Heibbuuu!!!

Pääsiäinen on ohi ja paluu arkeen on koittanut. Toteutuiko teidän kaikki suunnitelmat, vai kävikö teille kuten minulle, ja aika lensi kuin siivillä, ja puolet asioista jäi tekemättä? =D Eilen mietin kotiin ajellessa että mistä ihmeestä sitä saisi revittyä lisää tunteja vuorokauteen, ja mihin oikein se kaikki aika menee? Minun agendalla oli kirjoittaa vaikka ja mitä blogijuttuja valmiiksi, muun muassa uusista rasvaprosenttimittaustuloksista kuntokuvineen, muutama eri reseptipostaus, foam roller kuvaopastus + tarjous, ruokapäiväkirja, hiusjuttuja jne jne. Niin, arvatkaa vaan sainko näitä tehtyä, hmmmp! No en =D

Tänään aloitin päivän pitkästä aikaa aamuaerobisella, toki viikonloppuna kävin lenkillä, mutta näin arkena en vaan ole saanut peppuani ylös sängystä kukonlaulun aikaan. Tänäänkin oli pieniä vaikeuksia, mutta suuren tahtojen taistelun jälkeen puin lenkkikamat päälle ja lähdin ihanaan auringonpaisteeseen. Tein lyhyehkön hölkkä- ja kävelylenkin Tervasaaren maisemissa, sekä vähän lihaskuntoa puiston penkeillä. Ooolalaaa mitkä maisemat, ja kyllä siitä tuli hyvä mieli! 🙂

429

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eilen kävin tekemässä jalkatreenin salilla, tämä oli nyt toinen varsinainen jalkasetti hetkeen, kun lähinnä olen keskittynyt koko kropan treenaamiseen, akrobatia- ja telinevoikkajuttuihin ja kehonpainolla tehtäviin liikkeisiin. Edellinen jalkasetti oli viime torstaina, ja reisissä ja pakaroissa tuntuikin aika monta päivää… Silloin en uskaltanut lähteä tempomaan jalkaprässissä, mutta eilen otin härkää sarvista ja hyppäsin kelkan alle. Itsellänihän on ongelmia alaselän kanssa esim. kyykyissä ja mavessa, etten pysty laittamaan kovia painoja tankoon, kun selkä kipeytyy ja se pettää, mutta jalkaprässi on sellainen, että siihen pystyn laittamaan sitten enemmän kiekkoja. Enkkani taitaa olla 220 kg, ja muistaakseni 8 toistoa. Varsinaisia maximeita en ole testannut, joskus olisi kiva näitäkin testasta. Mutta siis takaisin aiheeseen, eilinen jalkatreenini näytti tältä:

SJMV 12x20kg, 12×40 kg, 10×50 kg, 10×50 kg

(Vauhtipunnerrus pompulla 2x 10×20 kg)

Jalkaprässi 12×140 kg, 10×170 kg, 8×190 kg, 10×170 kg, 8×170 kg

Juoksijan askelkyykky 3x 12×40 kg

Takareidet istuen 3x 12×45-50kg

Etureidet istuen 2x 12×45 kg

Pohkeet seisten 2x 15×45 kg

397

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Illalla kävin vielä ohjaamassa, ja kevyesti rullasin reiden ulkosyrjät ja etureidet ProRollerilla, mikä ihan varmasti edistää palautumista.404

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maanantaina käytiin vanhempieni mökillä Sammatissa, ja voi luoja miten kaunista ja rauhallista siellä oli! Oli miltei tyyntä, linnut lauloi, auringossa olisi tarjennut varmaan biksusillaan…. Kesä tule jo! <3 Savustimme lohta, sekä jälkkäriksi tarjoilin gluteenitonta ja sokeritonta mansikkalimejuustokakkua. Tai no, se on siis makeutettu stevialla, siirapilla ja intiaanisokerilla, mutta tavallista valkoista sokeria siihen ei ole käytetty. Ja hyvää oli :p

Mökkimaisema

371

 

374

380

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Huomenna olen menossa Fascia koulutukseen, jossa käsitellään liikkuvuutta, voimantuottoa ja ryhtiä, sekä opettelemme konkreettisesti, miten fascia rakentuu, miten ketjut toimivat ja miten nämä vaikuttavat harjoitteluun ja ohjaamiseen. Ohjelmassa on muun muassa seuraavaa:

  • Fascian rakenne
  • Eri ideologiat
  • Miksi fascia kiristää ja mitä tapahtuu kun sitä saadaan “avattua”
  • Miksi tärkeää pitää fascia elastisena
  • Miten fascia vaikuttaa ryhtiin
  • Miten fascia vaikuttaa voimantuottoon
  • Minkälainen liike vaikuttaa fasciaan

Fascialinjojen venytykset:

  • Dynaamiset ja staattiset sekä JRV-tekniikka
  • Ketjuja aktivoivat ja vahvistavat liikkeet:
    – Omalla keholla, kahvakuulalla sekä voimantuoton tehoja mittaavalla vapaasti liikkuvalla taljalaitteella
    – Foamroller, pallo ja qua-sha-kampa apuna lihasten ja fascian avaamisessa

Koulutuksessä yhdistyy huipputason fysioterapeuttinen tieto fascioista käytännölliseen kokemukseen niiden toiminnasta harjoittelussa ja ohjauksessa ja pääsemme mittaamaan omat voimantuotot ja mahdolliset puolierot. Koulutuksessa pitäisi oppia myös useita eri tekniikoita fascian ja lihasten avaamiseen.

Luonnollisesti olen ihan täpinöissä tästäkin koulutuksesta. Koska koulutus sattui arkipäivään, joudun käyttämään yhden talvilomapäivän ”oikeista töistäni” tätä varten, meneehän se lomapäivä näinkin 😉

Mutta kerron tästä koulutuksesta sitten omia fiiliksiä myöhemmin.

Aurinkoa ja treeni-iloa kaikille,

Nana =)