Monthly Archives

lokakuu 2012

0

Hierontaa, aamuspinniä ja bad skin day

Yleinen

Terve,

Olen kärsinyt viime aikoina todella pahoista niskajumeista, tai oikeastaan lavan alueen jumeista. Sunnuntai-illalla leikkasi pahasti kiinni, ja teki mieli itkeä kun niin paljon sattui. Säännölliset päänsäryt ovat olleet myös tuttuja viime aikoina. Viime talven ja kevään kävin säännöllisesti hierojalla, parin viikon välein tsabaut. Kesälomataukoni hieronnasta hieman venähti, koska pääsin hierontapöydälle vasta eilen =D Käyn Salmisaaren Kuntoväylässä, jossa minua hieroo Emmi Miettinen. Siinä on kyllä hyvä hieroja, vaikkei nautinnolliseksi hierontaa voi mitenkään kutsua (alla olevan kuvan kaltaista hymyä ei siis naamalle ole hieronnan aikana) ;D Kävin pari viikkoa sitten testaamassa erään toisen hierontapaikan, niin ero on kyllä huomattava, ei siitä edellisestä oikein ollut apua, valitettavasti.

Nyt sitten ensiapuna selkää tulisi hieroa kerta viikkoon, jotta jumit saadaan taas auki. Lompakko tyhjenee, mutta kyllä se itsestä huolehtiminen on sen arvoista! Tiesittekö muuten, että jos lihakset ovat pahasti jumissa, ei kehitystäkään tapahdu, koska veri ei pääse kiertämään lihaksessa ja tätä kautta tärkeät aineet eivät pääse lihakseen? Tai jotenkin näin se meni 😉
Eli jos haluan lihaskasvua selkään, sen paremmalla syyllä lihakset täytyy murjoa auki jotta ne ovat vastaanottavaisia treenille.

Kuva http://www.kuntovayla.com/4

Tänään aamulla kävin pitkästä aikaa aamuspinningissä (klo 7:00), teki kyllä hyvää! Yllättävän pirteenä lähdin liikenteeseen, vaikka se sängystä ylösnousu tuntuikin hieman tuskalliselta 5:50….
Hetken pohdin tankkausstrategiaa, ja päädyin kokeilemaan treeniä ”tyhjällä vatsalla”, tai no muutaman mantelin mussutin heti aamusta. Spinning kulki ihan ok, mutta pientä heikotusta oli havaittavissa. Tunnin jälkeen vedin protskujauhetta naamaariin, mutta verensokeri oli tainnut päästä laskemaan liian alas, sillä koko aamupäivän oli pientä kuvotusta ja heikotusta.

Nämä aamuaerobiset on itselle kyllä iso kysymysmerkki, tulisiko ne suorittaa tyhjällä vatsalla vai ei, puolestapuhujia löytyy puolesta ja vastaan. Ja tietysti tämä on kovin yksilöllistä… Jotkut puhuvat lihaskataboliasta tyhjällä vatsalla treenin suorittamisesta, joidenkin mielestä taas saadaan hieman rasvanpolttohyötyä tyhjällä vatsalla treenin suorittamisesta. Kinkkistä! Omalla kohdalla nyt on kyllä usein käynyt niin, että oksupoksufiilis tulee, jos tyhjällä vatsalla treeniä tekee. Kävely vielä menee, mutta spinning vaatii jo sitten enemmän energiaa, salitreenistä puhumattakaan (jota en ole kyllä edes yrittänyt tehdä tyhjällä vatsalla). Millä kannalla sinä olet näissä aamutreeneissä, oletko huomannut eron ruokkimattomalla/ruokitulla vatsalla tehtävässä treenissä?

Ja sitten päästään tähän bad skin dayhin. Mulla hajoo niin käpy tämän mun ”aikuisiän hormonaalisen aknen” kanssa. Eilen illalla/yöllä pamahti taas sarja uusia paiseita ohimolle ja otsaan, en kestä! Lääkkeitä olen syönyt nyt yli kuukauden, mutta ei näytä tehoavan. Vähän menee nyt sormi suuhun mitä tämän ihon kanssa pitäisi tehdä. Kannattaako mennä kosmetologille hoitoon, pitääkö muuttaa joitain ihonhoitorutiineja vai mitä ihmettä tässä tulisi nyt tehdä. Neuvoja, anyone?

Terkuin,
Nana

0

Vko 42 treenit ja safkat

Yleinen

Heipsun,

Viime viikolla treenailut näytti tältä ja pöperöä katosi mahaan seuraavasti (pidin ti-su ruokapäiväkirjaa koutsille ruokatsekkiä varten, joten tästä syystä hieman tarkemmin kaikki syömiset ja juomiset):

Ma 15.10.2012
Aamupala: 3 keitettyä kananmunaa (1 keltuainen), pieni pala ruisleipää pippuribroilerilla, tuorepuristettu mehu yhdestä greipistä ja appelsiinista
Lounas: vihersalaatti, possun ulkofile 150g, pähkinäsekoitus 20 g
Välipala: mansikkamustikkarahkasmoothie
Treeni: jalkatreeni 60 min, palautus 30 g protskuu veteen
Illallinen: täysjyvälasagne extrajauhelihalla ja vihersalaatilla, ketsuppia 15 g

Lunchia

Ja dinnerii

Ti 16.10.2012
Herätys 7:00, 3 dl vettä + lääke
7:50 3 dl vettä + lisäravinteet
9:00 Aamupala töissä: 2 luomuruishapankorppua avocado-levitteellä ja broilerileikkeellä, mikromunakas 1 kokonainen muna ja 3 valkuaista, broilerin leikkelettä 3 viipaletta, tuorepuristettu mehu 1 verigreippi ja 1 appelsiini, omena
10-11: vettä 0,5 litraa
12-12.30 vettä 0,5 litraa
13:00 lounas Knorr täysjyvälasagne vihersalaatilla (jauheliha 7%, lisätty chili ja valkosipuli), 10 g ketsuppia
13:20 vesi 3 dl
14:30 vesi 3 dl
15:15 vesi 3 dl
16:00 välipala mansikkarahkasmoothie
Treeni: sali 60 min yläroppa, palkkarina 30 g protskuu ja 10 g hiilaria  5 dl veteen
18:30 vichyä 0,4 l
19:30 0,6 litraa vettä + lääke
20:30 illallinen saksanhirven sisäfilee 110 g, vihersalaattia, uunisipulia ja juuripersiljaa
21:00 pepsi maxia 0,3 l
21:30 vesi 0,3 l
22:30 iltapala mansikkarahkasmoothie
23:00 nukkumaan

Aamupala

Lasagnea lounaaksi salaatin kanssa

Nam kun oli hyvää lihaa! :p

Ke 17.10.2012
6:30 herätys, 3,5 dl vettä + lääke + roibosteetä
7:45  aamupala töissä kaurapuuro veteen, 2 paistettua valkuaista ilmakuivatulla kinkulla, verigreippi puristettuna
9:00 2 kpl sisu soktonia
8-11.30 vettä noin 1 litra
12:00 lounas: saksanhirven sisäfilettä 90 g, salaattia, avocadoa, pähkinöitä 15 g, 2 valkuaista paistettuna, uunisipulia, vesi 2,5 dl
12:40 sisu
13:20 vesi 3 dl
14:30 fun light mehua 5 dl
15:00 välipala: puolikas rahkasmoothie + 20 g profx proteiinipatukkaa
17:40 välipala: puolikas rahkasmoothie + omena
Treeni: sali, treenin aikana 6 dl vettä, palkkarina 30 g protskujauhetta veteen
20:15 vesi 3 dl + lääke
21:30 illallisena yrttiset jauhelihapihvit190 g (10%): sipuli, paprika, chili, valkosipulia, basilikaa, 1 kananmuna, mausteet + salaatti + ketsuppia 2 rkl
21:40 vesi 4 dl
22:40 tuore ananas 260 g, vettä 4 dl, magnesiuia veteen, maitohappo, omega 3×2 kpl, tyrni, d-vitamiini, b-vitamiini
23:10 nukkumaan

Aamupala, osa puurosta jäi tosin syömättä
Samaa saksanhirveä, slurps!



Torstai 18.10.2012 (lepopäivä treenistä)
7:00 herätys, 3,5 dl vettä + lääke + 3 pähkinää
8:20 aamupala töissä: mikromunakas (3 valkuaista ja 1 kokonainen), 3 siivua broilerinleikkelettä, ananasta 130 g, tuorepuristettu mehu 1 greippi ja 1 appelsiini, vettä 2dl
9:15 vesi 3 dl
10:30 vesi 3 dl
11:50 vesi 4 dl
12:30 lounas yrttiset jauhelihapihvit 180g, salaattia, pähkinöitä 10g, vesi 3 dl
13:10 vesi 2,5 dl
13:40 pepsi max 3 dl
14:30 vesi 3 dl
15:15 vesi 2 dl
15:45 mansikkamustikkarahkasmoothie
18:00 vesi 4 dl
18:30 Skyr vanilja rahka
19:15 lime-sitruuna kivennäisvesi 4 dl
20:30 gulassikeitto ilman perunaa ja smetanaa + paprika (tomaattimurska, -pyree, sipuli, porkkana, paprika, luomu naudan etuselkä, selleri)
20:45 vesi 3 dl
21:30 kivennäisvesi 3 dl
22:30 dietmix low carb patukka 28 g + vesi 3 dl
22:50 nukkumaan

Perjantai 19.10.2012
6:50 herätys, 3 dl vettä + lääke, Finrexin kuumaan veteen (2 dl)
8:15 aamupala töissä: 3 valkuaista + 1 kokonainen muna paistettuna, päällä ilmakuivutta possua 15 g, tuorepuristettu mehu greipistä ja appelsiinista, vettä 3 dl
9:00 vesi 4 dl
10:00 pieni pala mutakakkua (25 g)
10.30-12 vesi 4 dl
12:15 lounas gulassikeitto ilman perunaa + pieni salaatti (150 g), oliliviöljy 5g, 2 siivua kultakalkkunaa
12:30 vesi 2,5 dl
15:00 sisua 2 kpl
15:30 mansikkarahkasmoothie 250 g pellavansiemenrouheella 10 g
15:00 vesi 5 dl, 2xomega-3, tyrni, d-vitamiin, b-vitamiini, maitohappo
17:00 sali treeni jalat, 0,5 l vettä treenin aikana
18:15 palautuksena 35 g protskua 0,5 l veteen
18-19 vesi 8 dl (josta 4 dl vichyä)
20:15 naudan sisäfilee 130 g, bataattiranskiksia 175 g, oliiviöljyä 15 g, salaattia
20:30 vihcy 3 dl
21:00 punaviini 8,5 cl
22:00 5 bataattiranskista
22:30 Skyr vanilja rahka
22:30 vesi 3 dl
22:35 pepsi max dl
23:30 nukkumaan

Lauantai 20.10.2012
Herätys 8:50 vesi 3 dl + lääke + 10 mantelia
9:00 lenkki: hölkkää 30 min + 10 min reipas kävely (total 40 min / 6 km)
10:00 vesi 3 dl
10:30 aamupala paistetu munat: 3 valkuaista + 1 kokonainen, kalkkunaa 2 viipaletta, minitomaatteja 50 g, hyppysellinen suolaa, organic rich mysliä 70 g rasvattomaan maitoon
10:30 vesi 4 dl
13:34 Skyr vaniljarahka
14:00 vesi 5 dl
15:00 raakasuklaakookospallo 1 kpl
15.15-16.15 treeni sali yläkroppa, vettä 5 dl treenin aikana
16:20 palautus 35 g protskujauhetta veteen (5 dl)
18:00 jauhelihakastike (10%): porkkanaa, sipulia, luomutomaattimurskaa (ilman lisättyä sokeria ja suolaa), chiliä, valkosipulia + 60 g riisi kvino spagettia
18:30 20 cl kuohuviiniä
21:00 pieni annos kanacaesar salaattia, krutongit ja juustot otettu pois
21:00 hot rod sipsejä 10 g (5 kpl)
4:30 nukkumaan (!!!!)
Illan juomiset *sensuroitu* ;D

Illan salaattiannos

Sunnuntai 21.10.2012
12:00 herätys (oikeastaan ylösnousu)
13:00 vesi 5 dl
13:30 pepsi mac 3 dl
14:00 lounas jauhelihakstiketta (jauhelihaa 150 g, tomaattimurska 130 g, porkkanaa, sipulia) ++ 55 riisi kvia spagettia
16:00 spelt laku 35 g
18:00 kanafilettä 100 g
20:00 10 kpl luomumanteleita
20:00 lämmin kuppi tomaattibasilika (1/2 seos), 25 g nuudeleita, 150 g kananfilettä, porkkana
20:45 sokeriton karkki kolapullot 25 g
22:30 mansikkarahkasmoothie
23:00 nukkumaan

Kivaa viikkoa kaikille taas, katsotaan saammeko ensilumen jo Eteläänkin lähipäivinä 🙂

Nana

0

Eih mikä olo!

Yleinen

Moikka vaan kaikille!

Viikonloppu on mennyt taas yhdessä hujauksessa, lauantaiaamuna suuntasin heti herättyäni lenkille, hölkkäilin 6 km lenkin, olipa ihana aloitus päivälle! Puolen tunnin jälkeen polveen rupesi taas sattumaan, ja jouduin vaihtamaan hölkän kävelyyn. Tylsä homma, että kipu taas palasi 🙁

Terkut 🙂

Aamupalan jälkeen lähdin äitini kanssa I Love Me -messuille (Muoti, Kauneus ja Terveys). Kiertelimme messuilla kolmisen tuntia, siellä oli kaikkea kiintoisaa nähtävää ja hypisteltävää. Ostin muun muassa Suklaakeisarin raakasuklaakookospalloja, joissa on siis paljon hyviä rasvoja, ja nämä pallot toimivat hyvänä energiapläjäyksenä esimerkiksi ennen treeniä 🙂


Mukaan tarttui myös spelttilakuja, vievät kyllä makeanhimon!

Messujen jälkeen suuntasin salille tekemään yläkropan treenin. Yritin tehdä matolla intervallitreenin loppuun, mutta polvi ei sitä sallinnut, joten vedin vaan loppujäähdyttelyn kävellen.

Illalla oli parhaan ystäväni Riinan kolmekymppiset, joita juhlittiin Stidilässä. Oli ihan huippuhauskaa, josta päästäänkin tämän postauksen otsikkoon =D Olo on lievästi sanottuna räjähänyt, ja pientä huonovointisuutta on ilmassa. On tuo viinin lipittely hölmöjen hommaa! Siis liian suurissa määrissä. En kestä tätä oloa, morkkis… Tämä voisi toimia nyt sellaisena motivaattorina jatkossa, jos pystyisi kuvittelemaan jo juhlailtana etukäteen tämän fiiliksen, jäisi ehkä ne ”ylimääräiset” viinilasit kumoamatta. Ensi viikonloppuna tulee heti ensimmäinen testi, kun vietämme erään ystäväni läksiäisjuhlia 😉

Mun hanipöö <3

Tämä päivä menee siis kotona mömmiessä, onneksi olinkin valmiiksi suunnitellut tämän päivän treenistä vapaaksi.

Hellurei ja hellät tunteet,
Nana

0

Kisakutkutusta ja pohdintaa….

Yleinen

Moi!

Olen mainostanut käyväni Curvesin Liisa Kurkisen Bootcamp-treeneissä, ja treeneissä on nyt hiljattain noussut monta kertaa puheeksi Fitness-kisat ja niihin osallistuminen. Lissu on itse osallistunut eräisiin Fitness-kisoihin viime kesänä, ja on taas ottamassa osaa samoihin mittelöihin ensi kesänä.



Upea Anna Virmajoki keskellä vasemmalla, tuore MM-mestari

Keskiviikkona keskustelimme aiheesta enemmänkin treenien jälkeen, ja jotenkin alkoi itseäkin kutkuttaa osallistuminen Bikini sarjaan (Lissu kilpailee Fitness sarjassa). Minua pelottaa vain dieetin rankkuus, ja erityisesti se, että joutuisin luopumaan kaikista herkuista hetkeksi aikaa, eikä viiniäkään saisi enää lipitellä viikonloppuisin 😉

Toisaalta, kyseessä olisi vain kertaluontoinen puserrus, joten herkuista ja alkoholista luopuminen muutamaksi kuukaudeksi ei pitäisi olla niin vaikeaa (siis helppoahan se on näin kirjoittaa täällä mutta käytännössä asia on vähän toisin hihi). Kaikki tämä on niin pään sisäistä, ja omaa tahdonlujuuttahan tässä testataan.

En usko että treenaaminen tuottaisi itselle suuria ongelmia, koska normaalistikin tykkään treenata lujaa ja usein. Enemmänkin tuo ruokavalioasia vähän pähkäilytyttää.

Olemme anyways katsomassa omaa ruokavaliotani läpi ensi viikolla Lissun kanssa, ja sovimme, että jo tällöin muokkaamme sitä hieman enemmän Fitness-kisoihin tähtääväksi. Tästä syystä tämän viikon ruokailuipostauksesta on tulossa hieman tarkempi ja kattavampi, eli näkyy kellonajat ja ruoka-ainesosat on lueteltu mahdollisimman tarkasti.

Vuosien kova työ tuottaa tulosta, onnea Anna, ihan huikeeta!

Mutta tällaisen pähkinän olen tällä kertaa hommannut itselleni pureskeltavaksi, katsotaan mihin suuntaan päätös kallistuu 😉 Oletko sinä haaveillut Fitness- tai Bikinikisoihin osallistumisesta? Tai jos olet osallistunut, oliko kokemus kaiken sen arvoista, ja onko sinulla antaa joitain vinkkejä kokemattomalle?

Hymyt,
Nana

0

Uudet ripset

Yleinen

Moikka!

Otin marraskuussa 2008 kokeilumielessä Extreme Lashes-tekoripset, juuri ennen yhtä ulkomaanmatkaa. Ajattelin, että jos nyt ainakin reissun ajan pitää, kun kovasti helpottaa meikkausta yms. Noh, tämä kokeilu kesti sitten putkeen 3 vuotta =D Jäin ihan totaalisesti koukkuun räpsyttimiin, ne oli vaan niin helpot!

Vuosi sitten rupesin miettimään omien ripsien kuntoa, ja ripsien pois ottoa. Tähän ei ollut mitään varsinaista syytä, ajattelin vain että omat ripset haluaisivat pienen happihetken painolastista. Joulukuussa otin ripset pois, ja voi että kun oli alaston olo alkuun! Nopeasti muutokseen tottui, ja omat ripset kasvoivat entiseen mittaansa. Kesän alussa hieman mietin josko uusisin ripset, mutta jotenkin se sitten jäi ja pärjäsin omilla ripsillä vallan mainiosti. Mutta nyt olen taas kyllästynyt meikkaamiseen, ja olenkin pitkään pohtinut ripsien takaisinlaittoa. Joten tämä tyttö marssi eilen kaverin suosituksesta Kauneushoitola Maarit Leikoskeen, ja otin taas ripset <3 He käyttävät myös Extreme Lashes-ripsiä, jotka ovat erittäin laadukkaita.

Ripet laitetaan siis yksitellen omiin ripsiin kiinni, aivan ripsen tyveen.

Omat taivutettuna ilman ripsaria
Ripsarilla
Tuunatut
 
Räpsyttimet laitettu
 
Halusin kuitenkin suhteellisen luonnollisen lopputuloksen, mutta kuitenkin lisätuuhennusta omiin ripsiin. Laittaja päätyi 10 millisiin ripsiin, omani ovat kuulemma noin 8,5-9 mm pitkät. Muistaakseni viime kerralla minulla oli 11 tai 12 mm ripset, eli hieman pidemmät, jota ihmettelen suuresti, sillä nämä ovat mielestäni nyt juuri passelin pituiset 🙂
 
Rahareikähän tämä on, mutta ajattelin nyt panostaa hieman itseeni, koska tämä oikeasti helpottaa meikkausrutiineja, eikä tarvi säätää ripsareiden kanssa tms.
 
Itse toimenpiteessä meni noin 2 tuntia, josta nukuin 1,5 h 🙂 Ripsiä tulee huollattaa 3-4 viikon välein, ja huolto yleensä kestää 45-60 minuuttia.
 
Silmiä ei saa kastella 24 tuntiin, mutta ripsien kastelua olisi hyvä välttää jopa 48 tuntia. Näin varmistetaan, että liima saa kuivua rauhassa, ja ripset pysyvät pidempään.
 
Itse suuntasin ripsienlaitosta suoraan salille, joten piti olla hikeä pyyhkimässä vähän väliä, ettei vahingossakaan hikeä päässyt silmiin 😉
 
Olen kyllä super tyytyväinen, ja ainahan nämä saa taas pois jos alkaa kyllästyttää!
 
Nana