Monthly Archives

joulukuu 2015

3

Uusi timmimpi ja hyvinvoivempi sinä – haasta itsesi tammikuussa

Hyvinvointi, Kehonhallinta, Kehonhuolto, Kehonpainoharjoittelu, kotona tehtävä kuntopiiri, laihdutus, Life coaching, Motivaatio, Reseptit, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Tammikuussa starttaa FitFashionissa Tammikuu on #Timmikuu -kampanja, ja itse tulen julkaisemaan blogissani hyvinvointi-postaussarjan ”Timmikuun Hyvinvointikalenteri”. Tämä tarkoittaa käytännössä jokapäiväisiä hyvinvointivinkkejä sekä pienimuotoisia tehtäviä, joissa teemana on ravinto, treeni, mieli ja lepo. Tulen antamaan myös viikkokohtaisia tehtäviä, joita tulisi noudattaa aina viikon ajan, jos päiväkohtaisiin tehtäviin ei pysty osallistumaan syystä tai toisesta.

IMG_5519

Timmikuun Hyvinvointikalenterin tarkoituksena on kokonaisvaltainen hyvinvointi, ja tästä syystä osa tehtävistä liittyy lepoon ja mieleen. Luvassa on myös hikeä treenien muodossa ja tietysti myös ravintovinkkejä.

Timmikuu_on_asenne

Oletko valmis haastamaan itsesi ja osallistumaan Timmikuun hyvinvointikalenteriin? Tägää oma hyvinvointiaiheinen kuvasi Instagramissa #timmikuunhyvinvointikalenteri ja #superfitme, arvon jokaisen osallistujan kesken viikottain (4x, 4.1.2016 lähtien) hyvinvointiin liittyvän tuotepaketin. Jos haluat osallistua myös FitFashion.fi:n ja KauneusjaTerveys.fi:n yhteiseen hyvinvointikampanjaan Instagramissa, tägää kuva  #timmikuuu niin osallistut upeiden palkintojen arvontaan viikkotasolla, sekä myös pääpalkintoon joka julkaistaan 1.1.2016 tileillä fitfashionfi & kauneusjaterveys. 

#Timmikuu on ennen kaikkea asenne, eli kuva voi olla saliselfie, treenikuva, kehonhuoltohetki, kaverin kanssa treenaamista, kuva uusista treenikengistä tai vaikkapa kuva vihersmoothiesta.

Timmikuu_Tagaa_kuvasi

Voisiko tämä olla kenties lupauksesi vuodelle 2016? Paranna omaa elämänlaatuasi ja hyvinvointia kokonaisvaltaisesti, pilke silmäkulmassa ja turhia stressaamatta?

Timmikuu terkuin,
Nana

 

 

 

 

8

Vuoden 2015 wrap up: hikeä, töitä ja onnellisuuden hetkiä

Hyvinvointi, Lifestyle, Matkailu, Yleinen

Vuoden 2015 wrap up: vuosi on ollut hyvin omalaatuinen vuosi kaiken kaikkiaan: ensimmäinen vuoteni yrittäjänä, kaikki sen tuomat haasteet, onnistumiset, vapaudet ja velvollisuudet.

Töitä on tullut tehtyä ehkä enemmän kuin koskaan. Kyyneleitä on vieritetty väsymyksestä, turhautumisesta, pettymyksistä, mutta myös liikutuksesta, ilosta ja onnesta. Vuosi on ollut ennen kaikkea matka itseeni, olen joutunut kohtaamaan itseni ja pahimmat mörköni, mutta olen myös löytänyt erittäin sisukkaan ja vahvan nuoren naisen, jossa taitaakin olla enemmän poweria kuin itse uskoinkaan…

4

Viime viikon ruokapäiväkirjani (vko 51)

Elämä, Hyvinvointi, laihdutus, ruokapäiväkirja, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Viime viikko sujui ruokailujen suhteen peruskaavoja noudattaen, raakaherkkuja tuli syötyä taas päivittäin, sekä viikonloppuna tuli herkuteltua itsetehdyllä pizzalla. Treenit kulki kivasti, ja treenikertoja tulikin viikkoon 5. Jumissa olevaa yläkroppaa kävin avaamassa jäsenkorjaajalla, ja tuntuikin että siitä oli ainakin hetkeksi aikaa taas hyötyä 🙂

Gluteenittomasta ruokavaliosta tuli poikettua varsinkin viikonloppuna, ja se hieman näkyikin kevyenä vatsan turpoamisena, varsinkin perjantaina, kun sekä lounas että illallinen sisälsi vehnää. Yksi gluteenipitoinen ateria päivässä vielä menee, mutta kaksi alkaa jo ärsyttämään vatsaa näköjään liikaa.

Maanantai 14.12.2015

Aamupalaksi kalkkunamunakas, kahvi ja porrkanainkivääriappelsiinimehu, välipalaksi pieni pala raakakakkua, lounaalla alkupalaksi salaattia ja leipää, pääruoaksi lasagne, välipalaksi pala kakkua, omena ja pähkinöitä, treenin jälkeen banaani ja pähkinöitä. Illalliseksi kanaa, bataattiranskalaisia ja salaattia.

Ohjauksia 2

Treeni spinning (HIIT) + core + muutamat leuat

IMG_5351

Tiistai 15.12.2015

Aamupalaksi vihersmoothie, kahvi ja maidoton riisipuuro, treenin jälkeen true bcaa juoma ja pähkinöitä, lounaaksi kookoskana riisillä ja vihanneksia, välipalaksi raakakakkua, illalliseksi burgundinpataa ja riisiä. 

Treeni circuit treeni kotona + jäsenkorjaaja

IMG_5350

Keskiviikko 16.12.2015

Aamupalaksi kalkkunamunakas, granaattiomena-porkkana-inkiväärimehu ja kahvi, lounaaksi kanatortilloja salaatinlehdillä, välipalaksi kahvi ja raakasuklaata ja -kakkua, toiseksi välipalaksi vihersmoothie, illalliseksi gluteeniton pasta ja tomaattinen jauhelihakastike, iltapalaksi pähkinöitä ja granaattiomenan siemeniä.

Ohjauksia 2

IMG_5349

Torstai 17.12.2015

Aamupalaksi kalkkunamunakas, vihersmoothie, porkkanainkiväärimehu, lounaaksi gluteeniton makaroni tomaattisella jauhelihakastikkeella, välipalaksi pähkinöitä, raakasuklaata, treenin jälkeen riisiä ja jauhelihakastiketta, välipalaksi pähkinöitä, banaani ja vihersmoothie, mini-illalliseksi gluteenitonta makaronia, riisiä ja tomaattista jauhelihakastiketta.

Ohjauksia 4

Treeni jalat  (portaat, hypyt, 1 jalan kyykyt)

IMG_5348

Perjantai 18.12.2015

Aamupalaksi paistetut munat ja pähkinöitä, lounaaksi pastaa yrttisellä sitruunarucola kanalla, välipalaksi maidoton mangolassi, pähkinöitä ja raakasuklaata, illalliseksi itse tehtyä pizzaa.

IMG_5347

Lauantai 19.12.2015

Aamupalaksi kalkkunamunakas, granaattiomenapersimonmehu, pala raakakakkua, välipalaksi mangolassi ja pähkinöitä, lounaaksi kuhaa, riisiä ja salaattia, illalla pala raakakakkua ja iltapalaksi itsetehtyjä luomupoppareita.

Treeni 2,5 temppuilua Taitoliikuntakeskuksessa

IMG_5346

Sunnuntai 20.12.2015

Aamupalaksi kalkkunamunakas ja pähkinöitä, lounaaksi pastaa rucolachilisitruunakanalla, välipalalaksi kahvi ja raakasuklaata, illalliseksi pizzapalat, iltapalaksi banaani ja pähkinöitä.

Treeni 750x kyykky, 90x punnerrus, linkkari 150x

IMG_5345

Karkkilakkoa (tai lisätyn valkoisen sokerin lakkoa)  tuli vietettyä myös viimeistä viikkoa, eikä se tuntunut edes pahalta, kun raakasuklaalla ja -kakulla pystyi tyydyttämään makeanhimon 🙂

Ensi viikolla kurkataan joulun ajan ruokailuihin, tavallista suklaata tuli ainakin puputettua ällötykseen saakka 😀

Pirteetä vuoden viimeistä viikkoa, tehdään siitä ihan mahtava <3

Nana

2

Kuvakollaasi Joulustani

Elämä, Hyvinvointi, Kehonpainoharjoittelu, mökkitreenit, Ruokavalio, Street workout, Treeni, Yleinen

Joulun pyhät alkaa olemaan taputeltu, ja katse siirtyy jo pikkuhiljaa uuteen vuoteen ja uusiin kujeisiin. Joulu tuli tänä vuonna jotenkin ihan puun takaa, yhtäkkiä oli jo jouluviikko, eikä varsinaista joulufiilistä näkynyt mailla halmeilla. Uskon, että sää vaikutti siihen kovasti, suurimpana tekijänä lumettomuus. Mutta kyllä se joulumieli löytyi jouluaaton aamuna, kun laitoin riisipuurot porisemaan hellalle, keräilin joululahjat kasaan ja suuntasin kohti vanhempieni kotia joulun viettoon.

IMG_5343

Jouluviikkoon mahtui kaikenlaista, ja tässä kuvakollaasi omasta joulun ajastani. TIistaina vein vanhempani Paula Koivuniemen joulukonserttiin, joka pidettiin Helsingin vanhassa kirkossa, ja tämä toimi hyvin joulumielen asettajana kohti varsinaista h-hetkeä. Keskiviikko meni vielä vähän töitä tehdessä, mutta torstaista eteenpäin olen sitten lomaillut, viettänyt aikaa vanhemmillani ja viikonlopun vietän Lahdessa. Huomenna takaisin kotiin päin ja työt kutsuu 🙂

IMG_4993 FullSizeRender-4 IMG_5117 IMG_5171 IMG_5179

IMG_5190 IMG_5200 IMG_5202 IMG_5198 IMG_5204 IMG_5205 IMG_5206 IMG_5209

IMG_5215 IMG_5217 IMG_5222 IMG_5232 IMG_5246 IMG_5253 IMG_5264 IMG_5267 IMG_5279

IMG_5284 IMG_5302 IMG_5341 IMG_5340 IMG_5339

IMG_5331 IMG_5332 IMG_5333 IMG_5337

IMG_5327 IMG_5326 IMG_5315 IMG_5328 IMG_5309

Eli joulu piti sisällään lepoa, ruokaa, sopivasti treenaamista sekä perheen ja läheisten kanssa laatuaikaa viettämistä. Eipä sitä olisi voinut muuta joulupukilta pyytääkään 🙂

Miten sinulla meni joulu, tuliko vedettyä ruokaöverit, vai pysyikö hommat lapasessa? Mikä sinun joulussa oli parasta tai mikä oli ikimuistoisin hetki?

Näihin kuviin ja tunnelmiin,
Nana <3

0

Kinkut sulamaan tehokkaalla 15 minuutin kehonpainoharjoittelulla, treenit aloittelijoille sekä edistyneille!

Hyvinvointi, Kehonhallinta, Kehonpainoharjoittelu, kotona tehtävä kuntopiiri, laihdutus, mökkitreenit, pepputreeni, rasvanpolttotreeni, Treeni, Yleinen

Ihanaa joulupäivää, toivottavasti herätys on ollut tänään rauhallinen, ja jouluaattonne oli täynnä iloa ja rakkautta. Joulu on tunnetusti syömisen juhlaa, joten pieni kinkunsulatus-jumppa ei ole pahitteeksi itse kullekaan, ja jotkut saattavatkin jo odotella kuumeisesti, että pääsisi vähän hikoilemaan. Tässä teille koko kropan kotona tehtävä kehonpainoharjoittelu, alta löytyy versiot sekä vähemmän treenaaville että hieman edistyneemmille. Kannattaa katsoa kumpikin treeni, ja valita sieltä omat versiot liikkeille.

(english version below)

FullSizeRender

Idea on kummassakin sama, liikkeillä on vain eri progressiot tason mukaan. Eli kyseessä on tehokas 15 minuutin treeni, liikkeitä on 5, ja kierroksia tehdään 3. Yhtä liikettä tehdään 45 sekuntia, levätään 15 sekuntia ja siirrytään seuraavaan liikkeeseen. Halutessaan saa tehdä toki enemmänkin.

Nanan kinkunsulatus-treeni

1. Punnerrus polvet maassa, ja taivutus sivulle.

FullSizeRender FullSizeRender_1

Huom! Pidä keskivartalo hallittuna, älä päästä selkää notkistumaan. Pidä hyvä lapatuki, eli työnnä yläselkää pyöreäksi, älä anna lapojen rojahtaa.

2. Vuorikiipeilijä

FullSizeRender_2

Etunojassa, keskivartalo taas hallittuna, tuo jalat vuorotellen rinnan alle. Muista taas hyvä lapatuki!

3. Askelkyykky eteen

FullSizeRender_3

4. Lankku polvet maassa / + nousu ylös alas

FullSizeRender_4

Voit halutessasi pysyä lankkuasennossa koko ajan, tai sitten nousta suorille käsille ja laskeutua hallitusti alas kyynärnojaan.

5. Kyykky

FullSizeRender-2

Paino kantapäillä, peppua pitkälle taakse, polvet kakkosvarpaan mukaan samassa linjassa.

Katso aloittelijoiden koko treenivideo:

 

Edistyneiden versio samalla periaattella eri progressioilla:

1. Punnerrus + sivutaivutus

FullSizeRender_7 FullSizeRender_62. Vuorikiipeilijä nopealla tahdilla

FullSizeRender_53. Hyppäävä askelkyykky

FullSizeRender_44. Lankku + nousut suorille käsille

FullSizeRender_35. Kyykky + hyppy

FullSizeRender_2 FullSizeRender_1

Katso edistyneiden video täältä:

 

BRIEFLY IN  ENGLISH:

Fast, intense total body workout with beginners and advanced progressions. Idea is the same in both routines: 5 exercises, 45 seconds work and 15 seconds rest and move to next exercise, repeat 3 times (or more). This is a great bodyweight training routine for fat burning and improving strength. You can see the photos above, and video links below:

1. Push up knees down + side extension OR push up + side extension

2. Mountain climber slow OR mountain climber fast

3. Lunge forward OR jump lunge

4. Plank knees down (+ going up and down) OR plank (+going up and down)

5. Squat OR squat with explosive jump

Beginners video:

 

Advanced video:

Jos tänään ei vielä huvita heilua, voit aina palata treenin pariin myöhemminkin. Mutta kevyt liikunta, esimerkiksi happihyppely ulkosalla ruokailujen lomassa piristää takuuvarmasti 😉

Ihania joulupyhiä toivotellen,
Nana <3