Esittelyssä ruokapäiväkirja, jolla en ole lihonut kilokaupalla, vaikka mukaan mahtuu ravitsemussuositusten mukaisia ruokia, ulkona syömistä, maitotuotteita sekä viljaa.

Viime viikolla keskustelu kävi villinä ravintoasiaoiden ympärillä, kun Tomi Kokon Ihmiskoe-dokkari sai televisiossa ensi-iltansa. Keskustelu on aina hyväksi, mutta faktat pitäisi kuitenkin tuoda selkeästi esille: jos ihminen muuttaa yhtäkkiä radikaalisti syömisiään, on varma, että kroppa menee hetkellisesti sekaisin, ja Kokonkin tapauksessa yhtäkkinen hiilaripläjäys nosti painoa 6 kiloa – mutta suurin osa tästäkin on nesteitä. Kirjoittelin maaliskuussa omat aatokseni dokkarista, kun sen ensi-illassa kävin katsomassa, tekstin löydät täältä.

Jos lähdetään tarkastelemaan omaa ruokavaliotani, niin kyllähän sieltä löytyy myös niitä “kiellettyjä” ruokia, löytyy sokeria, gluteenia silloin tällöin… Mutta silti, vaikka olenkin syönyt tällä tavalla jo kuukausia, ei painoni ole noussut, ihme juttu 😉

Normaalipainoisen naisen ruokapäiväkirja
Ruokapäiväkirjani kahden viikon takaa

Maanantai 6.6.2016

Aamupalaksi vihersmoothie ja kahvi, toiseksi aamupalaksi pähkinöitä ja banaani, lounaaksi jauhelihakastiketta ja täysjyväspagettia, välipalaksi 3 riisikakkua. Illalliseksi riisiä, kanaa kookosmaidossa ja kukkakaalia, iltanaposteluna pähkinöitä ja mulperimarjoja.

IMG_3464

Tiistai 7.6.2016

Aamupalaksi paistetut kananmunat ja 2 riisikakkua, välipalaksi marjasmoothie heraproteiinilla, lounaaksi kanaa, riiisiä ja kukkakaalia, välipalaksi marjasmoothie heraproteiinilla ja pähkinöitä, välipalaksi kookos skyr marjoilla, illalliseksi kanafileitä, bataattilohkoja ja tomaattia.

IMG_3463

Keskiviikko 8.6.2016

Aamupalaksi paistetut kananmunat ja 2 riisikakkua, välipalaksi, lounaaksi kanaa, riisiä, parsakaalia, välipalaksi marjoja, toiseksi välipalaksi kanafileitä ja pähkinöitä, ennen illallista leipä kylmäsavupaistilla, illalliseksi jauhelihakastiketta ja gluteenitonta pastaa.

Banaani & pähkinäkuva torstailta.

IMG_3462

Torstai 9.6.2016

Aamupalaksi banaani ja pähkinöitä (keskiviikon kollaasissa), välipalaksi kookos Skyr, lounaaksi riisiä, naan leipää ja kanaa, illalliseksi riisiä, kanaa ja tomaattia, iltapalaksi mysliä proteiinihiutaleilla ja hevosen kylmäsavupaistia.

IMG_3461

Perjantai 10.6.2016

Aamupalaksi paistetut kananmunat, parapähkinöitä ja mansikoita, välipalaksi banaani, toiseksi välipalaksi mansikkabanaaniprotskusmoothie, lounaaksi 2 Evoke proteiinipatukkaa, illalliseksi riisiä ja kanaa, iltapalaksi 2 kauraleipää hevosen kylmäsavupaistilla.

IMG_3460

Lauantai 11.6.2016

Hätäaamupalaksi banaani, varsinaseksi aamupalaksi kaurapuuro, paistetut kanikset ja tomaattia, välipalaksi pähkinöitä, lounaaksi riisiä, kanaa ja parsakaalia, illalliseksi paneroitu seitifilee ja bataattiranskalaisia.

IMG_3459

Sunnuntai 12.6.2016

Aamupalaksi kaurachiapuuro mulperimarjoilla ja 3 luomukananmunaa, lounaaksi spagettia ja tomaattinen jauheliha, illalliseksi jauhelihasipulipizza rucolalla.

IMG_3458
Huomaan oman kropan toiminnan tehostuneen viime aikoina, ja jos joku päivä esimerkiksi kiireen takia en ehdi syömään tarpeeksi, tulee energiaa tankattua enemmän seuraavana päivänä. Vihanneksia olen korvannut Foodinin viherjauheella, josta saan eri vitamiineja ja kivennäisaineita monipuolisesti. Lähtökohtaisesti suosin tietysti aitoa ruokaa, mutta kiireen takia tuo viherosasto jäi kyseisellä viikolla vähän vähemmälle. Marjoja sen sijaan upposi enemmän, niin tuoreina sellaisenaan kuin smoothieiden joukossa.

Summa summarum, kun ruokapuolen pitää suurimmalta osin monipuolisena ja terveellisenä, mahtuu mukaan vähän herkkujakin, ja kun makroissa ei tule suuria heittelyjä, ei kroppakaan kerrytä painoa tuosta noin vaan.

Superia viikkoa!

xo,
Nana

HUOM!! BLOGI MUUTTAA 1.7.2016 OSOITTEESEEN WWW.SUPERFITME.FI

 

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Tallenna