Monthly Archives

kesäkuu 2017

Loma-ajan ruokailut - ruokapäiväkirja
0

Loma-ajan ruokailut – ruokapäiväkirja

Hyvinvointi, Ruokavalio, Yleinen

Loma-ajan ruokailut voivat vaihdella paljonkin normaaliin ruokailuun verrattuna monella ihmisellä. Kannattaako kuitenkaan lomallakaan laittaa ihan lekkeriksi, vai onko loma-ajan ruokailuilla väliä?

Loman pituus vaikuttaa oleellisesti siihen, miten rennosti ruokailujen ja juomien kanssa kannattaa ottaa. Kannattaa myös miettiä omaa hyvää oloa. Haluatko olla turvoksissa koko viikon, vai riittäisikö vähempikin? Esittelen tässä omia Berliinin reissun ja juhannuksen ajan ruokailuja, sekä kerron miten itse yleensä toimin lomalla ruokajuttujen kanssa.

30 herkullista ja terveellistä välipalareseptiä
8

30 herkullista ja terveellistä välipalareseptiä

Hyvinvointi, Ruokavalio

Välipala lounaan ja päivällisen välissä on terveellinen tapa, joka kannattaa ottaa omiin rutiineihin mukaan. Sinullekin saattaa olla tuttua iltapäivän nuukahtaminen ja verensokerin tippuminen, joka olisi estettävissä terveellisellä ja monipuolisella välipalalla, sekä tietysti lounasaterian viisaalla valitsemisella.

Välipala ehkäisee iltapäivän verensokerin romahtamisen, ja herkullisella välipalalla voit tyydyttää myös kutkuttavan herkkuhimon! Olen rakentanut välipala-reseptikirjan, joka sisältää 30 herkullista ja terveellistä välipalareseptiä. Saat ladattua tämän ilmaisen reseptikirjan postauksen lopusta 🙂

Lihasmassan kasvatus ja yleisimmät sudenkuopat
0

Lihasmassan kasvatus ja yleisimmät sudenkuopat

Hyvinvointi, Lifestyle, Treeni, Yleinen

Lihasmassan kasvatus on yleistynyt myös naisten keskuudessa viime vuosina, sillä ”strong is the new skinny”. Lihasten kasvattamista voi tehdä sekä esteettisistä syistä että toiminnallisista syistä, enkä itse pidä kumpaakaan parempana vaihtoehtona, enkä toinen toistaan poissulkevanakaan.

Sopivalla määrällä lihasmassaa on paljon terveyttä edistäviä vaikutuksia, ja esimerkiksi laihduttajalle olisi ensisijaisen tärkeää panostaa myös lihaskuntoharjoitteluun. Valitettavan usein näkee muutamia sellaisia tyypillisiä virheitä, joita erityisesti naiset sortuvat tekemään, tietämättään itse asiassa jopa heikentävänsä lihasmassan kasvatusta. Listasin alle lihasmassan ja kehon kiinteyttäjän tyypillisimmät sudenkuopat, jotta sinä voit välttää näitä jatkossa.

13

Kun ylirasitus yllättää

Hyvinvointi, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Ylirasitus tai ylikunto eivät välttämättä vaadi aina kovaa fyysistä rasitusta, vaan ylirasitus voi painaa päälle, kun ravitsemus ja lepo eivät ole oikeassa suhteessa liikkumiseen nähden, tai elämän kokonaiskuormitus muuten kasvaa liian suureksi. Virheellisesti monet ajattelevat, että ylirasitus tulee vain urheilijoille, mutta stressaava elämäntilanne ja riittämätön palautuminen voi laukaista ylirasitustilan myös tavallisella kuntoilijalla.

Vaikka itse toitotan valmennettavilleni levon ja palautumisen tärkeydestä, olen itse tällä hetkellä siinä tilanteessa, että ylirasitus rassaa elimistöäni. Vaikka olen ollut tietoinen stressin määrästä ja tiukasta talvesta ja keväästä, enkä ole rasittanut itseäni kovilla treeneillä, olen silti tässä tilanteessa. Olen siis erittäin hyvä esimerkki siitä, ettei ylirasitukseen tarvita kymmeniä tunteja treenejä viikossa, vaan muutkin tekijät voivat ylirasitustilan laukaista.

12 minuutin tehotreeni koko kropalle
2

12 minuutin tehotreeni koko kropalle

Hyvinvointi, rasvanpolttotreeni, Treeni, Yleinen

Tarvitset vain 12 minuuttia, kuntopallon ja käsipainot, ja tämä tehotreeni treenauttaa koko kropan nopeasti ja tehokkaasti! Jos olet aloittelija, voit tehdä treenin myös ilman välineitä.

Treenimuotona tässä on käytetty ihastuttavaa ja vihastuttavaa Tabataa, jossa neljän minuutin aikana saadaan yhdellä liikkeellä tehtyä hakkelusta valituista lihasryhmistä. Ensimmäiset kierrokset voivat tuntua lasten leikiltä, mutta hahaa, odotas kun pääset kolmannelle tai neljännelle rundille, alkaa varmasti hymy hyytymään 😉