Monthly Archives

marraskuu 2012

0

Viikon raatamisen aiheuttaneet vihaiset linnut ja viikon fiiliksiä

Yleinen

Heipparallaa!

Heti alkuun täytyy kertoa että mä olen niiiiin poikki ettei mitään rajaa! Sekä henkisesti että fyysisesti. Koko viikko on ollut aika poikkeuksellinen töissä, maanantaista eteenpäin on päivät vietetty varastossamme lajittelemassa tuotteita, eli nostelemassa pahvilaatikoita, kärräämässä trukilla tavaraa ees taas ja siinä välissä olen juossut koneella laskuttamassa ja hoitamassa ”normaalin” duunini. Päivät ovat siis venähtäneet aika pitkiksi, aamulla olen ollut aikaisin töissä ja iltaisin lähtenyt viimeisenä ”kaiken antaneena”. Okei, ehkä pientä väritystä, mutta väsyneenä kuitenkin ;D

Olemme viimeiset kaksi kuukautta väkertäneet Angry Birds päähineiden kanssa (teimme lisenssisopimuksen Rovion kanssa syyskuussa), suunnitelleet tuotteet, myyneet ne suomen kaikkiin vähittäisketjuihin sekä hoitaneet tuotannolliset asiat tehtaamme kanssa. Nyt sitten tällä viikolla armaat lapset vihdoin kotiuitui, ja varastossamme on ollut härdelli saapumisesta lähtien. Kiire painoi päälle, sillä tänään perjantaina varastoomme saapui toinen iso toimitus (40 000 pipoa), jotka piti vielä lajitella eräälle ketjulle taloittain. Onneksi olin varautunut tähän etukäteen ja tehnyt laskut, lähettee ja rahtikirjat valmiiksi, mutta aikamoinen shöy se silti oli. Kiitos apureiden, saimme kaikki pakattua ja hoidettua, whoop whoop 🙂 Toimin näissä kummassakin projektipäällikkönä, ja pieni stressi näistä on ollut viime aikoina, saadaanko kaikki ajoissa ja ja ja ja….

Suosiolla päätin, että pidän tämän viikon kevyenä salittomana viikkona, ihan jo aikataulujenkin vuoksi, mutta myös sen takia, että lihakseni saisi lepoa. Nooh, eihän ne mitään lepoa ole saanut, kun nuo varastohommat ei kevyemmästä päästä ole 😉 Viikonloppuna käyn korkeintaan kävelyillä, ja maanantaina aloitan taas salikäynnit lujempaa kuin koskaan.

Alla vähän kuvia viikon tohinoista:



Oinkoinkoink! Possu-inka 🙂
Mä possu sorruin tänään pizzaan, nöfnöf!

Menossa mukana myös Elmo, meidän oma maskotti 🙂 aka Jailbird

Tässä on hyvä lepuuttaa 🙂

Kontin purkua perjantain lumimyrskyssä, oli kkkkkylmä,
siksi miljoona takkia päällä….

Maskotti löysi taas hyvän paikan itselleen, hehee!

Tänään aion lämmittää saunan, ottaa lasillisen punaviiniä, syödä saksanhirven sisäfilettä ja vaan olla.
Heti kun olen saanut tehtyä lumityöt… Itsehän sitä lunta pyysin, nyt sitä tuli, hehee ;D

Mitä sulla on viikonlopun suunnitelmissa, lepoa vai treeniä, joulun laittoa kotiin kenties?

Mussukat, ihanaa viikonloppua ja treeni-iloa kaikille <3

Nana

0

Lepoviikon rääkkiä

Yleinen

Moikka,

Viime viikolla pohdin, että tämän viikon pidän lepoviikkona salitreenistä kahdesta syystä:
a) töissä on erittäin iso projekti käynnissä, joten päivät venyy
b) olen painanut salilla täysillä jo useamman kuukauden, joten lepo tekisi varmasti hyvää niin lihaksille kuin mielelle

Maanantaina oli todella kummallista, kun ei tarvinnut ottaa salikassia mukaan töihin. Siihen on jo niin tottunut =D Maanantaina sen sijaan menin illalla LPG-hoitoon. Ostin CityDealista (tai jostain vastaavasta en muista) 2 kerran lahjakortin, jälkimmäinen hoito mulla oli sitten eilen tiistaina illalla.

Lukiessani muiden treeniblogeista, kuinka moni on tehnyt enkkoja, ja kuinka rauta nousee hyvin,  pieni himo on tullut lähteä salille testailemaan omia voimia ja rikkomaan ennätyksiä. Olen kuitenkin malttanut mieleni, ja näin aion tehdä koko viikon * fingers crossed* 😉

Tänään tuli töissä tehtyä sellainen mukava 11 tunnin työpäivä, ja suurin osa tästä ajasta meni varastolla raskaita laatikoita nostaen ja siirrellen. Tämä ei siis normaalisti kuulu toimenkuvaani, joten lihaksetkaan eivät ole tällaiseen lihastyöhön tottuneet. Maanantaina onnistuin reväyttämään kevyesti oikean käden ojentajani ja rintalihakseni laatikoita nostellessani, typerys en tajunnut verrytellä (?!)…
Tämän päivän jäljiltä ranteet ovat jumissa, samoin selkä, sekä pikkusormen kynsi lohjennut ikävästi todella syvältä. Ah kurjuutta 😉

Varastomiehen asu, uusi huppari jo ihan paskanen
(note to myself: älä laita uutta hupparia varastohommiin ensi kerralla;)



Rikkipoikkiväsy duunissa

Mutta siis tästä päästään myös otsikkooni, eli olen onnistunut saamaan itseni lepoviikolla aivan romuksi…. Hupsista keikkaa =D Viikko ei tästä varmasti kevene, joten katsotaan missä kunnossa sitten loppuviikosta olen… Eli joudun pitämään ehkä sellaisen muutaman päivän totaalilevon jossain välissä loppuvuotta, jos vaan maltan, niin ne lihakset saa sitten oikeasti lepoa.

Aloitin tänään muuten aamuni ruokakokkauksilla, oli hieman erikoista. En eilen illalla enää jaksanut alkaa väsäämään lounaseväitä, ja niiden teko jäi sitten aamuun. Ensin heräsin 5.15 kun poikaystäväni lähti töihin, onneksi sain unen päästä vielä kiinni. Herätys oli sitten 6.30 ja 6.40 mulla oli paistumassa jo kanat, chilit ja sipulit, sekä riisi kypsentymässä. Ruoanlaitto sujui yllättävän kivuttomasti ja nopeasti näin aamutuimaankin, ja mikä ihaninta, sain valmistettua 4 ateriaa tälle viikolle, eipä tarvitse miettiä että mitä sitä söisi lounaaksi loppuviikon.

Ai että, odotan niin että tulee lunta. Tänään piti jo tulla, mutta aikas märältä tuo ilma nyt vaikuttaa.
Miten ihanaa olisikaan, jos huomenna herätessä maa olisi kunnolla valkoinen <3

Ajatukset vähän pomppii ristiin rastiin, taitaa olla tämän tyttösen aika poistua koneen ääreltä lepäämään ja syömään.

Odotatko muuten sinä talvea ja lunta, vai onko mielestäsi paras lumi sulanut lumi tai tulematta jäänyt lumi?

Nana

0

Tiina Kasvin vetämät t-kävely ja poseeraustreenit

Yleinen

Heippa,

Olin siis lauantaina Tiina Kasvin järjestämässä t-kävely ja poseeraustreeneissä. Mukana oli sekä bikini- että body fitness kisaajia. Lämmittelyiden jälkeen menimme suoraan asiaan, ja itse näin ensi kertalaisena olin hieman puulla päähän lyötynä että mitä mitä mitä pitää tehdä =D

Harjoittelimme pienryhmissä kävelyä ja poseerauksia, sekä lopussa jokainen sai tehdä t-kävelyn vuorollaan ja sen pystyi sitten videoimaan. Kuvautin myös oman kävelyni, josta alla kuvakaappauksia. Huvittavinta on varmaan vasemman käden pikkurillini, joka joissain kuvissa on söpösti pystyssä, hahahaa!

Mutta siis yllättävän vaikeaa tuo oli, kun pitää moneen asiaan kiinnittää huomio samalla kertaa. Itsellä on vielä paljon matkaa kisalavalle saakka, eli paljon harjoittelua luvassa. Pitää myös käydä omat poseeraukset ja omat suosiolliset asennot itselle läpi, jotta tietää sitten kisatilanteessa miten olla.

Tässä siis hieman kuvamateriaalia…..

 
Kävelyä

Kävelyä…

Kävelyä…

Ja vielä kävelyä…

Tsuip, pikkurilli ojoon nyt =D

Hei kaikki, tässä on pikkurillini

Ja tässä myös, tsiisus…. =D

Pose

Kylkirutut

Hanuriosasto on vähän eri kokoa yläkerran kanssa, tsihihi!
Tai eipä siinä oikeestaan mitään hauskaa ole, rasvanpolttoa vaan perkele ;D

En siis omista vielä edes kisakenkiä, eli oli jolkoteltava ”bilekorkkareilla”. Kuvista tai siis videolta näkyy hyvin, että koko kroppaa peittää vielä tasainen rasvakerros, mutta onneksi siitä ei tarvitse vielä murehtia kesäkuun kisoja ajatellen. Nyt vaan keskittyy täysillä treeneihin ja rasvaa ehtii polttaa sitten kisojen lähestyessä. Siitä ei tule mikään ihan pieni operaatio 😉

Tällaista tällä kertaa, tsirp tsirp,
Nana

0

Vko 47 ruoat ja treenit

Yleinen

Moikka!

Edellinen viikko alkoi siis vähän huonosti, podin vielä maanantaina pientä huonovointisuutta ja väsytti todella paljon. Maanantaina lounaalla sorruin tilaamaan leipäkebabin pitkästä aikaa, eipä se nyt niin kummoista sitten ollutkaan… Eli tulevaisuudessa kannattaa vain pitäytyä niissä omissa eväissä 😉

Viikko meni muuten ihan kivasti, viikonloppuna hölläsin hieman ruokavaliota ja nautiskelin erilaisia herkkuja, kuten pähkinöitä, suklaakuorrutteisia lakupaloja ja itse tehtyä Jamie Oliverin pizzaa (resepti täältä). Sunnuntaina oli kyllä aika turvonnut olo,  mutta onneksi olin sentään urheillut sekä lauantaina että sunnuntaina, sen takia piiska ei heilunut niin kovasti omaan peppuun, vähän kuitenkin ;D Sunnuntaina salitreeni kulki jotenkin todella nihkeesti, ja meinasinkin jättää pelin kesken… Sitten sisuunnuin, ja totesin itselleni että nainen alappa nostaa sitä rautaa jos aiot vielä tehdä pizzaa illalliseksi -> vedin treenin täysillä loppuun 🙂

Ma 19.11.2012, lepopäivä
Aamupala: mysliä kevytmaidolla, mikromunakas (2 valkuaista + 1 kokonainen kanis)
Välipala: kourallinen pähkinöitä, 1 fazerin sininen suklaakonvehti
Lounas: 2/3 leipäkebab runsaalla salaatilla
Välipala: mansikkarahkasmoothie pellavansiemenrouheella
Illallinen: jauhelihawokki parsakaalilla, hernemaissipaprikalla, kasviswokkisekoituksella (1 annos: jauhelihaa 125 g, kasviksia 400g, lihalimeikuutiota 1/3)
Iltapala: skyr rahkamojito

Oho, leipäkebab (josta 1/3 jäi syömättä)

Jauhelihakasviswokki
Skyrminttumojito

Ti 20.11.2012
Aamupala: 4 valkuaista mikrossa tehtynä
Lounas: jauhelihawokki kasviksilla 1 annos
Välipala: mansikkabanaanirahkasmoothie pellavansiemenrouheella ja vehnäleseillä
Treeni: sali jalkatreeni + vatsat, palatutuksena 30 g protskujauhette veteen
Illallinen: kanan rintafilee 150 g, täysjyväriisiä 50g, soijaa, vihreitä papuja, parsakaalia ja 1 paprika, kastikkeena ruokakerma 4%, viherpippureita, vasikanfondia, suolaa ja pippuria, tätä noin 0,7 dl
Iltapala: maitorahka, banaania ja mansikoita

Lounasta ja motivaatiota
Illallinen

Ke 21.11.2012
Aamupala: 3 paistettua valkuaista, 1 kokonainen muna, 2 ruisleipää kalkkunalla ja oliiviöljyllä
Välipala: omena
Lounas: jauhelihawokki 1 annos
Välipala: mansikkabanaanirahkasmoothie pellavansiemenillä ja vehnäleseillä, 10 pähkinää
Treeni: sali olkapää-rinta-vatsat
35 g protskujauhetta veteen sekoitettuna palautukseen
Illallinen: tomaattinen jauhelihakastike kvinoariisispagetilla (60 g), 1 paprika
Iltapala: rahka mansikoilla ja banaanilla

Tuhti aamupala

Lounaspöperö
Illallinen

To 22.11.2012
Aamupala: vihreä tee, kaurapuuro maitoon, auringonkukansiemeniä, mikromunakas (2 valk, 1 kok), 2 kalkkunaleikkelettä
Lounas: kanafilee 150 g, täysjyväriisiä 50 g, loraus soijaa, pieni annos kerma 4% kastiketta, parsaa ja papuja, 1 paprika
Välipala: mansikkamustikkabanskurahkasmoothie
Treeni: sali haukkari-ojentatreeni, 35 g protskujauhetta veteen palautuksena
Illallinen: 55 g riisikvinoaspagettia ja jauhelihakastiketta, 1/2 pala raakaminttusuklaata
Iltapala: rahka banaanilla ja mansikoilla

Kääk kun on huonolaatuinen kuva aamupalasta!

Lounasta

Iltapalana rahkaa, banskua ja mansikoita 🙂

Pe 23.11.2012
Aamupala: skyr rahka meloni, passion + vihreä tee
Treeni: 40 min spinning, lankku, venyttelyt
Välipala: 3 paistettua valkuaista, 2 ruisleipää kalkkunalla ja oliiviöljyllä, 5 pähkinää
Lounas: kanafilee 150 g, täysjyväriisiä 50 g, parsaa, papuja, 4% kermakastiketta
Välipala: mustikkarahkasmoothie
Hieronta 60 min
Illallinen: karitsanpotkaa, vihannesmuusia, 12 cl punaviiniä
Iltapala: rahka puolikkaalla banaanilla ja pähkinöillä

Karitsan potkaa juuresmuusilla ja kasviksilla

La 24.11.2012
Aamupala: 3 paistettua munaa (1 kok, 2 valkuaista), 2 ruisleipää kalkkunalla
Treeni: sali, jalat, vatsat
Protskujauhe veteen sekoitettuna palautuksena
Lounas: naudan paistijauhelihaa, tomaattimurskaa, yrttejä, täysjyväspagettia
Treeni: t-kävely ja poseeraustreeni 90 min
Välipala: pieni annos jauhelihaa ja spagettia
Illallinen: salaattia, kaalisienikääryle, naudan sisäfilettä, sienisalaattia, yrttilohkoperunoita, 24 cl punaviiniä
Jälkiruoka: pensasmustikoita, mansikoita, suklaalla kuorrutettuja lakuja ja pähkinöitä
Iltapala: skyr vaniljarahka

Sama sörsseli lounaaksi ja välipalaksi, koko vain muuttui
Sienibileissä ruoka-annos

Su 25.11.2012
Aamupala: mansikkabanaanirahkasmoothie ja rouheciabatta buffalomozzarella chili leipää (2 kpl)
Lounas: viljaporsaan pihvi 170 g, paprikaa, tomaattia
Välipala: 3 paistettua valkuaista, pieni pala rouheciabattaa kalkkunalla
Treeni: sali selkä, vatsat
Treenin jälkeen 30 g protskujauhetta veteen sekoitettua palautukseen
Illallinen: Jamie Oliver herkkupizzaa (resepti täältä), täytteenä tomaattikastike, picante salami, ilmakuivattu kinkku, buffalo mozzarella, rucolaa, parmesanjuustoa, basilikaa
Iltapala: pala pizzaa :p

2,5 näistä päätyi mun suuhun, ei pöllömpi aamupala 😉

Lounas

Herkkupizzaa, namskis!

Viikon urheilut tiivistettynä:
Ma lepo
Ti sali jalat-vatsat
Ke sali olkapäät-rinta-vatsat
To sali hauis-ojentaja
Pe aamuspinning 40 min + lankut + kevyet venyttelyt, hieronta 60 min
La sali jalat-vatsat
Su sali selkä-vatsa

Tällainen viikko tällä kertaa. Aerobista en tehnyt, paitsi perjantaina kävin spinningissä. Aerobisen puuttuminen ja viikonlopun herkuttelu on tuonut tullessaan vähän pöhöttyneen fiiliksen (vaikken olekaan ryypiskellyt) ja pienet morkkikset. Toisaalta, kyllä tuo itsetehty pizza on miljoona kertaa teerveellisempää kuin ravintolasta tilattu juustorasvapläjäys, joten ehkä olen pizzani ansainnut… Ja nythän pitää syödä kun vielä saa, ensi vuoden puolella jossain välissä dieetti kiristyy jos kisalavoille halajaa 😉

Loistavaa viikkoa kaikille!

Smile,
Nana

0

Punnitse ja Säästä -kauppa: pähkinöiden ja muiden herkkujen mekka

Yleinen

Iltaa,

Kävin eilen elämäni ensimmäistä kertaa Punnitse ja Säästä -kaupassa. Täältä löytyy valtava valikoima herkullisia tuotteita, joita voi ostaa irtotuotteena, eli juuri sen verran kun haluat. Myymälöistä löytyy muun muassa seuraavia tuotteita:

  • Pähkinöitä ilman mausteita tai mausteilla
  • Kuivahedelmiä makeutettuna tai ilman
  • Säilöntäaineettomia kuivahedelmiä
  • Luomuhedelmiä, -pähkinöitä ja -viljoja
  • Jugurtti- ja suklaapäälysteisiä herkkuja
  • Kasvis- ja erikoisruokavaliotuotteita
  • Yksi suomen parhaista pakatun teen valikoimista!
  • Erikoiskahveja sekä jauhettuna, että papuina
  • Juomia, mm. luomulimsaa, Club Mate -energiajuomaa jne.
  • Välipalapatukoita, suklaata, snackeja

Ostin valtavan kassillisen kaikkea hyvää, tosin tästä osa päätyi myös ystäväpariskunnallemme, joiden luona olimme viettämässä iltaa (huom huom itse olin autolla;)). Omaan kassiin eksyi mm. kuusankosken palalakua, cashewpähkinöitä, maitosuklaalla kuorrutettuja lakuja, luomu nallekarkkeja, cashew pähkinä luomukaakaohipuilla, jugurtilla päällystettyjä pähkinöitä ja pinjansiemeniä, luomu raakakaakaopapurouhetta, goji-siemeniä ja tummaa jasmiiniriisiä.

Kaupasta olisi löytynyt myös jos jonkinlaista kuivattua hedelmää, mutta itse en välitä näistä niin paljon. Varmaan ruokavalion tiukentuessa täytyy tosin näitä varmaan kokeilla karkkien sijaan 😉

Lämpimästi suosittelen kaikille kyseistä kauppaketjua, täältä löytää vaikka mitä herkkupäivään sopivia tuotteita, ja edes vähän terveellisemmin kuin esimerkiksi Makuunin irttarivalioimasta 😉

Eilen olin myös Tiina Kasvin pitämällä T-kävely ja poseerauskurssilla, tästä kerron enemmän ensi viikolla 🙂

Näihin kuviin ja tunnelmiin,
Nana