Heipat!

Edellinen viikko meni aika pitkälti sairastellessa, joten kaikki treenit jäivät ma-pe välistä lämpöilyn ja kurkkukivun takia. Koko ajan oli nälkä kuitenkin, ja yritin ravita kroppaani hyvillä ruoilla, ja pyrin syömään hiilaria ehkä vähän enemmän kuin normaalisti. En kuitenkaan sortunut mihinkään herkkuihin, vaikka yleensä kipeenä ollessa ja treenitauolla lähtee helpommin pahoille teille, mikä on kyllä ihan järjetöntä. Jotenkin sitä kotona vaan surkeena ollessa helpommin sortuu ajatteluun ”no jos nyt vaan vähän kun olen kipeä”…. Mutta ei tällä kertaa, hyvä hyvä! Karkitonta on nyt siis takana jo 3+ viikkoa 🙂 Vieläkään en tiedä, koska retkahdan, tai mihin asti pyrin olemaan karkitta, muutamia veikkauksia kuukaudesta 45 päivään on heitetty, nähtäväksi jää kuin käy, ja kuka arvauksellaan voittaa huikean No Excuses -treenipipon 😉

Viikonloppuna oli rankka CompactFitin Bodyweight training coach level 1 -ohjaajakoulutus. Kipeenä ei niin nannaa, enkä osannut ottaa iisisti, tietystikään. Lauantaina sitten kuume nousikin, mutta onneksi olo oli jo parempi sunnuntaina. Viikonloppuna tein arjesta poikkeavaa ruokaa, ja herkuttelin esimerkiksi parsapekonipastalla ja Jamie Oliverin pizzalla. Mutta näistäkin tein terveellisemmät vaihtoehdot, pastassa ja pizzapohjassa käytin täysjyvävehnäjauhoja, puolet pastan pekoneista oli filettä jossa rasvaa on 9%, ja pizzan täytteeksi valitsin hieman terveellisemmät vaihtoehdot, sekä laitoin täytteitä kohtuudella. Pizzaa söin ”vain” 3 palaa, eli puolet siitä mitä normaalisti, ja silti tuli vatsa täyteen =D Viikonloppuna tuli kuitenkin kulutettua niin paljon koulutuksessa, että olin kyllä nämä ”cheat mealit” ansainnut 😉

Maanantai 17.3.2014

Aamupalaksi protskulettu mansikoilla ja banaanilla, lounaaksi uunikanaa, juureksia ja minitomaatteja, välipalaksi rahka marjoilla, pähkinät ja omena. Illalliseksi lihamakaronilaatikkoa ja salaattia, iltapalaksi protskupirtelö ja kourallinen pähkinöitä. 

IMG_2523 IMG_2524 IMG_2526 IMG_2527 IMG_2528

Tiistaina 18.3.2014

Aamupalana munakas ja hedelmäsmoothie, lounaaksi lihamakaronilaatikkoa ja kasviksia (unohdin ottaa kuvan :O). Välipalaksi perus rahka marjoilla, omppu ja pähkinät. Illalliseksi tein paistettua riisiä kanalla, oijoijoi kun tuli hyvää :p Iltapalaksi söin protskuletun mustikoilla ja banaanilla. 

IMG_2532 IMG_2539 IMG_2547 IMG_2541 IMG_2548

Keskiviikko 19.3.2014

Aamupalaksi tein munakasta porolla, sekä join hedelmäsmoothien. Lounaaksi nautin annoksen paistettua riisiä kanalla, sekä vihanneksia. Välipalaksi söin rahkaa mansikoilla, pähkinöitä ja ompun. Illalliseksi söin uunikanan jämät ja juurekset, sekä kuivattuja sokeroimattomia banaanilastuja, ja iltapalaksi tein protskuletun 1/2 banaanilla ja mustikoilla. Ennen nukkumaanmenoa vielä 2 haukkua protskupatukkaa :p

IMG_2551 IMG_2552 IMG_2556 IMG_2557

 

Torstai 20.3.2014, kotona kipeenä

Aamulla nukuin pitkään, tai noh, makoilin sängyssä, eikä oikein ollut ruokahalua. Kurkku oli niin kipeä, että päätin tehdä töitä kotosalla. Siirryin suoraan lounaaseen, eli söin lihamakaronilaatikkoa, tomaattia, porkkanaa ja paprikaa. Välipalaksi tein protskuletun 1/2 banaanilla ja pensasmustikoilla, ja sen lisäksi kourallinen cashew-pähkinöitä. Illalliseksi söin lohta, luomuriisiä ja tankoparsaa, sekä 3 miniporkkanaa. Iltapalaksi 0,5 dl protskupuddingia ja vadelmia.

IMG_2559 IMG_2563 IMG_2564 IMG_2565

Perjantai 21.3.2014

Aamupalana poromunakas, lounaaksi paistettua riisiä kanalla ja paprikaa. Välipalana rahkaa marjoilla ja pähkinöitä. Illalliseksi parsapekonipastaa (sekoitus normaalia sekä filettä, jossa rasvaa 9%, ja kevyt creme fraichea), 2 lasia punaviiniä.  Iltapalaksi 2 haukkua protskupatukkaa.

IMG_2571 IMG_2576 IMG_2577 IMG_2581

Lauantai 22.3.2014 Bodyweight training koulutuspäivä klo 10-18

Aamupalaksi söin hedelmäsmoothien ja munakkaan, lounaaksi paistettua riisiä, kurkkua ja muutama lusikallinen rahkaa. Välipalana rahkan loppu, ja pähkinöitä, ja koulutuksen jälkeen protskujuoma. Päivä oli todella raskas, ja sisälsi fyysistä harjoittelua suurimman osan ajasta. Illalla tein vielä Jamie Oliverin herkkupizzaa, pohjaan laitoin 50% täysjyväjauhoja, täytteenä ilmakuivattua kinkkua (rasva 5%), buffallomozzarellaa, itse tehdyn tomaattiyrttikastikkeen, chiliä, muutaman palan pepperonia sekä rucolaa. Ajattelin juoda pizzan seuraksi Coronan, mutta se ei sitten maistunutkaan, ja jäi juomatta.

Päivän rankkuuteen nähden energiamäärä taisi jäädä turhan alhaiseksi, ja illalla mulla nousikin taas kuume. Ilta menikin pötkötellessä, ja menin suht aikaisin nukkumaan.

 IMG_2585 IMG_2586 IMG_2623

Sunnuntai 23.3.2014 Bodyweight training koulutuspäivä 2 klo 10-18

Aamupalaksi protskulettu banaanilla ja mansikoilla, sekä hedelmäsmoothie. Lounaaksi paistettua riisiä kanalla, sekä kurkkua. Lisäksi kourallinen pähkinöitä, muutama lusikallinen rahkaa ja Vitamin Well juoma. Kuvassa kaverin eväsrasia, iski annoskateus 😉

Päivän mittaan mutustelin pähkinöitä pitääkseni energiatasot yllä, ja olo olikin huomattavasti parempi kuin lauantaina. Minitauolla mutustelin banaanin, ja heti koulutuksen loputtua söin rahkan. Sen voimalla jaksoin vetää vielä ohjauksen klo 19, ja kotiin päästyäni klo 20.40  söin parsapekonipastan jämät porkkanan ja paprikan kera. Illalla söin muutaman lehtikaalisipsin, mutta ne ei sitten maistunutkaan. Iltapalaksi söin palan protskuraakasuklaata, ja muutaman pähkinän.

IMG_2659

Vasemmalla mun annos, oikealla kaverin 🙂

IMG_2624 IMG_2660 IMG_2690 IMG_2695Että sellaiselta näytti taas mun viikko 🙂 Viikonlopun runsas vehnätuotteiden nauttiminen aiheutti hieman vatsaongelmia, joten nyt ajattelinkin sitten kokeilla täysin gluteenitonta parisen viikkoa, jos vaan pystyn. Katsotaan miten se tällä kertaa onnistuu, ja miten vaikuttaa vatsaani. 

Mikä on muuten sulla sellainen herkkuruoka, tai pahe, mistä sun on vaikea luopua? Mulla on ne karkit, mutta toiseksi on kyllä pasta tai pizza. Hamppareita en syö juuri koskaan, eikä niitä kohtaan tulekaan mitään erityisiä himoja, onneksi =D

Aurinkoa viikkoonne, 

Nana =)