Monthly Archives

kesäkuu 2016

0

Nopea ja tehokas olkapäätreeni

Treeni, Yleinen

Hakusessa pyöreät ja linjakkuutta kroppaan tuovat olkapäät? Tsekkaa tämä nopea ja tehokas olkapäätreeni, jolla saat varmasti olkapäät pumppiin!

Itse en ole taas vähään aikaan salilla käynyt yläkroppaa hinkkaamassa, koska jo kehonpainollakin saa hyviä tuloksia aikaiseksi. Joskus on kuitenkin kiva antaa uutta ärsykettä kropalle ja lihaksille, ja silloin yleensä marssin salille tekemään täsmätreenin. Täsmätreenillä saa hyvin hapotettua yhden lihasryhmän, ja tässä tapauksessa olkapäät. Olkapäätreeni voi olla monia liikkeitä sisältävä harjoitus, tai sitten tällainen napakka, 3 liikkeen tehotreeni, jossa saa kyllä lihakset varmasti hyvin hapotettua.

8

Normaalipainoisen naisen ruokapäiväkirja

Hyvinvointi, laihdutus, ruokapäiväkirja, Ruokavalio, Yleinen

Esittelyssä ruokapäiväkirja, jolla en ole lihonut kilokaupalla, vaikka mukaan mahtuu ravitsemussuositusten mukaisia ruokia, ulkona syömistä, maitotuotteita sekä viljaa.

Viime viikolla keskustelu kävi villinä ravintoasiaoiden ympärillä, kun Tomi Kokon Ihmiskoe-dokkari sai televisiossa ensi-iltansa. Keskustelu on aina hyväksi, mutta faktat pitäisi kuitenkin tuoda selkeästi esille: jos ihminen muuttaa yhtäkkiä radikaalisti syömisiään, on varma, että kroppa menee hetkellisesti sekaisin, ja Kokonkin tapauksessa yhtäkkinen hiilaripläjäys nosti painoa 6 kiloa – mutta suurin osa tästäkin on nesteitä. Kirjoittelin maaliskuussa omat aatokseni dokkarista, kun sen ensi-illassa kävin katsomassa, tekstin löydät täältä.

7

Tehokas 4 minuutin vatsalihastreeni ja helppo treenivälipala

Kehonpainoharjoittelu, kotona tehtävä kuntopiiri, laihdutus, rasvanpolttotreeni, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Vatsalihakset vahvemmiksi vain neljässä minuutissa? Toimii! Tällä intensiivisellä treenillä saat vatsalihaksiisi takuuvarmasti kunnon poltteen, kunhan vaan keskityt työstettävään lihakseen ja pidät korsetin tiukkana jokaisessa liikkeessä.

Vatsalihaksia ei tarvitse hinkata salilla useita satoja toistoja tai joka päivä, vaan vatsalihakset ovat lihaksia siinä missä muutkin ja tarvitsevat myös lepopäiviä: tehokas ja intensiivinen vatsatreeni 2-3 kertaa viikossa riittää vahvistamaan coreasi ja auttamaan saamaan vahvan keskivartalon ja tuen muuhun toimintaasi. Yhdistä tämä treeni muuhun liikuntaan, esimerkiksi lenkin jälkeen tai vaikkapa jalkapäivään, tai tee treeni yksinään tehokkaana coretreeninä.

4

Ruokapäiväkirjani viime viikolta

Hyvinvointi, laihdutus, ruokapäiväkirja, Ruokavalio, Yleinen

Viime viikko tuli mentyä aikalailla jäniksen selässä, ja se näkyy myös ruokapäiväkirjassani:

On päiviä jolloin ruokaa on liian vähän, tai eväät on haettu esimerkiksi Subwaysta. Ruoanlaittolaiskuuttakin oli ilmassa, ja viikonlopun mökkireissulla ruokaa laitettiin vaan pariin otteeseen, mutta sitten tulikin tankattua hieman isommat ateriat. Tietynlainen suunnitelmallisuus oli hieman hakusessa, mutta aina ei voi vetää nappisuorituksilla 😉

8

Seurusteletko kännykän vai ihmisen kanssa?

Elämä, Hyvinvointi, Life coaching, Tyyli, Vaatteet, Yleinen

Kuinka monta kertaa saat itsesi kiinni näpyttämästä tai skrollaamasta puhelinta, vaikka olet ystäväsi tai läheisen kanssa? Keskitytkö enemmän virtuaalielämään kuin siihen, joka tapahtuu juuri nyt, nenäsi edessä?

Tänään käymäni keskustelu asiakkaan kanssa sai minut heräämään läsnäolemisen voimaan ja merkitykseen, kun asiakkaani sanoi minulle, että olen aina hyvin läsnä ohjatessani, kuuntelen ja teen asiat asiakkaani toiveita kuunnellen. Ja niinhän se pitääkin, olenhan siellä häntä varten. Jos olen näin läsnä töitä tehdessä, eikö minun pitäisi olla sitä myös läheisteni kanssa?