Monthly Archives

huhtikuu 2013

0

Ohi on! (+ shamaanilla käyntiä, uusia potentiaalisia asiakkaita, karkkipäivää jne.)

Yleinen

Heiput kaikille!

Nonni, kuntosaliohjaajan kurssi on nyt taputeltu ja kääräisty pakettiin, ja olo on mitä mahtavin! Lauantaina pidettiin näyttökokeet, jotka meni tosi hyvin, ja sain hyvää palautetta. Eli läpi meni. Eilen oli  sitten kirjallinen tentti, 5 sivua ja 20 kysymystä. Tuloksissa menee kuulemma vähintään 3 viikkoa, mutta olen kyllä 99,9% varma että pääsen läpi, kyllä ne asiat tuli sen verran opeteltua ja sisäistettyä, ja onnistuin tuottamaan melkein kaiken opitun myös paperille 🙂

Nyt onkin sitten ihan hassu olo =D Helpottunut siitä, ettei siitä tarvi enää stressata, mutta samaan aikaan mietin että mitä seuraavaksi? Tarkoituksena on käydä vielä Trainer Labin PT kurssi, mutta vielä en tiedä onko mulla siihen rahaa (ja aikaa). Toisaalta, mitä nopeammin kurssille pääsen, sitä nopeammin pystyn alkaa miettimään tosissani työkuvioita liikunnan parissa.

Nyt on muuten jo tullut muutama yhteydenotto valmennuksista, ja olen kyllä tosi innoissani näistä mahdollisista uusista asiakkaistani 🙂 Jei! =D

Olen miettinyt oman toiminimen perustamista, pitäisi vielä keksiä nimi. Blogin nimi Super fit me on tietysti kuvaava, mutta olisiko teillä lukijoilla joitain kuningasideoita? 😉

Valittelin viikonloppuna omalle valmentajalle uniongelmistani, sekä siitä että kroppa tuntuisi kaipaavan vähän tankkausta. Paino on laskenut kuten pitää, joten eilen sain syödä banskun ja 1 dl kaurahiutaleita extrana, ja tänään on vielä ollut samanlainen tankkauspäivä, jonka sain viettää parisen viikkoa sitten, eli kyllä, olen saanut nautiskella tänään myös 60 g irttareita, bileet ;D Oikein odotan iltaa, kun pääsen masu täyteessä painamaan pääni tyynylle, ja toivottavasti nukkumaan hyvin ja sikeästi aamun asti.

Kävin tänään töiden jälkeen taas osteopaatilla/shamaanilla, joka totesi että kunto on parantunut, vaikka tietyt osat hieman jumissa olikin. Menkat on nyt parisen viikkoa myöhässä (raskaana en kuitenkaan ole ;D), ja tähän hän epäili syyksi eroa, joka tietysti kuormittaa päätä. Mutta samalla hän kyllä hieman kummasteli sitä, että erosta huolimatta kroppani voi paremmin, kun yleensä erot saattavat vähän taannuttaa kroppaa. Mutta ehkäpä kaikki se pohtiminen ja stressaaminen oikeista päätöksistä ja ratkaisuista on kuormittanut enemmän kroppaa kuin olen huomannutkaan, ja nyt kun päätökset on tehty, on kroppakin huojentunut. Varasimme uuden ajan kuitenkin varmuuden vuoksi kahden viikon päähän normaalin kolmen sijaan, muutenkin nyt kisojen lähestyessä tahti kiristyy. Siis apua, kisoihin on enää 1,5 kk!!! Pikkuhiljaa alkaa mieleen hiipimään pieni paniikki, pääsenkö kuntoon, miten kaikki menee jne jne. Mutta nyt pitää ottaa vain rennoin ottein, luottaa siihen että oma kroppa toimii ja nauttia tästä uudesta kokemuksesta ja matkasta kohti bikinilavoja 🙂

Pirtsakkaa viikkoa kaikille, ja hyvää vappua, onko teillä hurjia suunnitelmia vappua varten?

Smile,
Nana

0

Biosignature-mittaus ja kuntosaliohjaaja-kurssin viimeiset puristukset

Yleinen

Heippuli!

Kiitoksia kaikille ihanille tsemppaajille keskiviikon postaukseeni, oikeesti lämmittää kun ootte niin ihania ja jaksatte tukea <3 Elämä jatkuu, kevät on tullut, ja kisaprojekti pitää valppaana ja kiireisenä.

Torstaina kävin siellä Biosignature-mittauksessa, ja kokonaisrasvaprosentiksi mitattiin 17,6 %. Taulukko näyttää 14,6 %, mutta tähän kuulemma tulee lisätä noin 3%, jotta tulos on realistisempi.

Ongelmakohdiksi nousi seuraavat:

Prioriteetti 1: Takareisi eli kemikaaliestrogeenit
Prio 2: Pohje eli kasvuhormonia liian vähän/unenlaatu huono
Prio 3: Kylki eli insuliinia liikaa

Hiilareiden sietokykyni on kuulemma hyvä, ja tästä syystä testauttaja hieman ihmetteli tuota korkeaa insuliinia. Shamaanihan viime kerralla totesi minulle saman asian, että olen äärimmäisen insuliiniherkkä.. Bio testaaja arveli, että maksa on todella kuormittunut, mikä sitten heijastaa koko kroppaan. Tästä syystä olenkin nyt ottanut käyttöön tehokuurin puhdistavia ravinteita, katsotaan millainen vaikutus niillä on. Ajattelin mennä noin kuukauden päästä uuteen mittaukseen, mielenkiintoista nähdä millaisia tuloksia silloin saan.

Nyt on taas purnukkaa!

Kemikaaliestrogeenien määrä oli siis korkealla, ja näitä ihminen saa ihan joka puolelta. Alla tärkeimmät tavat välttää altistumista kemikaaliestrogeeneille:

* osta ainoastaan luonnon kosmetiikkaa
* älä käytä kosteusvoiteita (kokeile esim. kookosöljyä)
* ehkäisypillerien poisjättö. Jos käytät kuitenkin e-pillereitä, huolehdi kuitujen ja b-vitamiinin saannista
* vältä säilykkeiden ja pahvipurkitettujen ruokien käyttämistä
* älä juo muovipullosta, älä säilytä ruokaa muoviastioissa, äläkä koskaan lämmitä ruokaa muovikipossa
* hanki teräksinen, lasinen tai estrogeenivapaa juomapullo
* vaihda teflon pannut keraamisiin tai rautaisiin pannuihin
* osta ruoka luomuna aina kun mahdollista
* syö runsaasti ristikukkaisia vihanneksia: parsakaali, kukkakaali, kaalit
* syö pellavansiemeniä
* infrapunasauna on yksi parhaista tavoista poistaa ksenoestrogeenejä

Mulle myös kerrottiin, että napakoru saattaa häiritä kehon toimintaa, ja jotenkin kerryyttää rasvaa. Joten napakoru lähti itsellä nyt lauluun, kaikkea pitää kokeilla 🙂

Unta pitäisi saada enemmän, ainakin 7-8 h/yössä.

Ja yllä vielä jokaisen mittauspisteen tulokset erikseen.  
Tänä viikonloppuna on kuntosaliohjaaja-kurssin viimeinen rutistus, ja olenkin koko viikon päntännyt huomiseen tenttiin. Tänään meillä oli näyttökokeet, jotka meni läpi, ja sain vielä erittäin hyvää palautetta tempaus-liikkeen suorittamisesta. 
Huomisen jälkeen on sitten taas vähän enemmän aikaa keskittyä blogiinkin, nyt ei ole ehtinyt kirjoittelemaan niin useasti kun on ollut niin paljon puuhaa, ja rajalliset energiamäärät. 
Toivottavasti kaikilla on ollut rentouttava viikonloppu, ihanaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa 🙂
Perjantaina menossa salille, tuttu tarra 😉

Hauis, ojentaja, olkapäätreenin jälkeen
Muisk!
Nana 
0

Apua tarvitaan: Bikinien tekijöitä?

Yleinen

Apua, apua, apua!

Tietääkö joku hyvää kilpabikinien tekijää, joka voisi tehdä bikinit asiakkaan omista kankaista?
Biancaneve ei kuulemma valmista omista matskuista bikineitä 🙁

Jos löytyy ehdotuksia, voitte laittaa niitä tänne kommenttiosioon, tai meiliin nana.heikkila@gmail.com

TUHANNET KIITOKSET ETUKÄTEEN <3

0

Muutoksia omassa elämässä ja blogiuutisia

Yleinen

Heipat!

Olen pitänyt hieman matalampaa profiilia viimeisen viikon aikana, on ollut sen verran kiirettä, sekä elämässä on tapahtunut sen verran kuormittavia asioita, ettei yksinkertaisesti energiaa ole riittänyt kaikkeen tekemiseen. Parisuhteeni päättyi hiljattain, mutta en ala sitä sen enempää ruotimaan täällä. Joskus vaan on tehtävä vaikeita päätöksiä, ihmiset kasvavat erilleen, rakkaus muuttuu ystävyydeksi ja niin päin pois. Tietysti hetki ei ollut paras mahdollinen kisaprojektiani ajatellen, mutta tällaiset asiat ei vaan kysy aikaa ja paikkaa, ja olosuhteiden pakosta päätös oli tehtävä nyt, ja ehkä myös hieman yllättäen.

Joten tällä viikolle olen ahertanut kodin parissa, kiertänyt huonekalukauppoja ja yrittänyt laittaa kotia kuntoon. Samalla olen hoitanut treenit, sekä yrittänyt lukea viikonloppuna olevaan kuntosaliohjaaja-kurssin kokeeseen.

Uusi matto, sohvapöytä, tv-taso, lamppu 🙂

Ennen meillä näytti tältä:

Unirytmini on vähän kärsinyt tästä kaikesta, ja yöheräilyt ovat tulleet taas kuvioihin. Toivottavasti tämä alkaa pikkuhiljaa helpottaa, koska vireystila on välillä aika matalalla.

Treenit on kuitenkin ollut mulle sellainen happirako, tekee hyvää päästellä höyryjä, ja mikä ehkä parasta, treenatessa ei pysty keskittymään arjen ”murheisiin” 😉

Onneksi kevät on vihdoin tullut, aurinko paistaa ja luonto alkaa heräilemään talviuniltaan – tällaiset pienet asiat piristävät, ja muistuttavat siitä, elämä jatkuu 🙂

Viime viikolla kerroinkin viettäväni kevennettyä viikkoa (ma-pe), ja lauantaina pärähti uusi treenikierto päälle. On ollut hieman totuttelemista tähän uuteen rytmiin, kun on niin tottunut ajattelemaan aina ma-su sykliä. Välillä meneekin ihan sekaisin päivissä ja treeneissä, miten jaot tulisi tehdä jne!

Ensimmäinen treenisykli on mennyt tähän saakka seuraavasti (+suunnitelmat loppuviikoksi):

La aamuaerobinen 45 min & sali hauis, ojentajat, olkapäät
Su juoksu 55 min & intervallitreeni 30 min
Ma sali jalat, vatsa, alaselkä
Ti aamuaerobinen 45 min & sali rinta, selkä, vatsa
Ke lepo
To aamuaerobinen + pakaracircuit
Pe sali hauis, olkapää, ojentaja

Näin kaikki 9 treeniä nätisti yhteen sovitettuna.

Sunnuntaina lenkille lähdössä

Lauantaina teetin Riinalle kuntotestit, joissa testattiin jalkavoima, selkä- ja vatsalihakset sekä hartialihasten kunto. Nyt on sitten lukuja mihin verrata myöhemmin, harmi ettei oltu tehty näitä testejä projektia aloittaessa, olisi ollut mielenkiintoista katsoa miten lihaskunto on kehittynyt. Mutta Riina sai hyvät tulokset, ja oli tuloksiinsa hyvin tyytyväinen 🙂

Huomenna olen menossa BioSignature-mittaukseen, mielenkiinnolla odotan mitä siellä mulle kerrotaan ja millaisia tuloksia saan.

Sitten loppuun vielä blogiuutiset, olettekin varmaan tähän törmänneet aika monessa treeniblogissa 😉 Elikä Suomeen ollaan avaamassa urheilulliseen elämäntyyliin keskittynyt blogiyhteisö ja sivuston nimi on FitFashion.fi. Sivusto tullaan avaamaan toukokuun alussa, ja sieltä löydät useita mahtavia blogeja, jotka keskittyvät nimeomaan urheiluun ja treenaamiseen. Joten sieltä pystytte lukijoina näppärästi kahlata useita mielenkiintoisia blogeja, ja mun blogi tulee myös löytymään kyseisen blogiyhteisön alta.

Blogini sisältö pysyy samanlaisena, eikä muutu mitenkään siirrossa. Blogini lukijana myös sinä hyödyt siirrosta, sillä yhteisön kautta löydät muiden urheilulliseen elämäntyyliin keskittyneiden bloggaajien sivut paremmin ja niiden seuraaminen on helpompaa yhden sivuston alla 🙂

Siirron jälkeen blogini tulee löytymään osoitteesta:
nana-superfitme.fitfashion.fi

Mutta päivitän tänne vielä lisätietoja heti kun niitä saan, siihen saakka mennään ihan normaalisti.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Pus,
Nana

0

Team Fitness Finland – tukea, välittämistä ja ennen kaikkea mahtavaa tyttöenergiaa

Yleinen

Moikat,

Olen täällä kertonutkin, että meitä on lähdössä oma tiimi Rooman kisoihin, ja osa tytöistä on menossa vielä Miamin kisoihin kesäkuun lopussa. Tutustuin osaan tiimin jäsenistä Liisa Kurkisen (Curves’ Fitness) järjestemällä No more saggy ass -bootcampillä viime kesän lopussa, ja täytyy sanoa että tytöt ovat kyllä aivan mahtavia! Muutamaan olen tutustunut lähemmin, ja heistä on tullut tärkeitä ystäviä, joihin pystyn luottamaan ja tukeutumaan.  Olen kyllä niin onnellinen, että saan olla osa tätä upeaa naisryhmää, jonka energia, aito kiinnostus ja välittäminen on jotain ihan käsittämätöntä <3

Eilen vietimme yhdessä Forever Aloe Vera -iltaa, jossa meille oli tuotteita esittelemässä ihanan pirteä Lotta Tuoriniemi. Hän teki myös käsihoidot meille, ja olipa ihanaa saada pientä hemmottelua. Muutenkin ilta oli ihan huippu, saatiin turista kisajuttuja, vaihtaa kuulumisia ja fiilistellä. Näissä yhteisissä tapaamisissa on sellainen energiapläjäys, että oksat pois =D

Foreverin Aloe Vera nestemäinen juotava geeli

En voi sanoin kuvailla, kuinka tärkeetä mulle on ollut muiden tuki, ja tieto siitä että aina voi soittaa ja kysyä, jos joku asia askarruttaa. Loppupeleissä jokainen joutuu pusertamaan itse omat treeninstä ja dieettinsä, mutta se henkinen apu ja taustavoima mikä tässä tiimissä on, on jotain ihan korvaamatonta! Kiitos tytöt <3

Käy kurkkaamassa Fitness Finland Facebookissa. Sieltä löydät myös Curves’ Fitnessin, sekä FitElsan omat sivut.
Postaus viime syksynä bootcampistä.
Postaus Bootcampin brunssista.

Nana