Monthly Archives

heinäkuu 2014

0

Kehonpainolla toteutettava Nanan Fat crying -ulkotreeni

kotona tehtävä kuntopiiri, laihdutus, mökkitreenit, NanaFit, pepputreeni, rasvanpolttotreeni, Treeni, Yleinen

Moikka!

Näillä helteillä ei välttämättä jaksa salille raahautua, joten itse ainakin olen tykännyt tehdä lomalla enemmän ulkotreenejä, esimerkiksi aikaisin aamulla tai myöhemmin illalla, kun kuumuus ei ole enää lamaannuttava. Tässä yksi esimerkki ulkotreenistä, jossa ainoa apuväline on trx-köysiä muistuttava Casallin versio, mutta tämäkään ei ole pakollinen, hypyt voi tehdä ilman tukea, ja yhden jalan kyykyissä voit ottaa tukea seinästä, puusta, tuolista tai vaikka treenikaverin kädestä. Kulmasoudun voit tehdä vaikkapa puun oksaa apuna käyttäen =)

Alkuun huolellinen lämmittely, esimerkiksi kävely, lenkki, pyöräily, itse kävin puolen tunnin fillarilenkillä ennen jumppaamista.

Nanan Fat Crying -ulkotreeni

Kierroksia kunnon mukaan, 1-3, kaikki liikkeet putkeen

1. 15x trx-hypyt: leveä sumokyykkyasento, ja täältä hyppy niin korkealle kuin pystyt, ja jalat yhteen

jumppa11 jumppa10

 

 

 

 

 

 

 

 

2. 15x trx-kulmasoutu, tai käytä puun alaoksaa, keittiön pöytää tms muuta tukevaa josta saat otteen. Keskikroppa tiukkana, varo ettei selkä yliojennu (kuten minulla hieman kuvassa)

jumppa1

 

 

 

 

3. Maximi x jalanheitot kaverin kanssa, keskelle ja sivuille, niin paljon kuin jaksat. Jos ei löydy treenikaveria, tee jalan nostoja alhaalta ylös, alaselkä tiukasti maassa, ylhäällä pieni nosto. Näitä 15

jumppa4 jumppa6 jumppa5

 

 

 

 

4. 15x kapea ojentajapunnerrus polvet irti tai polvet maassa. Voit myös tehdä niin monta ”miesten” punnerrusta ja sitten siirtyä tekemään ”naisten” versiota, eli polvet maassa.

jumppa9 jumppa8

 

 

 

 

 

5. 15x yhden jalan kyykky/puoli

jumppa3

 

 

 

 

6. 20x lankku sivuvedoilla, 20/puoli

7. 20x kyykky + sivupotku, 20/puoli

jumppa12 jumppa13

 

 

 

 

8. Maximi x hindupunnerrus, core tiukkana, kyynärpäät lähellä kylkiä. Voit tehdä myös polvet maassa helpottaaksesi liikettä.

jumppa15 jumppa16

 

 

 

 

jumppa17 jumppa14 jumppa15

 

 

 

9. 20x/jalka lantionnosto

jumppa 7

 

 

 

Loppuun kevyt verryttely ja lyhyet venyttelyt, muutaman tunnin päästä treenin loputtua voit venytellä pidempään.

Tällä treenillä saa mukavasti hien pintaan, rasva sulaa ja lihakset muokkaantuu. Jos haluat vielä lisähaastetta, tee joka kolmannen liikkeen välissä 10 burpeeta 😉

Treeni-iloa ja hikisiä hetkiä toivotellen,

Nana <3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

Onks pakko jos ei haluu?

kotona tehtävä kuntopiiri, mökkitreenit, NanaFit, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Heippuli!

Monilla tulee helposti kesällä treeneistä taukoa, ei ehdi, ei jaksa, ei huvita. Onko silloin pakko treenata, jos ei halua? Ei tietystikään. Välillä totaalinen breikki tekee ihan hyvää, varsinkin jos on  treenannut tavoitteellisesti tai muuten vain todella ahkerasti, niin että kroppa kaipaa lepoa ja aikaa palautua. Mutta helposti tämä tauko saattaa venyä turhan pitkäksi, jolloin kynnys liikkumiseen kasvaa koko ajan. Tästä syystä olisikin todella tärkeää, että pitäisi yllä edes jonkinlaista liikkumista esimerkiksi sen kesäloman ajan.

photos.demandstudios.com-getty-article-189-246-80380470_XS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itseäni ei ainakaan huvita raahautua joka päivä salille kesäkuumilla, siellä on kiva käydä silloin tällöin, mutta ei viittä kertaa viikossa, ei välttämättä edes kolmea. Mieluummin treenailen fiiliksen mukaan ulkona, käyn kävelyllä, pyöräilen, teen lihaskuntopiiriä ulkona. Tässä postauksessa annoin muutaman eri esimerkkitreenin lomalle.

mökkitreeni

 

IMG_7427 IMG_7736

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Myönnän kuitenkin, että jotkut treenit ovat olleet suuren suostuttelun takana, mieleni on yrittänyt kääntää pääni treenaamattomuuden puolelle: ”ei sun nyt tarvii”, ”ehdithän sä huomennakin”, ”nyt on vähän liian kuuma” jne. Mutta kun kääntää ajattelun treenaamisen hyötyihin, on se treeni tullut tehtyä (ei aina tosin ;)), ja fiilis sen jälkeen on loistava, sen jätskinkin syö sitten ihan erilaisella fiiliksellä treenin jälkeen kuin ilman treeniä ;D Itse ainakin olen välillä aika ankara itselleni, ja varsinkin sitten näin lomalla kun herkkuja on tullut puputettua enemmän, olen myös soimannut itseäni tyyliin ”hemmetin laiskimus, siinä sä vedät läskiä naamaan vaikket saanut edes persettä ylös treenatakseni”…. Jos taas olen jaksanut treenailla, pystyn edes vähän paremmalla omalla tunnolla syömään niitä herkkujakin =D

IMG_6626

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Olen kuitenkin sitä mieltä, että sen traanaamisen pitää tuottaa hyvää mieltä, eikä sitä tarvitse tehdä kirein hampain. Etsi siis se liikuntatapa, mikä sinua miellyttää, eikä aina todellakaan tarvitse miettiä paljon se kuluttaa kaloreita, kasvaako haba, mitäs nyt etureidet tästä sanoo jne. Pääasia on, että saat itsesi liikkeelle. Nauti auringosta, maisemista, kavereista…. Käy soutelemassa ystävän kanssa, uimassa, aamu- tai iltakävelyllä, ja nauti Suomen kesästä. Kun pidät sitä pientä liikuntakärpästä koko ajan yllä, se ei hiivu kokonaan. Treenistä ei tule mörkö, joka kasvaa ja kasvaa koko ajan isommaksi. Yritä löytää ilo liikkua, ja se oikea halu ja tahto siihen. Ilon kautta =)

IMG_7603

Temppuillen

Temppuillen

10511144_10152552273826649_8740367700631611748_n

Mukavasti suppaillen

Mukavasti suppaillen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Muistan aikoinaan kun kadehdin ihmisiä, joiden oli pakko pääästä liikkumaan. Jotka voivat huonosti jos eivät päässeet treenaamaan. Mietin itsekseni, että voi kumpa olisin itsekin joskus tuossa pisteessä, että oikeasti nauttisin urheilusta, ja muutaman päivän tekemättömyyden jälkeen jaloissa polttelisi, että koska koska koska pääsen taas liikkumaan. Noh, ei kai siihen pisteeseen koskaan pääsekään, jos tekee asioita jotka ovat itselle pakkopullaa tai jos mietit joka kerta treenaamaan lähtiessä, että voi kumpa tämä olisi jo ohi. Tottakai niitä päiviä  ja treenejä tulee kun tältä tuntuu, mutta se ei saisi olla todellakaan se jokakertainen fiilis. Silloin teet jotain väärin, tai tekeminen ei sovi sinulle. On turha käydä salilla, jos se ei nappaa ollenkaan, kokeile tällöin esim. crossfitiä. Tai turha käydä spinningissä, jos lasket minuutteja tunnin loppumiseen. Kokeile tällöin vaikka lenkkiä maastossa, tai vaikkapa mäkitreenejä. Pääasia on, että löydät sen lajin, mistä itse nautit. Pikkuhiljaa pääset siihen pisteeseen, että oikeasti odotat, että pääset hikoilemaan, purkamaan mahdolliset agressiot tai turhautumiset, lepuuttamaan mieltä treenin pariin. Usko tai älä, kyllä se tapahtuu. Itsekin olen siihen pisteeseen päässyt, ja liikkumisesta on tullut elämäntapa, jopa sivutoiminen ammatti =)

Viime viikolla treenaamattomia päiviä roadtripin takia tuli kolme, mutta kahtena näistä tuli kuitenkin pyöräiltyä. Neljäntenä päivänä poltteli jo sen verran, että oli pakko tehdä tehokas ja intensiivinen lihaskuntopiiri, ja ai että teki hyvää =D

IMG_7761 IMG_7762

Onko sinulla tullut treeniähky jostain tietystä lajista, tai katoaako treeni-intosi loman aikana? Vai saatko kesällä entistä enemmän puhtia ja intoa treenaamiseen? Jos sinulla on joku hyvä ja toimiva vinkki, kuinka säilyttää motivaatio loman aikana, jaa ihmeessä se kanssamme =)

Treeni-iloa ja aurinkoa päiviinne,

IMG_7672

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nana <3

 

 

0

Treenivaihtoehtoja lomalle: hotellihuonejumppaa, mökkitreeniä ja salitreeninä täsmäisku pepulle

kotona tehtävä kuntopiiri, mökkitreenit, NanaFit, pepputreeni, rasvanpolttotreeni, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Heippa!

Lomalla ei välttämättä jaksa raahautua aina salille treenaamaan, eikä tehokas liikkuminen sitä vaadi. Voit tehdä porrastreenejä, mäkivetoja, erilaisia kehonpainolla tehtäviä liikkeitä, you name it. Tässä muutama esimerkki omista treeneistäni, ja lopuksi vielä killeri salipepputreeni, voin kertoa että pakkarissa tuntuu näin muutama päivä treenin jälkeen 😉

Hotellihuoneessa tehtävä treeni, treenivälineenä kumppari, ei pakollinen tosin. Itse tein tämän treenin Nykissä 🙂

Penkille nousu 3×15/jalka

Bulgarialainen askelkyykky hauiskäännöllä 3×15/puoli

Ojentajapunnerrus 3×10

Vipunosto kumpparilla 3×12

Kyykky kehonpainolla (peppu hipaisee tuolia) 3×20

Kyykky ja jalannosto 3×15/puoli

Hindupunnerrus 3xmax

+ valinnaiset vatsat (esim. lankku polvivedoilla) ja selkälihakset

Voit nostattaa sykettä tekemällä esim. burpeeseja liikkeiden välissä ;D

nyki treeni

 

Mökkitreeni, itse tein tämän viime viikonloppuna mökillä:

Lämmittelynä possukävely, karhukävely ja liskoilu

Askelkyykyt 3×10/jalka

Kyykkyhypyt eteen 3×10

Kottikärry jos treenikaveri 2xmax

Kyykky + taaimmaisen jalan sivukyykky 3×20/jalka

Lantionnosto 3×20/jalka

Jalkojen heitto jos treenikaveri 2×30

Linkkuveitsi 2xmax

Punnerrukset 2xmax

Ja taas sykkeen kohotus hoituu extra burpeeseilla 😉

mökkitreeni

 

 

Ja viimeiseksi täsmäisku pakaroille, jonka tein tiistaina salilla:

Jalkaprässi 5×10-12

Juoksijan askelkyykky 5×12

Lantionnosto smithissä 15, 20, 25, 20, 15 + 10 sek pito jokaisen sarjan jälkeen

Pohkeet prässissä 3×20

Penkillä päinmakuulla jalkojen nostot suorina 50

Sama jalat koukussa 50

Ja tätäkin treeniä voi tehostaa esim. penkille hypyillä, vatsoilla sarjojen välissä yms yms. =)

Viime postauksessa kerroin, että etsimme edullisia äkkilähtöjä ulkomaille, mutta eihän sellaisia löytynyt, eikä itse asiassa säätkään ole niin kehnot että sellaiselle olisi nyt tarvetta. Joten päätimme ottaa ja lähteä road tripille. Tällä hetkellä matkaamme autossa kohti Poria ja Yyterin biitsiä, jossa vietämme tämän päivän. Illaksi ajamme Vaasaan, jossa myös yövymme, huoneessamme on oma sauna ja poreamme, sweet! Kylmälaukussa odottaa myös pullo kuohuvaa, jos innostumme nautiskelemaan kunnolla 😉

Huomenna varmaan hengailemme päivän Vaasassa, ja iltapäivällä lähdemme kohti Kokkolaa serkkuni luokse. Siellä olemme yhden yön, ja sieltä ajamme Sonkajärvelle mummuni ja tätini luokse, jossa olemme 2 yötä. Maanantaina lähdemme ajamaan takaisin päin, jos on kaunis sää niin ajamme päiväksi jonnekin biitsille tai järven rannalle, ja illaksi kotiin. Tai sitten koukkaamme vielä Tampereen ja Särkänniemen kautta kotiin =)

Kivaa vaihtelua, tulee nähtyä sukulaisia, poikkis pääsee näkemään Yyterin biitsit ja muutenkin pääsemme nauttimaan laatuaikaa yhdessä, hihi <3

Mukana reissussa on vastuskuminauha, trx köysi, hyppynaru ja jumppamatto. Katsotaan millaisia treenejä täällä keksimme 🙂 Rantakivaksi meillä on rantatennispeli, eli kaipa sekin lasketaan urheiluksi ;D

Ai niin, pakko mainostaa myös uusia Freddyn housuja, ostin farkkuversiot WRUP housuista, sekä myös mustat legginsit, jotka piti tietysti heti testata salilla, toimii =)

IMG_7354 IMG_7403

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eilen kävin ulkoiluttamassa myös uutta pyörääni ja -kypärääni Mustikkamaalla, laskeutuvaa mollukkaa oli upeaa ihastella, kyllä se Helsinkikin on vaan kaunis paikka =)

IMG_7400 IMG_7384

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nyt jatkamme matkaa, näihin kuviin ja tunnelmiin <3

IMG_7408 IMG_7412

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nana =)

 

0

Suppailua, mökkeilyä, syömistä, kavereita… Niistä on hyvä loma tehty =)

NanaFit, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Ciaooo!

Terveiset lomalta =) Ensimmäinen viikko takana, ja vajaa kaksi edessä, nopsasti se aika menee. Mutta on sitä kyllä paljon tehtykin, ollaan mökkeilty kolmeen eri kertaan, käyty ystävien luona kyläilemässä, kestitty omia vieraita, syöty hyvin, treenailtu sopivasti jajaja….

Alla kuvia kohokohdista, joista ehdottomasti SUP-lautojen vuokraus oli mieleenpainuvin. Vuokrasimme Arctic Shopista 2 lautaa käyttöömme viikonlopuksi, haimme ne perjantaina ja palautus oli sunnuntaina. Vuokra oli 200 euroa, mutta kun meitä oli 5 henkilöä niitä käyttämässä, ei hinta ollut liian kova. Suosittelen ehdottomasti =) Laudalla oli kiva myös köllötellä, temppuilla ja ihan myös meloa, loistavaa treeniä yläkropalle ja keskivartalolle 😉

Mutta alla kuvakoostetta loman kulusta, kuvat lähtevät heti toissa viikon lauantaista kun suuntasimme auton nokan kohti Nurmijärven mökkiä 🙂

loma nirmis dinner letut nurmijärvi sammatti alkuviikko mansikka
inkoo mökki la ip ruokailut sunnuntai maanantaiNyt sitten pohditaan mitä seuraavaksi, vähän tekisi mieli ottaa äkkilähtö jonnekin auringon alle, totaalinen irtiotto, mutta niitä on nyt vähän huonosti saatavilla, ja hinnat aika korkealla 🙁 Mutta katsotaan mitä keksimme 😉

Mitäs te olette loman aikana puuhastelleet?

Nyt muuten FitFashion käynnisti Instagram-kuvakilpailun, postaa oma kesäinen treenikuvasi Instagramiin, ja täggää se #fitfashionfi ja @fitfashionfi. Heinäkuun loppuun asti FitFashion palkitsee parhaimmat ja hauskimmat kuvat. Voit seurata myös minun menoa helposti Instagramissa, jonne päivittelen enemmän kuvia, minut löydät Nanafit_superfitme 🙂

Kesäterkkusin,

Nana =)

 

 

0

New Yorkin ruokapäiväkirja

NanaFit, ruokapäiväkirja, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Moikka!

On ollut niin hienot ilmat, ettei ole kauheesti viittinyt sisällä kökkiä tietokoneen parissa, pahoittelut tästä. Tosin uskoisin, ettei teitäkään siellä kovin montaa ole näillä keleillä ;D

Lupasin tehdä Nykin reissusta erillisen ruokapostauksen, eli tässä se tulee. Yleisesti ottaen roskaruokaa oli todella paljon tarjolla, dollarin parin pizzaslicejä tarjolla melkeinpä joka kulmassa, samoin kuin hod dogeja. Onneksi myös melkein joka toisessa tai kolmannessa kulmassa oli myös hedelmäsmoothiekärryjä, joissa oli paljon eri vaihtoehtoja ja hedelmäcomboja. Eli toimi vastaavanlaisesti kuin meillä Jungle Juice Bar, tosin niillä ei ollut erillistä protskumahdollisuutta, miinukset tästä.

Muutaman päivän aamupalapaikan etsinnän jälkeen löysimme hotellimme vierestä delin, jossa oli ns. aamupalabuffet. Sieltä sai valita erilaisia täytettyjä bageleita maun mukaan, erilaisia munakkaita, oli myös vain valkuaisista tehty munakas, pointsit tästä! 🙂 Ja sitten oli marjoja, hedelmiä, turkkilaista jugurttia, raejuustoa, sokerijugurttia…. Kolmena aamuna haimme täältä aamupalat, ja menimme syömään ne lähipuistoon. Viikonloppuna paikka oli kiinni.

Reissussa tuli myös herkuteltua, muutamana päivä söin frozen jogurttia, joka oli muuten ihan super hyvää! Se ei ollut ihan niin makeaa kuin tavallinen jätski, ja kerran löysimme sellaisen jugurttibaarin, jossa makuja oli toistakymmentä, hei mums vaan :p

Yhtenä päivänä testasin myös letun, mutta jätin suklaakastikkeen pois, joten letusta tuli aavistuksen kuiva. Pieni loraus kastiketta olisi ollut bueno. Pannareita söin vain yhtenä aamuna, ja nekin oli sieltä aamupaladelistä, joten ne oli aavistuksen kuivia, kun olivat seisseet tarjolla jo hetken. Tämä jäi ainoaksi pannarikokeiluksi, kyllä vaan oma protskupannari vei niin voiton 😛

Shoppailureissulla outlet-alueella söin yhden pallon Haagen Dazs minttujätskiä ja voi luoja, se oli hyvää! Se oli tehty muuten vaniljamaiseen jätskiin, ja sitten siinä oli isoja minttupaloja…..mmmm….

Hodaria en itse syönyt yhtäkään, illallisena söin aika usein jonkun pastan tomaattipohjaisella kastikkeella, esim. jauhelihakastike, lihapullat. Hampurilaistakaan en vetänyt kertaakaan, paitsi yhdessä mättöravintolassa alkupalaksi yhden minipurilaisen.

Alla siis kuvia ruokailuistani viikon Nykin reissun ajalta 🙂

IMG_6395 IMG_6396 IMG_6397IMG_6740 IMG_6556 IMG_6557 IMG_6499 IMG_6739 IMG_6738 IMG_6626 IMG_6627 IMG_6623

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sellainen reissu siis ruokailujen suhteen. Joka päivä tuli käveltyä tosiaan niin paljon, että hyvällä omalla tunnolla pystyi vähän enemmän herkuttelemaan, kun kulutus oli aika suurta 😉 Ainut vaan että se herkuttelu on jäänyt nyt vähän päälle, eikä kulutus ole enää samaa luokkaa, täytyy tehdä ryhtiliike, ainakin heti lomian jälkeen ;D

Aurinkoisia hellepäiviä toivotellen

Nana <3