Monthly Archives

huhtikuu 2013

0

Ohi on! (+ shamaanilla käyntiä, uusia potentiaalisia asiakkaita, karkkipäivää jne.)

Yleinen

Heiput kaikille!

Nonni, kuntosaliohjaajan kurssi on nyt taputeltu ja kääräisty pakettiin, ja olo on mitä mahtavin! Lauantaina pidettiin näyttökokeet, jotka meni tosi hyvin, ja sain hyvää palautetta. Eli läpi meni. Eilen oli  sitten kirjallinen tentti, 5 sivua ja 20 kysymystä. Tuloksissa menee kuulemma vähintään 3 viikkoa, mutta olen kyllä 99,9% varma että pääsen läpi, kyllä ne asiat tuli sen verran opeteltua ja sisäistettyä, ja onnistuin tuottamaan melkein kaiken opitun myös paperille 🙂

Nyt onkin sitten ihan hassu olo =D Helpottunut siitä, ettei siitä tarvi enää stressata, mutta samaan aikaan mietin että mitä seuraavaksi? Tarkoituksena on käydä vielä Trainer Labin PT kurssi, mutta vielä en tiedä onko mulla siihen rahaa (ja aikaa). Toisaalta, mitä nopeammin kurssille pääsen, sitä nopeammin pystyn alkaa miettimään tosissani työkuvioita liikunnan parissa.

Nyt on muuten jo tullut muutama yhteydenotto valmennuksista, ja olen kyllä tosi innoissani näistä mahdollisista uusista asiakkaistani 🙂 Jei! =D

Olen miettinyt oman toiminimen perustamista, pitäisi vielä keksiä nimi. Blogin nimi Super fit me on tietysti kuvaava, mutta olisiko teillä lukijoilla joitain kuningasideoita? 😉

Valittelin viikonloppuna omalle valmentajalle uniongelmistani, sekä siitä että kroppa tuntuisi kaipaavan vähän tankkausta. Paino on laskenut kuten pitää, joten eilen sain syödä banskun ja 1 dl kaurahiutaleita extrana, ja tänään on vielä ollut samanlainen tankkauspäivä, jonka sain viettää parisen viikkoa sitten, eli kyllä, olen saanut nautiskella tänään myös 60 g irttareita, bileet ;D Oikein odotan iltaa, kun pääsen masu täyteessä painamaan pääni tyynylle, ja toivottavasti nukkumaan hyvin ja sikeästi aamun asti.

Kävin tänään töiden jälkeen taas osteopaatilla/shamaanilla, joka totesi että kunto on parantunut, vaikka tietyt osat hieman jumissa olikin. Menkat on nyt parisen viikkoa myöhässä (raskaana en kuitenkaan ole ;D), ja tähän hän epäili syyksi eroa, joka tietysti kuormittaa päätä. Mutta samalla hän kyllä hieman kummasteli sitä, että erosta huolimatta kroppani voi paremmin, kun yleensä erot saattavat vähän taannuttaa kroppaa. Mutta ehkäpä kaikki se pohtiminen ja stressaaminen oikeista päätöksistä ja ratkaisuista on kuormittanut enemmän kroppaa kuin olen huomannutkaan, ja nyt kun päätökset on tehty, on kroppakin huojentunut. Varasimme uuden ajan kuitenkin varmuuden vuoksi kahden viikon päähän normaalin kolmen sijaan, muutenkin nyt kisojen lähestyessä tahti kiristyy. Siis apua, kisoihin on enää 1,5 kk!!! Pikkuhiljaa alkaa mieleen hiipimään pieni paniikki, pääsenkö kuntoon, miten kaikki menee jne jne. Mutta nyt pitää ottaa vain rennoin ottein, luottaa siihen että oma kroppa toimii ja nauttia tästä uudesta kokemuksesta ja matkasta kohti bikinilavoja 🙂

Pirtsakkaa viikkoa kaikille, ja hyvää vappua, onko teillä hurjia suunnitelmia vappua varten?

Smile,
Nana

0

Biosignature-mittaus ja kuntosaliohjaaja-kurssin viimeiset puristukset

Yleinen

Heippuli!

Kiitoksia kaikille ihanille tsemppaajille keskiviikon postaukseeni, oikeesti lämmittää kun ootte niin ihania ja jaksatte tukea <3 Elämä jatkuu, kevät on tullut, ja kisaprojekti pitää valppaana ja kiireisenä.

Torstaina kävin siellä Biosignature-mittauksessa, ja kokonaisrasvaprosentiksi mitattiin 17,6 %. Taulukko näyttää 14,6 %, mutta tähän kuulemma tulee lisätä noin 3%, jotta tulos on realistisempi.

Ongelmakohdiksi nousi seuraavat:

Prioriteetti 1: Takareisi eli kemikaaliestrogeenit
Prio 2: Pohje eli kasvuhormonia liian vähän/unenlaatu huono
Prio 3: Kylki eli insuliinia liikaa

Hiilareiden sietokykyni on kuulemma hyvä, ja tästä syystä testauttaja hieman ihmetteli tuota korkeaa insuliinia. Shamaanihan viime kerralla totesi minulle saman asian, että olen äärimmäisen insuliiniherkkä.. Bio testaaja arveli, että maksa on todella kuormittunut, mikä sitten heijastaa koko kroppaan. Tästä syystä olenkin nyt ottanut käyttöön tehokuurin puhdistavia ravinteita, katsotaan millainen vaikutus niillä on. Ajattelin mennä noin kuukauden päästä uuteen mittaukseen, mielenkiintoista nähdä millaisia tuloksia silloin saan.

Nyt on taas purnukkaa!

Kemikaaliestrogeenien määrä oli siis korkealla, ja näitä ihminen saa ihan joka puolelta. Alla tärkeimmät tavat välttää altistumista kemikaaliestrogeeneille:

* osta ainoastaan luonnon kosmetiikkaa
* älä käytä kosteusvoiteita (kokeile esim. kookosöljyä)
* ehkäisypillerien poisjättö. Jos käytät kuitenkin e-pillereitä, huolehdi kuitujen ja b-vitamiinin saannista
* vältä säilykkeiden ja pahvipurkitettujen ruokien käyttämistä
* älä juo muovipullosta, älä säilytä ruokaa muoviastioissa, äläkä koskaan lämmitä ruokaa muovikipossa
* hanki teräksinen, lasinen tai estrogeenivapaa juomapullo
* vaihda teflon pannut keraamisiin tai rautaisiin pannuihin
* osta ruoka luomuna aina kun mahdollista
* syö runsaasti ristikukkaisia vihanneksia: parsakaali, kukkakaali, kaalit
* syö pellavansiemeniä
* infrapunasauna on yksi parhaista tavoista poistaa ksenoestrogeenejä

Mulle myös kerrottiin, että napakoru saattaa häiritä kehon toimintaa, ja jotenkin kerryyttää rasvaa. Joten napakoru lähti itsellä nyt lauluun, kaikkea pitää kokeilla 🙂

Unta pitäisi saada enemmän, ainakin 7-8 h/yössä.

Ja yllä vielä jokaisen mittauspisteen tulokset erikseen.  
Tänä viikonloppuna on kuntosaliohjaaja-kurssin viimeinen rutistus, ja olenkin koko viikon päntännyt huomiseen tenttiin. Tänään meillä oli näyttökokeet, jotka meni läpi, ja sain vielä erittäin hyvää palautetta tempaus-liikkeen suorittamisesta. 
Huomisen jälkeen on sitten taas vähän enemmän aikaa keskittyä blogiinkin, nyt ei ole ehtinyt kirjoittelemaan niin useasti kun on ollut niin paljon puuhaa, ja rajalliset energiamäärät. 
Toivottavasti kaikilla on ollut rentouttava viikonloppu, ihanaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa 🙂
Perjantaina menossa salille, tuttu tarra 😉

Hauis, ojentaja, olkapäätreenin jälkeen
Muisk!
Nana 
0

Apua tarvitaan: Bikinien tekijöitä?

Yleinen

Apua, apua, apua!

Tietääkö joku hyvää kilpabikinien tekijää, joka voisi tehdä bikinit asiakkaan omista kankaista?
Biancaneve ei kuulemma valmista omista matskuista bikineitä 🙁

Jos löytyy ehdotuksia, voitte laittaa niitä tänne kommenttiosioon, tai meiliin nana.heikkila@gmail.com

TUHANNET KIITOKSET ETUKÄTEEN <3

0

Team Fitness Finland – tukea, välittämistä ja ennen kaikkea mahtavaa tyttöenergiaa

Yleinen

Moikat,

Olen täällä kertonutkin, että meitä on lähdössä oma tiimi Rooman kisoihin, ja osa tytöistä on menossa vielä Miamin kisoihin kesäkuun lopussa. Tutustuin osaan tiimin jäsenistä Liisa Kurkisen (Curves’ Fitness) järjestemällä No more saggy ass -bootcampillä viime kesän lopussa, ja täytyy sanoa että tytöt ovat kyllä aivan mahtavia! Muutamaan olen tutustunut lähemmin, ja heistä on tullut tärkeitä ystäviä, joihin pystyn luottamaan ja tukeutumaan.  Olen kyllä niin onnellinen, että saan olla osa tätä upeaa naisryhmää, jonka energia, aito kiinnostus ja välittäminen on jotain ihan käsittämätöntä <3

Eilen vietimme yhdessä Forever Aloe Vera -iltaa, jossa meille oli tuotteita esittelemässä ihanan pirteä Lotta Tuoriniemi. Hän teki myös käsihoidot meille, ja olipa ihanaa saada pientä hemmottelua. Muutenkin ilta oli ihan huippu, saatiin turista kisajuttuja, vaihtaa kuulumisia ja fiilistellä. Näissä yhteisissä tapaamisissa on sellainen energiapläjäys, että oksat pois =D

Foreverin Aloe Vera nestemäinen juotava geeli

En voi sanoin kuvailla, kuinka tärkeetä mulle on ollut muiden tuki, ja tieto siitä että aina voi soittaa ja kysyä, jos joku asia askarruttaa. Loppupeleissä jokainen joutuu pusertamaan itse omat treeninstä ja dieettinsä, mutta se henkinen apu ja taustavoima mikä tässä tiimissä on, on jotain ihan korvaamatonta! Kiitos tytöt <3

Käy kurkkaamassa Fitness Finland Facebookissa. Sieltä löydät myös Curves’ Fitnessin, sekä FitElsan omat sivut.
Postaus viime syksynä bootcampistä.
Postaus Bootcampin brunssista.

Nana

0

Prinsessapäivää, baby showerit ja mäkkärin lounasta

Yleinen

Moikka,

Tänään on siis viimeinen päivä keventelyviikkoa, ja huomenna alkaa taas tosi action! Kävin aamulla tekemässä vähän aerobista, sekä siihen päälle pakara-circuitin, ja hanuri kiittää 😉

Spinning tai muu keskiraskas aerobinen tunti on jäänyt tekemättä tällä viikolla, mutta nyt ei voi mitään. Kuten ohimennen mainitsin, on tällä viikolla ollut paljon asioita mielessä, ja nämä asiat on sen verran kuormittaneet mieltä ja sitä kautta kroppaa, että suosiolla olen jättänyt sellaiset treenit väliin mitkä ei vaan kalenteriin mahdu, tai mitä en yksinkertaisesti ole saanut aikaiseksi. Ja nyt se on ollut sitten tämä yksi spinning-kerta. Kisaprojektini ei varmasti tähän kaadu.

Pahoittelen jo valmiiksi etukäteen mahdollista hiljaiseloa, eli saattaa kulua useampi päivä ettei musta mitään kuulu. Mutta täällä ollaan, ja kirjottelen fiilisten mukaan. Treenit ja ruokavalio pysyy tiukasti menossa mukana, siitä ei tarvi huolehtia 😉

Torstaina vietettiin töissä ex tempore prinsessapäivää, piristi mieltä ja saatiin hyvät naurut, kun saimme tiimimme miespuolisetkin henkilöt leikkiin mukaan 🙂

Me prinsessoja ollaan kaikki!

Tänään vietimme myös työkaverini läksiäisiä ja baby showereita, meillä oli vaippakakku, brodeerattu baby body ja muutamat paketit. Työkaverini toiveena oli  kaikkien osallistuminen mäkkärilounaaseen, joten pitihän se munkin osallistua…..

Mitä mä söin?

…..Mutta osallistuin omilla eväilläni mäkkärin salaattirasiaan pakattuna 😉 Muille oli jälkkärinä kuorrutetut cup caket, mulle sprite zeroa 🙂

Baby shower vaippakakku ja muut lahjat

Tänään olisi vielä kummityttöni luisteluesitys illalla, ja sitten pääsen lepäämään, ja opiskelemaan.
Viikon päästä on viimeinen koulutusviikonloppu, ja edessä näyttö- ja teoriakokeet, joita varten pitäisi harjoitella ja päntätä. Huomenna tosiaan salia, ja sunnuntaina meillä onkin osan Fitness Finlandin tyttöjen kanssa ”tiimipäivä”, käydään yhdessä treenaamassa, saunomassa ja illalla Aloe Vera -iltamat 🙂 Mukana on tyttöjä, joita en ole aikaisemmin tavannut, joten innolla odotan sunnuntaita 🙂

Mitä viikonloppusuunnitelmia sieltä ruudun takaa löytyy?

Terkut,
Nana