Monthly Archives

elokuu 2015

0

Terveellisen ruokakassin hinta, ja mitä ostoslistalta löytyy?

Hyvinvointi, laihdutus, Reseptit, ruokapäiväkirja, Ruokavalio, Yleinen

Kuulen monesti väittämiä siitä, että terveellinen ruoka on kallista ja jotenkin niin monimutkaista. Totta kai riippuu mihin vertaa, mutta uskallan väittää, että jokaisella keskivertoihmisellä on varaa syödä monipuolisen terveellisesti, jos vain halua siihen löytyy.

Kävin viime viikolla ostamassa useamman päivän satsin kerralla, ja ajattelin avata teille mitä kaikkea oman ostoskorin uumneista löytyi, paljon nämä kustansivat ja miten kauan näillä elän.

IMG_8417

Nanan ruokakassi:

500g kanafileitä naturell 5,20 €

400g naudan paistijauheliha 4,00 €

Vesimeloni 2,40 €

Suippopaprika 1 €

Minitomaattirasia 1 €

Jätti pinaattipussi 250g 4,00 €

Pirkka pakastevihannekset 900g 3,00 €

Papu vihreä 1,85 €

Kananmunat (luomu 12 kpl) 4,85 € / tavallinen 15 kpl 1,50 €

Fage total jogurtti 2x 200g 3 €

Marjat 1,50 €

Rooman salaattiruukku 1,80 €

Salaattimix siemenet 2,00 €

Riisi 3 €

Pähkinöitä 3 €

Yhteensä noin 38 €

Mitä näistä aineksista sitten saa tehtyä, kuinka moneksi päiväksi ruoat riittää?

Jauhelihawok 4 hengelle (400g paistijauheliha, noin 2,5dl riisiä, pakastevihanneksia 900g)

Kanasalaaatti 4 hengelle (500g kanafileitä, salaattia ja pinaattia, paprikaa, tomaattia, 2 kananmunaa, siemenmix)

Aamupala x 2 (3 paistettua munaa, vesimelonia, tomaattia, vihanneksia)

Välipala x 2 (fage jugurtti + marjoja, pähkinöitä)

Iltapala x 2 (munakas x 2, pinaattia)

Eli minä pärjäisin helposti kaksi kokonaista päivää, plus näiden lisäksi vielä saisin kahdelle päivälle sekä lounaan että illallisen. Tämä kaikki kustantaa noin 38€. Jos ajattelee että kävisin kolmena päivänä lounaalla ulkona, menisi helposti tämä sama summa, riippuen tietysti paikasta. Ja nyt kuitenkin saan tällä 38 eurolla 8 lämmintä ateriaa + kahden päivän aamu-, väli- ja iltapalat. Terveellisen syömisen ei siis tarvitse olla kallista tai monimutkaista. Itse ostan hyvin usein lihaa ja kalaa tarjouksista, ja pakastan näitä valmiissa erissä. Olen itse todennut tämän hyvin käteväksi ja helpoksi tavaksi, ja toimii loistavasti pahan päivän varana.

FullSizeRender-9

Koetko sinä, että terveellinen syöminen on liian kallista? Vai oletko sinä valmis panostamaan hieman enemmän laadukkaampaan ruokaan? Onko jotain, mistä joudut luopumaan hyvän ja monipuolisen ruoan takia?

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Terkuin,

Nana

 

0

Viime viikon ruokapäiväkirjani

Hyvinvointi, laihdutus, Reseptit, ruokapäiväkirja, Ruokavalio, Yleinen

Viime viikot ovat menneet rauhallisesti omien treenien osalta, vielä palauttelen kroppaa rajun tulehduksen jäljiltä, ja tästä syystä onkin treenejä tullut vain muutama viikkoon, ja sitten tietysti jotain hyötyliikuntaa kävelyn ja pyöräilyn osalta. Ruokailut ovat sujuneet normaalisti, olen lisäillyt hiilareita ruokavalioon jonkin verran, mutta ennen kaikkea pitänyt ruokailut hyvinkin rentoina. Epäilen, että munuaistulehdus on sekoittanut kilpirauhaseni toimintaa entisestään, sillä olen ollut normaalia väsyneempi pari viimeistä viikkoa. Täytynee tutkailla tilannetta ja ottamassa kontrollikokeet jos olossa ei näy muutoksia.

Mutta mennään asiaan, eli tässä viime viikon ruokapäiväkirjani:

Maanantai 17.8.2015

Aamulla tyhjään vatsaan Foreverin aloe vera juoma & Argi+ aminohappo&vitamiinijuoma

Aamupalaksi munakas, vesimelonia ja vadelmia, lounaaksi red curry kanaa ja riisiä ja minitomaatteja, välipalaksi proteiinismoothie, toiseksi välipalaksi proteiinismoothie ja pähkinöitä, illalliseksi kanaa, bataattiranskalaisia ja salaattia.

Ohjauksia 3

ruokapäiväkirja vko 34IMG_8503

Tiistai 18.8.2015

Aamulla tyhjään vatsaan Foreverin aloe vera juoma & Argi+ aminohappo&vitamiinijuoma

Aamupalaksi smoothie, lounaaksi red curry kana ja riisiä, välipalaksi kahvia, pähkinöitä ja smoothie, illalliseksi red curry kana riisillä, iltapalaksi vadelmia.

Ohjauksia 2, oma minfulness harjoitus

ruokapäiväkirja vko 34IMG_8502

Keskiviikko 19.8.2015

Aamulla tyhjään vatsaan Foreverin aloe vera juoma & Argi+ aminohappo&vitamiinijuoma

Aamupalaksi 2 kananmunaa, tuorepuuroa ja tomaattia, lounaaksi lohta ja vihanneksia, välipalaksi pähkinöitä ja banaani, illalliseksi 2x jauhelihatortilla vihanneksilla, iltapalaksi vadelmia.

Ohjauksia 2

ruokapäiväkirja vko 34IMG_8501

Torstai 20.8.2015

Aamulla tyhjään vatsaan Foreverin aloe vera juoma & Argi+ aminohappo&vitamiinijuoma

Aamupalaksi smoothie ja kahvi, lounaaksi red curry kanan riisillä ja tomaatteja, välipalaksi smoothie, pähkinät ja 2 palaa raakasuklaata, toiseksi välipalaksi banaani, illalliseksi 2x jauhelihatortilla, iltapalaksi pähkinöitä, teetä ja mansikoita.

Ohjauksia 2, porrastreeni

ruokapäiväkirja vko 34IMG_8500

Perjantai 21.8.2015

Aamulla tyhjään vatsaan Foreverin aloe vera juoma & Argi+ aminohappo&vitamiinijuoma

Aamupalaksi munakas, tomaattia ja mansikoita, lounaaksi riisiä ja kanaa, välipalaksi pähkinöitä ja banaani, kahvia ja raakasuklaata, alkuillasta pehmis, illalliseksi kanatortillax2.

Ohjauksia 3

ruokapäiväkirja vko 34IMG_8499

Lauantai 22.8.2015

Aamulla tyhjään vatsaan Foreverin aloe vera juoma & Argi+ aminohappo&vitamiinijuoma

Aamulla buffallomozzarella leipäset, paistetut munat, tomaattia, lounaaksi Picnicin paahtopaisti-patonki, jälkiruoaksi puolikas pala raakakakkua, välipalaksi marjoja ja pähkinöitä, illalliseksi kanachilisitruunapasta.

ruokapäiväkirja vko 34IMG_8498

Sunnuntai 23.8.2015

Aamulla tyhjään vatsaan Foreverin aloe vera juoma & Argi+ aminohappo&vitamiinijuoma

Aamupalaksi paistetut munat, vadelmia, mangolassi, välipalaksi kanaa ja tomaattia, lounaaksi kanachilisitruunapasta, välipalaksi banaani, myöhäinen illallinen lihapullat, bataattiranskalaiset ja salaatti.

ruokapäiväkirja vko 34IMG_8497

Viikon aikana tuli syötyä aika paljon marjoja, jotka ovatkin ihanan herkullisia nyt. Viimeisiä hetkiä tosin viedään, joten nyt niistä kannattaa vielä nauttia kun niitä on saatavilla 🙂 Uusi herkkuni on kanatortillat, olen aikaisemmin tehnyt näitä vain jauhelihaversiona, mutta kanalätyt ovat jotenkin kevyempiä, ja maistuvampia, ja kun joukkoon laittaa vielä tuoretta korianteria, niin avot!

Ensi viikolla käynnistyy syyskuu, ja viime vuonna oli kova touhotus sokerittomasta syyskuusta. Ajattelitko itse yrittää pitää syyskuun sokerittomana tänä vuonna?

Terkuin,
Nana

 

0

Kumman kaa sä olisit?

Elämä, Yleinen

Mikä onkaan parempi tapa viettää perjantai-iltaa kuin parhaan ystävän kanssa ja pelata kumman kaa -peliä? Eli idea on valita aina kahdesta miehestä, kumman kanssa olisit. Tämähän ei ole mikään vakava juttu, vaan leikkimielinen illanvietto-ohjelma pilke silmäkulmassa 😉 Samalla oli hauska testata, kuinka yhteneväinen miesmaku parhailla ystävyksillä on ;D

IMG_8455

Kumman kaa sä olisit?

  1. Benicio Del Toro vai Javier Bardem
    Kumman kaa miehetbenicio-ja-diegoNana: Javier Bardem
    Riina: Benicip Del Toro
  2. Gerard Butler vai Robert PattinsonKumman kaa miehetgerald-vai-robert
    Nana: Gerard Butler
    Riina: Gerard Butler
  3. Ryan Reynolds vai Ryan Gosling
    Kumman kaa miehetryan-ja-ryan
    Nana: Jos on pakko valita niin Ryan Gosling
    Riina: Ryan Reynolds
  4. Brad Pitt vai Johny Depp
    Kumman kaa miehetbrad-ja-johnny
    Nana: Brad Pitt
    Riina: Johny Depp
  5. Jared Leto vai Jake Gyllenhaal
    Kumman kaa miehetjared-ja-jake
    Nana: Jake Gyllenhaal
    Riina: Jake Gyllenhaal
  6. David Beckham vai Bradley Cooper
    Kumman kaa miehetdavid-ja-bradley
    Nana:  David Beckham
    Riina: David Beckham
  7. Aston Kutcher vai ”Stiffler” Seann William Scott
    Kumman kaa miehetashton-ja-sean
    Nana: Aston Kutcher
    Riina: Stiffler
  8. Vin Diesel vai Paul Walker
    Kumman kaa miehetvin-ja-paul
    Nana: Paulin hymy mutta muuten Vin
    Riina: Paul Walker
  9. Colin Farrell vai Enrigue Igleasias
    Kumman kaa miehetcolin-ja-enrique
    Nana: Colin Farrell
    Riina: Colin Farrell
  10. Channing Tatum vai Mark Wahlberg
    Kumman kaa miehetchanning-ja-mark
    Nana: Channing Tatum
    Riina: Mark Wahlberg
  11. Hugh Jackman vai George Clooney
    Kumman kaa miehethugh-ja-george
    Nana: Hugh Jackman
    Riina: Hugh Jackman
  12. Justin Timberlake vai Leonardo Dicaprio
    Kumman kaa miehetjustin-ja-leonardo
    Nana: Justin Timberlake
    Riina: Justin Timberlake
  13. Shemar Moor vai ”Audrey” Jesse Williams
    Kumman kaa miehetshemar-ja-jesse
    Nana: Jesse Williams
    Riina: Shemar Moor
  14. Morgan Freeman vai Samuel L. Jackson
    Kumman kaa miehetmorgan-ja-samuel
    Nana: Morgan Freeman
    Riina: Samuel L. Jackson
  15. Jason Statham vai Bruce Willis
    Kumman kaa miehetjason-ja-bruce
    Nana: Jason Statham
    Riina: Bruce Willis
  16. Jasper Pääkkönen vai Samuli Vauramo
    Kumman kaa miehetjasper-ja-samuli
    Nana: Samuli Vauramo
    Riina: Jasper Pääkkönen
  17. Peter Franzen vai Mikko Leppilampi
    Kumman kaa miehetpeter-ja-mikko
    Nana: Peter Franzen
    Riina: Peter Franzen
  18. Cheek vai Elastinen
    Kumman kaa miehetCheek-vai-ela
    Nana: Elastinen
    Riina: Elastinen
  19. Markus Pöyhönen vai Antti Holma
    Kumman kaa miehetmarkus-ja-antti
    Nana: Antti Holma
    Riina: Antti Holma
  20. Jere Karalahti vai Teemu Selänne
    Kumman kaa miehetjere-ja-teemu
    Nana: Jere Karalahti
    Riina: Jere Karalahti

Oletko itse pelannut kumman kaa -peliä, tai eroaako miesmakusi yleensäkään kavereittesi mausta? Entä mitkä tulokset itse sait tästä kumman kaa -pelistä, erosiko meidän mieltymykset paljonkin?

Tsirp tsirp ja mieskomeutta kehiin,

Nana

0

Ajatuksesta teoiksi – miten saat itsesi ylös ulos ja liikkumaan?

Hyvinvointi, Kehonhallinta, Kehonhuolto, Kehonpainoharjoittelu, laihdutus, rasvanpolttotreeni, Treeni, Yleinen

Tiedät kyllä että pitäisi liikkua. Tiedät kyllä että se antaisi lisää energiaa. Mutta sohva vetää niin kovasti puoleensa rankan työpäivän jälkeen. Mikä avuksi?

Olen aikaisemmissa postauksissa käsitellyt ajankäyttöä ja motivaation löytämistä liikkumiseen, ja tässä postauksessa annan konkreettisia vinkkejä itse liikkeelle lähtemiseen. Mukana on myös muutama treenivideo joita voitte kokeilla, ja tunnustella miten hyvältä treeni tuntuu niin kropassa kuin myös henkisesti.

Nanafit-Mooove-VS2-3b

1. Treenin ajoittaminen: itse treenaan joko heti aamulla, tai sitten heti töiden jälkeen. Näin yrittäjänä on mahdollista treenata toki keskellä työpäivänkin, mutta edellisestä elämästä oppineena tiedän, että jos työpäivän jälkeen menen kotiin ja rojahdan sohvalle, tulee sinne helposti jäätyä, ellei joku pakota lähtemään. Olen aikaisemminkin puhunut jo aamutreenien puolesta, tällöin ei tarvitse enää uhrata ajatustakaan päivän aikana sille, että missä välissä treenin saisi tehtyä.  Eli ainakin pari kertaa kannattaa kokeilla miltä aamutreeni sinusta tuntuu. Usein aamulla ei pysty tekemään treeniä ihan täydellä teholla, kun kroppa ei ole vielä herännyt, joten aamutreeneihin sopii loistavasti lihashuollon yhdistäminen varsinaiseen treeniin. Vetreyttä päivään!

2. Ilmoittaudu ryhmään: kuten äskeisessä kohdassa kirjoitin, oma sänky tai sohva voi vedota liikaa puoleensa, ja itsekuri helposti pettää, jos antaa pienenkään mahdollisuuden treenin väliin jättämiselle. Eli ilmottaudu johonkin treeniryhmään, jossa liikunta on sellaista, mitä itse haluat tehdä. Kun käyt tällaisessa ryhmässä säännöllisesti muutaman kerran viikossa, ja treenit ovat aikataulutettu kalenteriisi, niitä ei tule jätettyä väliin koska olet sitoutunut niin treeniin kuin myös ryhmään.

3. Motivoi itseäsi tuloksilla. Tuloksia saadaan säännöllisellä harjoittelulla, ja muutama kerta viikossakin auttaa parantamaan lihaskuntoa ja hapenottokykyä. Viime keväänä järjestin 9 viikon Bootcampin, jossa treenasimme 2 kertaa viikossa monipuolista treeniä, jakson lopulla jokainen paransi tuloksiaan lihaskuntotesteissä ja hapenottokyvyssään. Tulokset paranivat 15:sta prosentista aina jopa sataan prosenttiin, huimia tuloksia kun vaan sitoutat itsesi säännölliseen treeniin.

FullSizeRender-8

Valmennettavani tulokset 3 kuukaudessa

4. Ole varautunut. Pidä jumppakamoja mukana varmuuden vuoksi, jos tuntuu ettei liikkuminen huvita, käy kuitenkin kokeilemassa. Usein treeni vie mennessään ja lopuksi on taas hyvä mieli.

5. Kokeile. Tässä muutama treenivideo, joita voit kokeilla vaikka heti aamusta, ja tutustua aamutreenin maailmaan. Harjoita liikkuvuuttasi, tai vahvista joko keskivartaloasi tai vaihtoehtoisesti tee koko kropan treeni.

 

Jos aamutreeni tuntuu hyvältä, ja haluat vahvistaa kehoasi monipuolisesti, ehdit vielä mukaan 16.9.2015 starttaavaan Energy Boost Campiini. Eli jos haluat taata hyvän ja energisen fiiliksen syksyysi, olet kiinnostunut treenaamaan omassa ryhmässä kannustavan ja sitoutuneen valmentajan johdolla, käy tutustumassa aamuvalmennusryhmääni täältä.

Mahtavaa loppuviikkoa kaikille!

Nana

 

 

0

Kesämimmin täydellinen viikonloppu <3

Hyvinvointi, Matkailu, Vaatteet, Yleinen

Rakastan aurinkoa ja lämpöä, ja olen henkeen ja vereen kesätyttö. Tästä syystä tarvitsen aina säännöllisin väliajoin aurinkoenergiaa, ja pyrinkin tekemään pari ulkomaan reissua vuodessa, jos vaan rahatilanne antaa siihen mahdollisuuden. Tänä kesänä aurinkoa näkyi harvinaisen vähän, joten buukkasimme itsemme parhaan ystäväni kanssa Turkin lämpöön viikoksi. Sain ison määrän energiaa tältä reissulta, ja nyt kaikeksi onneksi kesä on saapunut myös vihdoin Suomeen, joten pääsen imemään vielä valoa itseeni syksyn ja talven varalle. Joten aina kun mahdollista, olen mennyt ulos, ja viimeisen parin viikon aikana kotitoimisto onkin sijainnut aika usein Tervasaaressa tai muualla ulkona auringossa.

IMG_8048

Tämä viikonloppu on ollut aivan huikea, aurinko on paistanut ja lämpöä on riittänyt. Perjantaipäivä meni vielä ohjauksissa, mutta alkuillasta ohjauksien loputtua suuntasin Espalle nauttimaan pehmiksen. Oli ihana istua auringossa ja seurata ihmisiä, varsinkin kun aurinko oli nostattanut hymyn monen naamalle. Iltaa vietimme Riinan kanssa luonani, ensin tein ruokaa meille ja sen jälkeen istuskelimme taloyhtiömme terassilla nauttien kylmää valkoviiniä. Suomessa harvoin tarkenee istumaan ulkona pitkään, joten nautimme tästä mahdollisuudesta nyt kun se kerran oli mahdollista.

IMG_7937 IMG_7942 IMG_7950 IMG_7945

Lauantaina kokkasimme herkullisen aamupalan jonka nautimme kiireettä, ja tämän jälkeen oli töiden ja bloggailun vuoro. Kun työt oli tehty lähdimme Suomenlinnaan, jossa vietimme päivää kalliolla makoillen, syöden marjoja ja pitihän sitä muutamia kuviakin räpsiä. Alkuillasta palasimme kotiini ja kokkailimme taas illallista, ja pian alkoi väsy painamaan silmää niin paljon, että Riina lähti kotiin ja minä kömmin sänkyyn jo kymmenen maissa. Oli ihanaa päästä nukkumaan ajoissa ja ilman seuraavana aamuna herättävää herätyskelloa.

IMG_7959 IMG_7965 IMG_7968 IMG_8001 IMG_7997

IMG_7995 IMG_7994 IMG_7992 IMG_8015 IMG_8037

IMG_8048 IMG_8046

Sunnuntaina heräilin ensimmäistä kertaa seitsemän jälkeen, mutta torkuttelin kuitenkin yhdeksään saakka, yksinkertaisesti siitä syystä ettei minulla ollut kiirettä mihinkään. Siis aivan täydellistä! Rakastan hitaita aamuja, ja näin yrittäjänä olen päässyt näihin jo vähän tottumaankin. Tuntuu, että päivä lähtee käyntiin paremmin, jos aamulla ehtii henkäistä, juoda aamukahvin rauhassa, ja nautiskella aamupalasta. Aamupala ja aamukahvi ovat sellaisia asioita, joita usein odotan jo edeltävänä iltana. Totta kai välillä on kiireellisempiä aamuja, silloin kun on omat aamutreenit tai aamuohjaukset, ja näistäkin nautin niiden tehokkuuden takia, mutta ah, kyllä ne laiskat ja hitaat aamut ovat vaan sitä jotain <3

IMG_8064
Aamurutiinien jälkeen aloin valmistautumaan päivään ulkona, ja tänään päätin suunnata pyörällä kohti Mustikkasaarta. Reppuun pakkasin biksut, muistiinpanovälineet ja tietokoneen, sillä sunnuntaipäivästä huolimatta töitä oli tehtävä, mutta onneksi ilman stressiä ja ahdistusta. Olin jo aamulla päättänyt, että tänään otan kaiken rennosti, ja siinä olen myös onnistunut. Olen kirjoitellut blogia, tehnyt muita työjuttuja, nauttinut auringosta ja omasta rauhasta. Täydellistä.

IMG_8078 IMG_8105 IMG_8084 IMG_8082

Ensi viikolla on taas täysi tohina päällä, ja tuli enemmän kuin tarpeeseen tällainen akkujen lataus niin auringon, unen ja onnellisuushetkien kannalta.

Miten teidän viikonloppu on sujunut, oletteko päässeet nauttimaan auringosta? Itseä olisi hieman houkuttanut Blockfest, mutta jotenkin kaikessa kiireessä toteutus jäi jälleen kerran tekemättä. Paremmalla onnella ensi kesänä? 😉

Nana