukistusliikkeitä, joten näitä tulisi harjoitella myös treeneissä. Mitä monipuolisemmin harjoitamme keskivartalomme lihaksia, sen voimakkaampi tuki meiltä korsetista löytyy, ja arjen askareet helpottuvat sekä loukkaantumisriskit pienenevät.

30 herkullista ja terveellistä välipalareseptiä
4

30 herkullista ja terveellistä välipalareseptiä

Hyvinvointi, Ruokavalio

Välipala lounaan ja päivällisen välissä on terveellinen tapa, joka kannattaa ottaa omiin rutiineihin mukaan. Sinullekin saattaa olla tuttua iltapäivän nuukahtaminen ja verensokerin tippuminen, joka olisi estettävissä terveellisellä ja monipuolisella välipalalla, sekä tietysti lounasaterian viisaalla valitsemisella.

Välipala ehkäisee iltapäivän verensokerin romahtamisen, ja herkullisella välipalalla voit tyydyttää myös kutkuttavan herkkuhimon! Olen rakentanut välipala-reseptikirjan, joka sisältää 30 herkullista ja terveellistä välipalareseptiä. Saat ladattua tämän ilmaisen reseptikirjan postauksen lopusta 🙂