Tiesitkö, että jalkapohjan akupainantahoidolla voit päästä eroon erilaisista kiputiloista kuten migreenistä tai alaselkäkivuista? Akupainanta rentouttaa lihaksia, lisää verenkiertoa painantakohdassa ja poistaa kuona-aineita ja lisää endorfiinien tuotantoa. Voitko kuvitella, että tällainen vyöhyketerapian kaltainen hoitomuoto on mahdollista saada nyt myös itsehoitona kiireiseen arkeen, eikä sinun tarvitse kuin astella menemään?

Kaupallinen yhteistyö: Sabora Pharma

Kivunlievitystä kiireiselle ihmiselle

Sain testiin Stabilic-akupainantapohjalliset, jotka auttavat erilaisiin kiputiloihin ja lievittävät migreenioireita painamalla jalkapohjien akupisteitä, reflektiopisteitä. Akupainantaan perustuvaa vyöhyketerapiaa on käytetty jo tuhansien vuosien ajan, ja nyt Stabilic on tuonut tämän vanhan, tutkitusti toimivan hoitomuodon nykyajan kiireisen ihmisen saataville.

Pohjalliset ovat patentoitu itsehoitomenetelmä, ja vaikutus tapahtuu istuessa ja kävellessä. Eli istuessasi toimistossa tai kävellessäsi kaupungilla saat akupainantahoitoa, joka säännöllisesti käytettynä lievittää kiputiloja. Tutkimustuloksia aiheesta voit lukea täältä.

Askeltaen eroon alaselkäkivuista ja migreenistä

Miten pohjalliset toimivat käytännössä?

Pakkauksen mukana tulee tarkka kaavio jalkapohjien reflektiopisteistä, ja tämä kaavio auttaa löytämään tietyt pisteet pohjallisessa. Pohjalliseen on merkitty numeroin sekä kirjaimin se kohta, johon hoitorasteri tulee asettaa. Kiputila määrittää reflektiopisteen ja rasterin paikan.

Reflektiopisteet ovat:

  • Migreeni ja päänsärky
  • Niska ja hartia
  • Käsivarsi ja kyynärpää
  • Selkä ja iskias

Rastereita on kolmea eri kokoa, ja koko perustuu rasterin korkeuteen. Hoito suositellaan aloitettavan S-koosta, ainakin herkimmillä kohdilla. Itse kokeilin myös suurinta kokoa, eivätkä piikit tuntuneet ollenkaan epämukavilta, vaan toivat mukavan tunteen jalkapohjaan ja painoivat juuri sitä kohtaa, mitä oli tarkoituskin.

akupainantapohjalliset

Rasterit olivat helppo asettaa oikeaan kohtaan kaavion avulla, ja pohjallinen sopi hyvin omaan kenkään. Testasin sekä S (35-37) että M kokoa, oma jalkani on kokoa 37-38, ja M koon (38-40) pohjallisia muotoilin hieman pienemmäksi omaan kenkään sopivaksi. Pohjallisia voikin leikata ihan taloussaksilla.

Askeltaen eroon alaselkäkivuista ja migreenistä

Kipujen ennaltaehkäisyyn ja lievitykseen

Pohjallisten avulla voi ennaltaehkäistä sekä lievittää kipuja, ja hoitojakson pituus riippuukin oireista. Ennaltaehkäisyssä riittää, että pohjallisia käytetään muutaman kerran viikossa 2-4 tuntia kerrallaan, ja kivun lievityksessä pohjallisia tulisi taas käyttää vähintään viikon ajan kolme tuntia kerrallaan, ja hoitojakson pituus voi olla 2-3 viikkoa kerrallaan.

Rastereiden paikkaa voi vaihdella näppärästi, eli jos toisissa kengissä pohjallinen asettuu eri tavalla kuin toisissa, voi paikkaa vaihtaa esimerkiksi yhdellä pisteellä joko vaaka- tai pystysuuntaan. Kannattaa myös rohkeasti kokeilla eri paikkoja, ja etsiä juuri se itselle parhaiten toimiva kohta.

alaselkäkivut

 

Nana-Heikkila

 

 

Psst. Stabilic-pohjallisia ei tulisi käyttää, jos:

  • sinulla on heikentynyt tuntoaisti jalkapohjissa
  • olet raskaana
  • sinulla on diabetes
  • sinulla on ihottumaa tai haavoja jalkapohjissa

 

 

 

 

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Tallenna

RUOKAVALIO