Monthly Archives

kesäkuu 2014

0

Muistelot vuoteen takaperin kisalavalle ja tämän vuoden juhannusfiiliksiä

bikini fitness, NanaFit, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Heippu!

Tuossa muutama päivä sitten tajusin, että vuosi takaperin elin jänniä aikoja, kun olin astumassa ensimmäistä kertaa kisalavalle Roomassa, ja jännitti niin pirusti. Olin valinnut Fitness American kisat siksi, että pääsin kisaamaan ulkomaille, ja erityisesti siksi, ettei tämän kyseisen liiton kisoissa haettu yyberkireää kuntoa, vaan painotettiin enemmän atleettista mutta naisellista vartaloa. En olisi siis sillä kunnolla edes yrittänyt kivuta IFBB:n kisalavalle, enkä olisi edes halunnut, se ei ole mun paikka se =D Mutta siis, kisat järjestettiin vuosi sitten Roomassa, ja meillä oli ihan huipputiimi osallistumassa kisoihin. Kaikki tsemppasivat toinen toisiaan, auttoivat teema-asujen viime hetkien viilauksissa, levittelivät kisa-värejä iltaisin, ja muutenkin nautittiin lomasta auringon alla. Huipputiimi ja ihana tytöt <3

kisarooma ennen kisoja rooma syosdaan

Kisojen jälkeen tunteiden kirjo oli laaja, aluksi ajattelin että kisaaminen oli varmaan siinä, mutta jo seuraavana päivänä aloin leikkimään ajatuksella, että siirtyisin bikinistä fitness-sarjaan. Aloinkin innolla harjoittelemaan joitain pitoja yms, ja asetin tavoitteeksi maaliskuun 2014 suomen kisat, mutta kroppa kävikin niin ylikierroksilla syksyn, että kisahaaveet piti unohtaa. Onnistuin kuormittamaan itseni ihan piippuun tekemällä kahta duunia ja opiskelemalla samanaikaisesti. Stressitasot oli liian korkealla, että lopulta oli pakko joustaa niistä omista treeneistä, ja antaa kropan palautua ja toipua.

Vieläkin silloin tällöin mietiskelen, josko joku päivä fitness-lavalle kipuisin, mutta se kropan äärirajoille vienti, dieettaus sekä kaikki muu siihen liittyvä hieman pelottaa tai epäilyttää. Never say never, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan 😉

Tänä vuonna juhannusta vietimme vanhempieni mökillä Sammatissa, mutta vain juhannusaattoyön, sillä huomenna meillä on lähtö Nykiin, jaiks! Tänään pitää vielä pakkailla, ja hoitaa viime hetken valmisteluja. Jotenkin tuntuu, että juhannus meni vähän ohi, vaikka meillä oli todella mukavaa ja rentoa. Kai alitajunnassa jyllää reissuun lähtö, eikä sitä osaa ihan täysillä rentoutua, ja ihan kuin juhannus olisi loppunut jotenkin kesken.

Aattona kävin vielä tekemässä salilla pikatreenin, sekä kävin ottamassa vähän väriä pintaan solkussa. Sen jälkeen suuntasimme auton nokan kohti mökkiä, ja meitä olikin odottamassa valmiina katettu pöytä, savulohta ja uusia perunoita. Illalla grillasimme, saunoimme ja uimme, ja nukkumaan mentiin jo hieman yli puolen yön.

IMG_6073 juhannus eka juhannussauna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Juhannuspäivänä teimme herkkuaamupalan, mozarellaleipiä ja paistettuja munia, mums. Brekkarin jälkeen lähdimme kävelylle, ja pääsin tekemään vähän askelkyykkyjä mäkeenkin.

juhannusbreku juhannus lenkki

Reippailuin jälkeen olikin aika taas kokkailla, tein paistettua riisiä kanalla. Ruoan jälkeen oli aika lähteä kohti kotia, ja nyt ilta meneekin pakkauspuuhissa.

juhannus vika

 

 

Miten teillä meni juhannus, rauhallisissa merkeissä vai oliko kenties jotain kreisibailausta? ;D

Yritän laittaa ainakin kuvapäivityksiä Nykistä, ihanaa juhannuksen jälkeistä elämää kaikille <3

Nana

0

Huulipuna joka kestää, ehkä sen kiihkeimmänkin juhannusimuttelun ;)

NanaFit, Yleinen

Moikka,

En ole normaalisti huulipunaihmisiä,  ihan vaan siitä syystä koska en jaksa olla sitä koko aikaa lisäilemässä. Mielestäni on kuitenkin ihanan näköistä, kun huulissa on väriä, se kirkastaa yleisilmettä jakorostaa silmiä.

Hiljattain sain kuulla oikeasti kestävästä huulipunasta, ja viime viikon lauantaina kävinkin kyseisen tuotteen hakemassa ennen bileitäni. Vähän tuskailin korkean hinnan takia (38,50 e), mutta olen ollut tuotteeseen ihan super tyytyväinen, ja ainakin vielä olen sitä mieltä, että se on ollut joka pennin arvoinen. Kyseessä on siis Make Up Forever Waterproof Liquid Lip Color, itselläni on sävy Aqua Rouge.

Ensin rajataan huulet normaalisti saman sävyisellä kynällä, jonka jälkeen levitetään puna. Väriä voi laittaa reilummin, tai sitten esimerkiksi käyttää tops-puikkoa apuna ja keventää väriä, kuten minä tein tänään. Värin annetaan kuivua noin minuutti, jonka jälkeen levitetään kiinnittävä kiille. Ja oikeasti, se puna ei tartu eikä lähde pois! Olen juonut valkoisesta posliinimukista vettä koko aamupäivän, eikä mukissa näy tahraakaan! Kiilto on hieman lähtenyt, eli sitä voisi lisäillä päivän mittaan, mikä taas kiinnittää punan paremmin huuliin uudestaan.

Alla kuva, jossa ylemmässä olen juuri laittanut tuotteen, ja kuva 4 tuntia myöhemmin, kun olen syönyt ja juonut. Mahtavaa =D

Mufe kuva

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mufen kaupan löytää ainakin Kalliosta, Helsinginkatu 16:sta.

Huulet tötterölle ja pussailemaan <3

Juhannusterveisin,

Nantzku

 

 

0

Viikon 24 ruoka- ja treenipäiväkirjaa

NanaFit, ruokapäiväkirja, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Jabadabaduu!

Näin juhannusviikolla meitä pitäisi hemmotella auringonpaisteella ja lämmöllä, mutta toisin sitten on nähtävästi käynyt. Kylmää, harmaata ja lumista, whoooot! :O Mutta mutta, ei anneta sen häiritä, kyllä se kesä vielä takaisin tulee meitä piristämään =)

Viime viikolla oli taas vauhti päällä, loppuviikosta kaikki ylimääräinen aika meni oikeestaan dinnerjuhlia järjestäessä. Se on aina kiva saada ystäviä kylään, ja viettää laatuaikaa heidän kanssaan <3

Alla taas koostetta viime viikon syömisistä, mums mums!

Maanantai 9.6.2014

Aamupalaksi protskulettu banaanilla ja marjoilla, lounaaksi kanasalaatti, välkkäriksi rahka marjoilla. Illalliseksi tacojauhelihaa, salsaa ja tomaattia salaatinlehdessä. Iltapalan virkaa toimitti tuttu ja turvallinen protskulettu banskulla ja mansikoilla.

IMG_5872

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tiistai 10.6.2014

Aamupalaksi 2 gluteenitonta sämpylää porolla, jonka jälkeen 75 min akrobatiatunti. Pähkinöitä naposteluun, lounaaksi tacojauhelihaa, salaattia, tomaattia ja bataattiranskalaisia. Välipalaksi rahkaa mustikoilla ja manteleita. Illalliseksi gluteenitonta pastaa ja kanaa, sekä annos vihanneksia. Iltapalaksi protskusmoothie.

IMG_5873

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Keskiviikko 11.6.2014

Aamupalaksi protskusmoothie, lounaaksi tacojauhelihaa ja salaattia. Välipalana taas rahkaa mansikoilla, treeninä kävely + kevyt porrastreeni + vatsat. Illalliseksi Jamie Oliverin uunikanaa vihanneksilla. Iltapalaksi rahkasmoothie.

kuva 1

 

 

 

 

 

 

 

 

Torstai 12.6.2014

Brekkarina protskulettu banskulla ja mustikoilla, lounaaksi lihapullia, lohkoperunoita, paistettu muna ja salaattia. Välipalaksi rahka mansikoilla sekä pähkinöitä. Salilla jalka- ja olkapäätreeni. Illalliseksi gluteeniton makaroni ja tomaattinen jauhelihakastike. Ennen nukkumaanmenoa protskulettu mustikoilla ja banaanilla.

kuva 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Perjantai 13.6.2014

Aamupalaksi 2 gluteenitonta sämpylää ja kylmäsavupaistia, sekä munakas. Lounaaksi lohta, kasviksia ja porkkanaa. Välipalaksi rahka mansikoilla sekä manteleita, ja treeniniä 50 min spinning. Illalliseksi gluteenitonta makaronia ja tomaattista jauhelihakastiketta. Iltapalaksi munakas kalkkunalla.

IMG_5972

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lauantai 14.6.2014

Aamupalaksi 3 keitettyä munaa ja gluteeniton sämpylä kalkkunalla. ”Treeninä” pyöräilyä ympäri Helsingin, ehkäpä yhteensä 40 min.  Lounaaksi 2 paistettua kananuijaa. Illalliseksi alkuun 1 hedelmätikku suklaaroiskeilla, 2 pientä buffalomozzarellaleipästä, pääruoaksi katkarapupastaa 1/2 annoksesta, jälkiruoaksi pala avocadobataattisuklaakakkua ja pallo sitruunasorbettia kuoharissa. Illan aikana sangriaa ja vaahtokarkkia.

IMG_5970

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sunnuntai 15.5.2014

Aamupalaksi appelsiinia, lounaaksi naudan lehtipihvi ja pakasteranskalaisia, jälkkäriksi marjoja ja 2 vaahtokarkkia.

IMG_5971

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miten sinä aiot viettää juhannusta, ihan suomessa, mökillä kenties, vai aiotko karata jonnekin ulkomaan lämpöön? Itse menen vanhempieni mökille ottamaan iisisti, ja sitten sunnuntaina lähden sinivalkoisin siivin kohti jenkkilää, ihka ensimmäistä kertaa, ja olen ihan huippujännittynyt =D New Yoooork, New Yooork 😉

Pus,

Nana

 

0

Loppuviikon sporttailuja sekä viikonlopun synttäridinnerin kuvia

NanaFit, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Heippuli vaan!

Huh loppuviikko meni taas niin kovalla vauhdilla, etten ehtinyt tännekään juttuja postailemaan, joten tässä loppuviikon kuulumiset kuvakollaasina =) Sporttailtua tuli ihan kivasti, tiistaina aamulla kävin akrobatiatunnilla, keskiviikkona kävin kävelyllä ja tekemässä pienimuotoisen porrastreenin, torstaina jalka- ja olkapääpuntin salilla, perjantaina kävin spinningissä, lauantaina pyöräilin ja sunnuntai olikin sitten totaali lepopäivä. 

IMG_5888 IMG_5902 IMG_5921

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lauantaina olin kutsunut lähimmät ystäväni juhlistamaan muutaman viikon takaisia synttäreitä, ja olin loihtinut meille taas kolmen ruokalajin menun. Alkudrinkkeinä tarjoilin mansikkamargaritat, muuten ruokajuomana oli sangria silveriä ja tavallista punaviiniin tehtyä sangriaa. Alkupalaksi tein Buffalo mozzarella leipäsiä chilillä ja basilikalla, sekä hedelmätikun, jonka päälle oli roiskittu valko- ja minttusuklaata. Pääruoaksi tein katkarapupastaa, ja jälkkäriksi  tein sitrunaasorbettia kuohuviinissä tarjoiltuna, sekä avocadobataattisuklaakakkua. Naposteluna oli vielä suklaalla kuorrutettuja mansikoita ja vaahtokarkkeja. 

kollaasi 3 kollaasi 2 kollaasi 1 kollaasi 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ilta oli taas menestys, kaikilla oli kivaa, kivoja juttutuokioita ja tulipahan jopa hieman tanssahteltuakin 😉 Koska kotibileet on ihan parhaita, ei me edes lähdetty minnekään baareilemaan =) 

Sunnuntai menikin sitten kotosalla siivoillessa ja lepäillessä, hehee =)

Huomenna aamulla taas luvassa akrobatiaa, viime kerralla harjoiteltiin etuperin voltteja, tuskin maltan odottaa mitä huomenna on luvassa 😉 Tosin alaselkäni on sen verran sökönä, että pitää todellakin ottaa iisisti, etten vaan vahingossakaan hajota sitä yhtään enempää. Sunnuntaina on nimittäin lähtö New Yorkiin, ja siellä en halua olla toipilaana. 

Tässä videopätkää viime viikon treeneistä, bojoiiiing =D

Pirtsakkaa viikkoa kaikille, sateesta huolimatta <3

Nanzkuli

 

0

Viikon 23 ruokapäiväkirja ja liikkumiset, sekä reseptivinkki Makoisaan =)

NanaFit, ruokapäiväkirja, Ruokavalio, Treeni, Yleinen

Heippuli hei!

Viime viikko sujui vähän mallikkaammin ruokailujen suhteen kuin edellinen hölläilyviikko, vaikka tosin tälläkin viikolla tuli syötyä karkki ja jätskiä. Mutta jäde kuuluu kesään, ja se vaan on niin hyvää :p Viikon aikana tuli pyöräiltyä semmoinen vajaa 70 km, ja muutenkin ulkoiltua paljon, super! Kävin kokeilemassa pitkästä aikaa cheerleader-treenejä, ja oli kivaa. Alaselkä tosin vähän vihoitteli kaikkien nostojen jälkeen, että pitää nyt sitten miettiä, oliko mun cheerleader-ura sitten tässä. Mutta akrobatia-treenit on ja pysyy, siinäkin selkä vähän kipeytyy, mutta ehkä se tottuu pikkuhiljaa 😉

Viikonloppuna pääsin taas pitkästä aikaa rentoutumaan mökille, saunomaan ja uimaan, ja teki hyvää. Tuskin maltan odottaa kesälomaa, että mökkeilemään pääsee useammaksi päiväksi kerrallaan, ja oikeasti irtautumaan kaikesta arjen kiireestä.

Ruokailuihin liittyen, nyt on perustettu uusi Makoisa-ruokareseptifoorumi, jossa kaikki pääsevät jakamaan omia reseptejään, sekä katsomaan muiden ruokavinkkejä. Reseptejä pystyy etsimään myös ruoka-aineiden tai esimerkiksi oman erityisruokavalion mukaan, kätevää! Eli nyt siis kaikki pläräilemään reseptejä, ja jakamaan niitä omia suosikkiruokia. Minäkin löydyn sieltä, tosin vasta kahdella reseptillä, mutta tulevaisuudessa tarkoitus olisi laittaa sinne lisää Nanan parhaista 😉 Käy kurkkaamassa täältä.

Alla koostetta menneen viikon ruokameiningeistä :p

Maanantai 2.6.2014

Aamulla migreeni, joten ei aamupalaa, lounaaksi gluteenitonta pastaa ja tomaattista jauhelihakastiketta, jälkiruoaksi pikkupalanen bataattisuklaakakkua. Välipalaksi rahka mustikoilla sekä pähkinöitä. Illalla 2 ohjausta, jonka jälkeen illalliseksi kanaa ja nuudeleita. Iltapalaksi rahka mansikoilla.

IMG_5607

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tiistai 3.6.2014

Pyöräily töihin 10 km, aamupalana töissä 1 real leipä kalkkunalla, sekä smoothie protskulla. Lounaaksi paistettua riisiä vihanneksilla, kanalla ja kurkkua. Välipala rahka marjoilla, sekä pähkinöitä. Pyöräily kotiin 10 km, illalliseksi paistettua riisiä kanalla, sekä porkkanoita. Iltapalaksi protskulettu mustikoilla ja banaanilla.

IMG_5608

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Keskiviikko 4.6.2014

Kotona protskuhedelmäsmoothie, sitten pyöräily töihin 10 km ja töissä real leipä kalkkunalla. Lounaaksi kalaa, 1 real leipä kalkkunalla sekä vihanneksia. Välipalaksi rahka marjoilla sekä pähkinöitä. Pyöräily kotiin 10 km, ja 1/2 annos paistettua riisiä ja kanaa, jonka jälkeen pyöräily 15 min ja cheerleader treenit 80 min, ja pyöräily takaisin kotiin. Tämän jälkeen loput riisikana-annoksesta. Iltapalaksi vielä juustokakkupudding, 2 siemennäkkäriä kylmäsavupaistilla ja marjoja.

IMG_5609

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Torstai 5.6.2014

Aamupalaksi munakas kalkkunalla, lounaaksi paistettua riisiä kanalla ja vihanneksia. Välipalaksi rahkaa marjoilla sekä pähkinöitä. Tunnin käsittely hierojalla, joka avasi käsien ja jalkojen kalvot, voi tuska. Illalliseksi 100g seitiä, bataattiranskalaisia ja vihanneksia, iltapalaksi protskulettu banaanilla ja marjoilla.

IMG_5834

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Perjantai 6.6.2014

Pyöräily töihin 10 km ja aamupalaksi protskulettu banskulla ja marjoilla töissä. Lounaaksi lohta, bataattiranskalaisia ja vihanneksia. Välipalana rahka marjoilla 1/3 banaanilla, sekä pähkinöitä. Pyöräily kotiin 10 km, illalliseksi thaimaalaista basilikachilikanaa ja riisiä. Illalla lintsillä, jossa pehmis, pari palaa lakua…. Iltapalaksi munakas kevätsipulilla ja kylmäsavupaistilla.

IMG_5833

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lauantai 7.6.2014

Aamupalaksi hedelmäprotskusmoothie, jonka jälkeen oma bootcamp 45 min. Lounaaksi katkarapupastaa. Välipalaksi luennolla marjoja ja vaahtokarkki, jonka jälkeen rahka marjoilla ja porkkanaa & kurkkua. Illalla mökille, jossa naposteluna muutama ruissnäcks porolla, illallisena naudan sisäfilettä, pala raakamakkaraa, parsaa, tomaattia, sipulia ja salaattia. Jälkiruoaksi Daim-jätskiä. Lasi punaviiniä, ja lakuja. Illalla saunomista ja uimista.

IMG_5832

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sunnuntai 8.6.2014

Aamupalaksi Buffalomozzarellaleipäsiä ja 2 keitettyä munaa (vain 1 valkuainen). Brekkarin jälkeen mäkitreeni + kävelyä, sekä vatsalihakset ja käsilläseisontaa. Lounaaksi äidin tekemiä oopperavoileipiä, eli graham paahtoleipä, jauhelihapihvi ja tuoretta ananasta, sekä salaattia, ja jälkkäriksi marjoja. Illalliseksi sitruunaista chilikanaa rucolalla, ja gluteenitonta pastaa, ja iltapalaksi vadelmia.

IMG_5871

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aurinkoa ja kesätuulia <3

Nana