Monthly Archives

kesäkuu 2017

Loma-ajan ruokailut - ruokapäiväkirja
0

Loma-ajan ruokailut – ruokapäiväkirja

Hyvinvointi, Ruokavalio, Yleinen

Loma-ajan ruokailut voivat vaihdella paljonkin normaaliin ruokailuun verrattuna monella ihmisellä. Kannattaako kuitenkaan lomallakaan laittaa ihan lekkeriksi, vai onko loma-ajan ruokailuilla väliä?

Loman pituus vaikuttaa oleellisesti siihen, miten rennosti ruokailujen ja juomien kanssa kannattaa ottaa. Kannattaa myös miettiä omaa hyvää oloa. Haluatko olla turvoksissa koko viikon, vai riittäisikö vähempikin? Esittelen tässä omia Berliinin reissun ja juhannuksen ajan ruokailuja, sekä kerron miten itse yleensä toimin lomalla ruokajuttujen kanssa.

30 herkullista ja terveellistä välipalareseptiä
10

30 herkullista ja terveellistä välipalareseptiä

Hyvinvointi, Ruokavalio

Välipala lounaan ja päivällisen välissä on terveellinen tapa, joka kannattaa ottaa omiin rutiineihin mukaan. Sinullekin saattaa olla tuttua iltapäivän nuukahtaminen ja verensokerin tippuminen, joka olisi estettävissä terveellisellä ja monipuolisella välipalalla, sekä tietysti lounasaterian viisaalla valitsemisella.

Välipala ehkäisee iltapäivän verensokerin romahtamisen, ja herkullisella välipalalla voit tyydyttää myös kutkuttavan herkkuhimon! Olen rakentanut välipala-reseptikirjan, joka sisältää 30 herkullista ja terveellistä välipalareseptiä. Saat ladattua tämän ilmaisen reseptikirjan postauksen lopusta 🙂

14

Kun ylirasitus yllättää

Hyvinvointi, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Ylirasitus tai ylikunto eivät välttämättä vaadi aina kovaa fyysistä rasitusta, vaan ylirasitus voi painaa päälle, kun ravitsemus ja lepo eivät ole oikeassa suhteessa liikkumiseen nähden, tai elämän kokonaiskuormitus muuten kasvaa liian suureksi. Virheellisesti monet ajattelevat, että ylirasitus tulee vain urheilijoille, mutta stressaava elämäntilanne ja riittämätön palautuminen voi laukaista ylirasitustilan myös tavallisella kuntoilijalla.

Vaikka itse toitotan valmennettavilleni levon ja palautumisen tärkeydestä, olen itse tällä hetkellä siinä tilanteessa, että ylirasitus rassaa elimistöäni. Vaikka olen ollut tietoinen stressin määrästä ja tiukasta talvesta ja keväästä, enkä ole rasittanut itseäni kovilla treeneillä, olen silti tässä tilanteessa. Olen siis erittäin hyvä esimerkki siitä, ettei ylirasitukseen tarvita kymmeniä tunteja treenejä viikossa, vaan muutkin tekijät voivat ylirasitustilan laukaista.

IHANA AAMU: JOOGAA, AURINKOA JA PANNUKAKKUJA (sisältää reseptin)
2

IHANA AAMU: JOOGAA, AURINKOA JA PANNUKAKKUJA (sisältää reseptin)

Hyvinvointi, Lifestyle, Ruokavalio, Yleinen

En voisi kuvitella parempaa päivän aloitusta kuin joogaa auringossa ja pöydät täynnä herkullisia pannukakkuja, nam! Muutenkin päivä lähtee aivan eri tavalla käyntiin kun sen starttaa treenillä – oli se sitten lempeämpää ja herättelevää liikkumista, tai vähän tiukempaa menoa.

Treenin jälkeinen aamupala on ehkä parasta mitä maa päällään kantaa, ainakin siltä se tuntuu aina sillä hetkellä. Eilen aamulla aivan uskomattoman herkullisia Matcha-lettuja mutustellessani olin oikeasti seitsämännessä taivaassa!

ENSIMMÄINEN SUKELLUSKOKEMUS KOH TAOLLA
0

ENSIMMÄINEN SUKELLUSKOKEMUS KOH TAOLLA

Lifestyle, Matkailu, Treeni

Sukellus on aina ollut sellainen asia, jota olen halunnut päästä kokeilemaan. Olen kuitenkin suhtautunut siihen hieman pelonsekaisin tuntein, sillä ajatus pinnan alla hengittämisestä ja olemisesta pidemmän aikaa on tuntunut melkoisen utopistiselta.

En tiedä mistä tämä pelko johtuu, tai itse asiassa teininä miltei hukkumisella Kreetan rannikon pohjavirtauksiin voi tietysti olla osuutta asiaan… Ehkä siitä kokemuksesta on jäänyt jokin lukko tai kauhu alitajuntaan, vaikka miellänkin itseni vedessä hyvin viihtyväksi, mutta pinnan yläpuolella!