Monthly Archives

heinäkuu 2014

0

Kehonpainolla toteutettava Nanan Fat crying -ulkotreeni

kotona tehtävä kuntopiiri, laihdutus, mökkitreenit, NanaFit, pepputreeni, rasvanpolttotreeni, Treeni, Yleinen

Moikka!

Näillä helteillä ei välttämättä jaksa salille raahautua, joten itse ainakin olen tykännyt tehdä lomalla enemmän ulkotreenejä, esimerkiksi aikaisin aamulla tai myöhemmin illalla, kun kuumuus ei ole enää lamaannuttava. Tässä yksi esimerkki ulkotreenistä, jossa ainoa apuväline on trx-köysiä muistuttava Casallin versio, mutta tämäkään ei ole pakollinen, hypyt voi tehdä ilman tukea, ja yhden jalan kyykyissä voit ottaa tukea seinästä, puusta, tuolista tai vaikka treenikaverin kädestä. Kulmasoudun voit tehdä vaikkapa puun oksaa apuna käyttäen =)

Alkuun huolellinen lämmittely, esimerkiksi kävely, lenkki, pyöräily, itse kävin puolen tunnin fillarilenkillä ennen jumppaamista.

Nanan Fat Crying -ulkotreeni

Kierroksia kunnon mukaan, 1-3, kaikki liikkeet putkeen

1. 15x trx-hypyt: leveä sumokyykkyasento, ja täältä hyppy niin korkealle kuin pystyt, ja jalat yhteen

jumppa11 jumppa10

 

 

 

 

 

 

 

 

2. 15x trx-kulmasoutu, tai käytä puun alaoksaa, keittiön pöytää tms muuta tukevaa josta saat otteen. Keskikroppa tiukkana, varo ettei selkä yliojennu (kuten minulla hieman kuvassa)

jumppa1

 

 

 

 

3. Maximi x jalanheitot kaverin kanssa, keskelle ja sivuille, niin paljon kuin jaksat. Jos ei löydy treenikaveria, tee jalan nostoja alhaalta ylös, alaselkä tiukasti maassa, ylhäällä pieni nosto. Näitä 15

jumppa4 jumppa6 jumppa5

 

 

 

 

4. 15x kapea ojentajapunnerrus polvet irti tai polvet maassa. Voit myös tehdä niin monta ”miesten” punnerrusta ja sitten siirtyä tekemään ”naisten” versiota, eli polvet maassa.

jumppa9 jumppa8

 

 

 

 

 

5. 15x yhden jalan kyykky/puoli

jumppa3

 

 

 

 

6. 20x lankku sivuvedoilla, 20/puoli

7. 20x kyykky + sivupotku, 20/puoli

jumppa12 jumppa13

 

 

 

 

8. Maximi x hindupunnerrus, core tiukkana, kyynärpäät lähellä kylkiä. Voit tehdä myös polvet maassa helpottaaksesi liikettä.

jumppa15 jumppa16

 

 

 

 

jumppa17 jumppa14 jumppa15

 

 

 

9. 20x/jalka lantionnosto

jumppa 7

 

 

 

Loppuun kevyt verryttely ja lyhyet venyttelyt, muutaman tunnin päästä treenin loputtua voit venytellä pidempään.

Tällä treenillä saa mukavasti hien pintaan, rasva sulaa ja lihakset muokkaantuu. Jos haluat vielä lisähaastetta, tee joka kolmannen liikkeen välissä 10 burpeeta 😉

Treeni-iloa ja hikisiä hetkiä toivotellen,

Nana <3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

Onks pakko jos ei haluu?

kotona tehtävä kuntopiiri, mökkitreenit, NanaFit, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Heippuli!

Monilla tulee helposti kesällä treeneistä taukoa, ei ehdi, ei jaksa, ei huvita. Onko silloin pakko treenata, jos ei halua? Ei tietystikään. Välillä totaalinen breikki tekee ihan hyvää, varsinkin jos on  treenannut tavoitteellisesti tai muuten vain todella ahkerasti, niin että kroppa kaipaa lepoa ja aikaa palautua. Mutta helposti tämä tauko saattaa venyä turhan pitkäksi, jolloin kynnys liikkumiseen kasvaa koko ajan. Tästä syystä olisikin todella tärkeää, että pitäisi yllä edes jonkinlaista liikkumista esimerkiksi sen kesäloman ajan.

photos.demandstudios.com-getty-article-189-246-80380470_XS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itseäni ei ainakaan huvita raahautua joka päivä salille kesäkuumilla, siellä on kiva käydä silloin tällöin, mutta ei viittä kertaa viikossa, ei välttämättä edes kolmea. Mieluummin treenailen fiiliksen mukaan ulkona, käyn kävelyllä, pyöräilen, teen lihaskuntopiiriä ulkona. Tässä postauksessa annoin muutaman eri esimerkkitreenin lomalle.

mökkitreeni

 

IMG_7427 IMG_7736

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Myönnän kuitenkin, että jotkut treenit ovat olleet suuren suostuttelun takana, mieleni on yrittänyt kääntää pääni treenaamattomuuden puolelle: ”ei sun nyt tarvii”, ”ehdithän sä huomennakin”, ”nyt on vähän liian kuuma” jne. Mutta kun kääntää ajattelun treenaamisen hyötyihin, on se treeni tullut tehtyä (ei aina tosin ;)), ja fiilis sen jälkeen on loistava, sen jätskinkin syö sitten ihan erilaisella fiiliksellä treenin jälkeen kuin ilman treeniä ;D Itse ainakin olen välillä aika ankara itselleni, ja varsinkin sitten näin lomalla kun herkkuja on tullut puputettua enemmän, olen myös soimannut itseäni tyyliin ”hemmetin laiskimus, siinä sä vedät läskiä naamaan vaikket saanut edes persettä ylös treenatakseni”…. Jos taas olen jaksanut treenailla, pystyn edes vähän paremmalla omalla tunnolla syömään niitä herkkujakin =D

IMG_6626

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Olen kuitenkin sitä mieltä, että sen traanaamisen pitää tuottaa hyvää mieltä, eikä sitä tarvitse tehdä kirein hampain. Etsi siis se liikuntatapa, mikä sinua miellyttää, eikä aina todellakaan tarvitse miettiä paljon se kuluttaa kaloreita, kasvaako haba, mitäs nyt etureidet tästä sanoo jne. Pääasia on, että saat itsesi liikkeelle. Nauti auringosta, maisemista, kavereista…. Käy soutelemassa ystävän kanssa, uimassa, aamu- tai iltakävelyllä, ja nauti Suomen kesästä. Kun pidät sitä pientä liikuntakärpästä koko ajan yllä, se ei hiivu kokonaan. Treenistä ei tule mörkö, joka kasvaa ja kasvaa koko ajan isommaksi. Yritä löytää ilo liikkua, ja se oikea halu ja tahto siihen. Ilon kautta =)

IMG_7603

Temppuillen

Temppuillen

10511144_10152552273826649_8740367700631611748_n

Mukavasti suppaillen

Mukavasti suppaillen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Muistan aikoinaan kun kadehdin ihmisiä, joiden oli pakko pääästä liikkumaan. Jotka voivat huonosti jos eivät päässeet treenaamaan. Mietin itsekseni, että voi kumpa olisin itsekin joskus tuossa pisteessä, että oikeasti nauttisin urheilusta, ja muutaman päivän tekemättömyyden jälkeen jaloissa polttelisi, että koska koska koska pääsen taas liikkumaan. Noh, ei kai siihen pisteeseen koskaan pääsekään, jos tekee asioita jotka ovat itselle pakkopullaa tai jos mietit joka kerta treenaamaan lähtiessä, että voi kumpa tämä olisi jo ohi. Tottakai niitä päiviä  ja treenejä tulee kun tältä tuntuu, mutta se ei saisi olla todellakaan se jokakertainen fiilis. Silloin teet jotain väärin, tai tekeminen ei sovi sinulle. On turha käydä salilla, jos se ei nappaa ollenkaan, kokeile tällöin esim. crossfitiä. Tai turha käydä spinningissä, jos lasket minuutteja tunnin loppumiseen. Kokeile tällöin vaikka lenkkiä maastossa, tai vaikkapa mäkitreenejä. Pääasia on, että löydät sen lajin, mistä itse nautit. Pikkuhiljaa pääset siihen pisteeseen, että oikeasti odotat, että pääset hikoilemaan, purkamaan mahdolliset agressiot tai turhautumiset, lepuuttamaan mieltä treenin pariin. Usko tai älä, kyllä se tapahtuu. Itsekin olen siihen pisteeseen päässyt, ja liikkumisesta on tullut elämäntapa, jopa sivutoiminen ammatti =)

Viime viikolla treenaamattomia päiviä roadtripin takia tuli kolme, mutta kahtena näistä tuli kuitenkin pyöräiltyä. Neljäntenä päivänä poltteli jo sen verran, että oli pakko tehdä tehokas ja intensiivinen lihaskuntopiiri, ja ai että teki hyvää =D

IMG_7761 IMG_7762

Onko sinulla tullut treeniähky jostain tietystä lajista, tai katoaako treeni-intosi loman aikana? Vai saatko kesällä entistä enemmän puhtia ja intoa treenaamiseen? Jos sinulla on joku hyvä ja toimiva vinkki, kuinka säilyttää motivaatio loman aikana, jaa ihmeessä se kanssamme =)

Treeni-iloa ja aurinkoa päiviinne,

IMG_7672

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nana <3